حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

11 مورد از ویژگی‌های اسنپ چت و دانستنی‌های مهم درباره آن

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محبوبیت اسنپ چت در میان کاربران سراسر جهان و علی‌الخصوص در میان جوانان، به شدت افزایش پیدا کرده؛ اما ممکن است کار کردن با اسنپ چت، کمی سخت به نظر برسد. ما در مقاله‌ی پیش‌رو قصد داریم اطلاعات مهمی درباره اسنپ چت، روش کار کردن با آن و سایر نکات قابل توجه درباره این شبکه‌ی اجتماعی را بیان کنیم.

اسنپ چت (Snapchat) چیست؟

اسنپ چت را می‌توان یک برنامه چندرسانه‌ای معرفی کرد که در گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS اجرا می‌شود. شما می‌توانید از طریق اسنپ چت، تصاویر و فایل‌های ویدیویی را برای مخاطبتان ارسال کنید که اصطلاحا به آن‌ها Snaps گفته می‌شود؛ تمام این اسنپ‌ها پس از مشاهده توسط کاربران، ناپدید خواهند شد.

اسنپ کد مخصوص حساب کاربری در اسنپ چت

توجه داشته باشید که اسنپ‌چت دارای قابلیت چت بوده که عملکرد آن مشابه پیام‌رسان فوری همانند واتساپ است، اما مهم‌ترین تفاوت آن، ناپدید شدن پیام پس از خوانده شدن است. بد نیست بدانید امکان تغییر تنظیمات توسط شما وجود دارد؛ در حقیقت می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای تغییر دهید که باعث ناپدید شدن پیام‌ها پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان مشاهده توسط کاربران شود. حذف چت‌ها هم با ضربه زدن مجدد روی آن‌ها، امکان‌پذیر است.

تمام نکته اسنپ چت را می‌توان ناپدید شدن پیام و فایل‌هایی دانست که به تازگی ارسال شده‌اند. اسنپ چت، یکی از بهترین شبکه‌هایی بوده که می‌تواند برای انتشار محتوای خاص، مقالات کوتاه و داستان‌های تصویر-محور مناسب باشد.

لینک دانلود: اندرویدiOS

عملکرد اسنپ چت

پس از دانلود برنامه‌ی اسنپ چت از گوگل پلی یا اپ استور، باید از آدرس ایمیل خود به عنوان یک حساب کاربری استفاده کنید و وارد اپلیکیشن شوید. در ادامه نیازمند اطلاعاتی همانند تاریخ تولد و شماره تلفن خواهید بود تا بتوانید احراز هویت را انجام دهید. همچنین باید نام کاربری و رمز عبور هم انتخاب کنید. با وجود این که از ایمیل برای ساخت حساب کاربری استفاده کرده‌اید، اما می‌توانید نام کاربری را تغییر دهید.

اسنپ چت به داشتن دسترسی به دوربین گوشی شما برای تصویربرداری و فیلمبرداری نیاز دارد. شما می‌توانید با استفاده از نماد موجود در سمت راست قسمت بالا، میان دوربین‌های سلفی و عقب دستگاه جابه‌جا شوید. برای ثبت تصویر یا ضبط فیلم، باید دکمه‌ی موجود در پایین صفحه را فشار دهید. فرستنده پیام می‌تواند یک محدودیت زمانی تعیین کند. هنگامی که مخاطب، اسنپ شما را ببیند و از آن خارج شود، قطعا ناپدید خواهد شد.

سه رابط اصلی وجود دارد. هنگامی که روی برنامه ضربه بزنید، صفحه دوربین باز می‌شود. یک بخش با عنوان Discover در سمت راست صفحه وجود دارد که تمام استوری‌های جدید مخاطبانتان را نمایش می‌دهد. در نهایت برای ارسال پیام و چت کردن هم باید به سمت چپ صفحه دوربین مراجعه کنید.

برای چت کردن، صرفا باید روی نام مخاطب موردنظرتان، ضربه بزنید. همچنین می‌توانید ایموجی، اسنپ یا یک عکس را هم از گالری در چت، ارسال کنید؛ البته عملکرد اسنپ‌چت فراتر از یک چت ساده است و شامل مواردی همانند چت گروهی هم می‌شود. در صورتی که به تازگی وارد این برنامه شده‌اید، باید نکات مهمی را بدانید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

افزودن دوستان به اسنپ چت

پس از ثبت نام، اسنپ چت درخواست ارائه مجوزهای لازم برای دسترسی به اطلاعات موردنیاز را خواهد کرد؛ شما باید مجوزهای لازم را تایید کنید تا برنامه بتواند به صورت خودکار، تمام مخاطبان شما را شناسایی کند.

مخاطبان شما می‌توانند نام کاربری خود را در اختیارتان قرار دهند یا اسنپ کد را اشتراک‌گذاری کنند؛ این کار همانند نمایش کد QR است که شما اسکن می‌کنید و به‌صورت خودکار اضافه خواهید کرد. همچنین اسنپ چت افرادی را به شما معرفی می‌کند که بر اساس دوستان متقابل، انتخاب می‌شوند. شما می‌توانید با ضربه زدن روی نمایه‌ی پروفایل اسنپ چت در سمت چپ بالای صفحه دوربین، اسنپ کد خود را پیدا کنید.

شرایط سنی کاربران اسنپ چت

اسنپ چت هنگام ثبت‌نام، تاریخ تولد شما را خواهد پرسید. شما باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشید تا بتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

مخاطبین در اسنپ چت

در صورتی که سن شما کمتر از ۱۳ سال باشد، به نسخه کودکان SnapKidz هدایت خواهید شد. نسخه مخصوص کودکان اسنپ چت به کاربران زیر ۱۳ سال اجازه‌ی انجام اقداماتی همانند ایجاد کپشن را می‌دهد، اما امکان ارسال پیام وجود ندارد.

در حالت کلی تمام کاربران می‌توانند برای استفاده از قابلیت‌های اسنپ چت، سن بیشتر از ۱۳ سال را اعلام کنند و بدین ترتیب از تمام قابلیت‌های اسنپ چت بهره‌مند شوند. ۷۴ درصد کاربران اسنپ چت در رده‌ی سنی ۳۴ سال هستند و ۴۵ درصد از آن‌ها به طور دقیق در رده‌های سنی ۱۸ الی ۲۴ سال هستند که بیشتر آن‌ها به‌صورت روزانه چندین بار از اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

چرا نوجوانان به اسنپ چت علاقه زیادی دارند؟

استدلال‌های بسیار زیادی وجود دارد که بر اساس آن‌ها می‌توان گفت اسنپ چت، فیسبوک جدید است. ما شاهد همان رشد محبوبیت هستیم که در گذشته فیسبوک و مارک زاکربرگ با آن مواجه شدند.

در حالت کلی می‌توان گفت اسنپ چت مخالف شبکه‌های اجتماعی سنتی است که هم اکنون هم استفاده می‌شوند. فیسبوک را می‌توان یک مخزن خاطرات توصیف کرد؛ تصاویر شما را ایمن نگه می‌دارد، به‌روزشدن استاتوس‌ها از ۵ سال گذشته را یادآوری می‌کند و یکی از بهترین ابزارها برای ارتباط اجتماعی است.

اینستاگرام هم شما را ترغیب می‌کند که در کنار تعامل با دوستان و مخاطبین جدید، زندگی ایده‌آل خود را هم به دیگران نشان دهید. اسنپ‌چت با این دو شبکه‌ی اجتماعی تفاوت دارد و بدون این که بخواهد پیچیدگی ایجاد کند، می‌تواند باعث برقراری ارتباط ساده میان شما و مخاطبانتان شود. ارسال اسنپ یا چت کردن سریع و آسان به شما اجازه می‌دهد تا به دوستان خود نشان دهید که چه فکری درباره آن‌ها می‌کنید.

آیا اسنپ چت برای استفاده شما، مناسب است؟

اسنپ‌چت به سمت رده‌های سنی نوجوانان و جوانان گرایش بیشتری دارد. همچنین اسنپ چت را می‌توان یک مکان بسیار عالی برای کسب‌و‌کارهایی دانست که به دنبال سرمایه‌گذاری روی جمعیت آماری ۱۸ الی ۳۴ سال هستند. سعی کنید در محدوده‌ی سنی خود باشید و پس از نصب برنامه، فرزندانتان را اضافه نکنید. فرزندان شما چیزی برای پنهان کردن ندارند، اما باید به حفظ حریم خصوصی آن‌ها توجه داشته باشید.

اسنپ چت یک برنامه‌ عالی و ساده‌ای است که با استفاده از آن، می‌توانید لحظات مختلف زندگی خود را ثبت و ضبط کنید. نیازی نیست همانند سایر شبکه‌های اجتماعی، وقت زیادی را برای کار کردن و سرگرم شدن با آن، اختصاص دهید. این برنامه ارزش بالایی برای استفاده دارد؛ اما در صورتی که عملکرد آن مورد قبول شما نباشد، می‌توانید به راحتی از اسنپ چت خارج شوید و اپلیکیشن را حذف کنید.

۱۱ مورد از دانستنی‌های اسنپ چت

برنامه اسنپ چت دارای ویژگی‌های زیادی همانند اسنپ استریک و فیلترها بوده که برای تمام کاربران، شناخته شده نیست؛ اما در صورتی که قصد استفاده از این شبکه اجتماعی را دارید، باید با آن‌ها آشنا شوید. ما در ادامه شما را با ۱۱ ویژگی از ویژگی‌های اسنپ چت که دانستن آن‌ها برای کاربران ضروری است، آشنا خواهیم کرد.

۱: اسنپ استریک چیست؟

زمانی که شما و یکی از مخاطبانتان برای چند روز متوالی، حداقل یک اسنپ در طول روز تبادل کنید، در اصطلاح این حالت اسنپ استریک نامیده می‌شود. هنگامی که شما ۵ روز متوالی این کار را انجام دهید، یک ایموجی آتش مشاهده خواهید کرد. در صورتی که این تبادل اسنپ تا ۱۰۰ روز طول بکشد، ۱۰۰ اموجی خواهید دید. سرانجام یک ایموجی ساعت شنی وجود دارد که نشان می‌دهد انجام این کار به پایان رسیده است.

۲: ایموجی‌های اسنپ چت

اسنپ چت سرشار از ایموجی‌های متنوع بوده و بد نیست بدانید که اسناد رسمی آنلاین کمپانی هم مملو از ایموجی است. توجه داشته باشید که شکلک‌ها به‌صورت تصادفی نمایش داده نمی‌شوند. تقریبا تمام ایموجی‌ها دارای یک معنی خاص، هدف یا یک ماجرا در پشت پرده هستند.

۳: روش افزایش امتیاز اسنپ چت

کسب جایزه در اسنپ چت را که البته جنبه سرگرمی دارد، نمی‌توان در ارتقاء وضعیت کاربری مؤثر دانست، بلکه افزایش امتیاز هم حائز اهمیت است. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانند شما را به عنوان یک کاربر فعال جلوه دهند؛ این روش‌ها عبارتند از:

  • ارسال اسنپ
  • دریافت اسنپ
  • افزودن سایر دوستان به اسنپ چت
  • ایجاد تعداد زیادی استوری اسنپ چت
  • حفظ اسنپ استریک
  • استفاده مجدد از برنامه اسنپ چت پس از یک دوره غیبت

۴: تایید حساب کاربری

آیا می‌دانید امکان تایید حساب کاربری در اسنپ چت همانند توییتر و فیسبوک، وجود دارد؟ چهره‌های مشهور جهان که در زمینه‌های مختلف ورزشی، هنری، موسیقی و سایر موارد، فعالیت دارند، می‌توانند حساب کاربری خود را تایید و رسمی کنند.

اسنپ چت برای نمایش حساب‌های کاربری که مورد تایید قرار گرفتند از تیک آبی رنگ استفاده نمی‌کند، اما نباید تعجب کنید که برای نمایش این حساب‌های کاربری از ایموجی استفاده شود. نکته جالب این است که هر شخص می‌تواند ایموجی مخصوص خود را انتخاب کند؛ به عنوان مثال لوئیس همیلتون، راننده فرمول یک از پرچم شطرنجی و آرنولد شوارتزنگر هم از ایموجی عضله دست استفاده کرده است.

۵: URL شخصی در اسنپ چت

اسنپ‌چت با استفاده از اسنپ کد، ایده‌ی استفاده از کدهای QR را به عنوان روشی برای ارتباط با افراد و تعامل با یک پلتفرم محبوب، مطرح کرده است. آن‌ها توانسته‌اند موفقیت خود در این زمینه را اثبات کنند. برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی که از URL برای معرفی و ایجاد شناسه مخصوص کاربران استفاده می‌کنند، اسنپ چت سراغ اسنپ کد رفته و زحمت زیادی هم برای کاربران نداشت.

البته شرایط در سال ۲۰۱۶ میلادی تغییر پیدا کرد. سایر افراد با استفاده از اسنپ کد یا URL، می‌توانند شما را به عنوان دوست و مخاطب جدید، اضافه کنند. URL شخصی شما با فرمت زیر وجود دارد:

www.snapchat.com/add/username

۶:  امکان جابه‌جایی میان دوربین‌ها هنگام فیلمبرداری

بیشتر برنامه‌های دوربین دارای یک گزینه اختصاصی برای جابه‌جایی میان سنسورهای عقب و سلفی هستند؛ اما اسنپ چت فاقد چنین دکمه‌ای است. البته نبود این گزینه بدین معنا نیست که امکان جابه‌جایی میان سنسورها وجود ندارد. شما می‌توانید هنگام فیلمبرداری، روی نمایشگر یک ضربه بزنید تا جابه‌جایی سنسورها انجام شود.

۷: افراد را در بالای لیست قرار دهید

به‌طور طبیعی افرادی هستند که ما با آن‌ها بیشتر از سایر کاربران، ارتباط داریم و منطقی است که شما بخواهید این گروه از افراد و استوری‌های آن‌ها را در بالای لیست قرار دهید. اسنپ چت ویژگی سنتی Pin را ارائه نمی‌دهد، اما یک راه‌حل در نظر گرفته است. شما می‌توانید روی حساب کاربری مخاطب موردنظرتان ضربه بزنید و از بخش تنظیمات، وارد گزینه‌ی Edit Name شوید. در ادامه باید قبل از نام آن‌ها، واژه‌ی A را اضافه کنید تا بدین ترتیب، مخاطبان موردنظرتان در بالای لیست نمایش داده شوند.

۸: ایجاد فیلتر و لنزهای اختصاصی

ایجاد فیلتر و لنزهای اختصاصی

امکان ایجاد فیلتر و لنزهای اختصاصی در اسنپ چت وجود دارد، اما متاسفانه باید هزینه پرداخت کنید. امکان ایجاد فیلتر یا لنز در اسنپ چت از طریق اپلیکیشن وجود ندارد و برای این کار باید وارد وب سایت آنلاین Create.snapchat.com شوید. هزینه‌ای که لازم است پرداخت کنید هم به موقعیت مکانی، اندازه و مدت زمان استفاده شما بستگی دارد.

۹: استوری اسنپ چت چیست؟

یک استوری اسنپ چت را می‌توان مجموعه‌ای از تصاویر فوری شما در طول یک روز یا یک رویداد دانست؛ استوری یک بخش اساسی و مهم از اسنپ چت به حساب می‌آید. تمام اسنپ‌ها به روشی که گرفته شده‌اند، نمایش داده می‌شوند. آن‌ها به مدت ۲۴ ساعت در دسترس قرار دارند و می‌توانید تعداد نامحدودی را مشاهده کنید. با انتخاب گزینه‌ی موجود در سمت چپ مرکز نمایشگر و ضربه زدن روی گزینه افزودن، می‌توانید تصاویر یا فایل‌های ویدیویی را به استوری اسنپ چت خود اضافه کنید.

۱۰: ویرایش کردن در اسنپ چت

با اینکه اسنپ چت نمی‌تواند جایگزین خوبی برای ویرایشگرهای تصاویر در اندروید یا آیفون باشد، اما می‌توانید محتوای تصویری خود را قبل از انتشار، اندکی ویرایش کنید. به‌عنوان مثال امکان تغییر سایز ایموجی، افزودن متن‌های با استایل خاص و چرخاندن تصاویر قبل از انتشار، وجود دارد.

۱۱: تماشای ویدیو به صورت زنده (Live Video)

اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بود که اسنپ چت از جدیدترین ویژگی خود با عنوان تماشای ویدیو به‌صورت زنده رونمایی کرد. کاربران نمی‌توانند لحظات زندگی خود را به صورت لایو منتشر کنند، اما امکان مشاهده اخبار زنده و رویدادهای قابل توجه در جهان، وجود دارد. این قابلیت برای هماهنگی با شروع بازی‌های المپیک زمستانی به کارگیری شد و شاهد استفاده CNN و سایر کانال‌های قابل توجه از این قابلیت، بودیم.

حقایق جالب درباره اسنپ چت

تا این بخش از مقاله سعی شد اطلاعات کاملی درباره اسنپ چت و ویژگی‌هایی که دارد را بیان کنیم. در ادامه قصد داریم شما را با ۱۰ حقیقت جالب درباره اسنپ چت آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

۱: وجود بیشتر از ۲۵۰ میلیون کاربر فعال در اسنپ چت

اسنپ چت از زمان عرضه، رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و نمودار مقابل هم به خوبی رشد اسنپ چت از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ میلادی را به تصویر کشیده است.

وجود بیشتر از 250 میلیون کاربر فعال در اسنپ چت

اسنپ چت با داشتن بیشتر از ۲۱۰ میلیون کاربر فعال، یک فضای بسیار عالی بازاریابی برای شما به حساب می‌آید.

۲: ۶۳ درصد کاربران به‌صورت روزانه از برنامه استفاده می‌کنند

تمام شبکه‌های اجتماعی در کنار تعداد کل کاربران، مخاطبینی هم دارند که هر روز وارد برنامه می‌شوند و فعالیت دارند. اسنپ چت آمار فوق‌العاده‌ای دارد و تقریبا ۶۳ درصد کل کاربران، حداقل یک بار در طول روز وارد برنامه می‌شوند و جالب است بدانید که از این تعداد، ۴۹ درصد بیشتر از یک بار وارد اسنپ چت می‌شوند. بد نیست بدانید کاربران اسنپ چت به‌طور میانگین در هر روز، ۲۵ تا ۳۰ دقیقه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی می‌گذرانند. همچنین ۲.۱ میلیون اسنپ در هر دقیقه ارسال می‌شود؛ این شگفت‌انگیز است.

۳: ۶۱ درصد کاربران اسنپ چت، مونث هستند

برای کسانی که قصد بازاریابی در اسنپ چت را دارند، مهم است جامعه هدف خود را به خوبی شناسایی کنند. توجه داشته باشید که ۶۱ درصد کل کاربران این شبکه اجتماعی را بانوان تشکیل می‌دهند.

۴: تبلیغات ویدیویی عمودی در اسنپ چت

تبلیغات ویدیویی عمودی به تبلیغاتی گفته می‌شود که با نگه داشتن گوشی در حالت عمودی، قابلیت تماشا دارد. شاید شما تعدادی از این تبلیغات ویدیویی را مشاهده کرده باشید، اما آیا می‌دانید اسنپ چت در این زمینه پیشگام است؟ در حقیقت ایده تبلیغات ویدیویی از اسنپ چت بوده و این کار باعث راحت شدن مشاهده تبلیغات و افزایش بازدهی آن خواهد شد.

۵: اسنپ چت، سلطان بازیابی زودگذر

بازاریابی زودگذر مبتنی بر فیلم، تصویر و رسانه بوده که فقط برای مدت زمان محدود در دسترس قرار دارد. این بازاریابی باعث ایجاد نوعی احساس اضطرار می‌شود. همچنین شخصی‌تر از قیف بازاریابی به حساب می‌آید. بدون تردید می‌توان اسنپ چت را به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های بازاریابی زودگذر معرفی کرد.

۶: پخش صدای ۶۰ درصد تبلیغات در اسنپ چت

پخش صدای تبلیغات در شبکه اجتماعی اسنپ چت در مقایسه با فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی، فوق‌العاده است؛ به عنوان مثال، آمار پخش تبلیغات با صدا در فیسبوک معادل ۱۵ درصد بوده و این آمار برای Snapchat، معادل ۶۰ درصد است. وقت شما برای بهبود صدای تبلیغات در اسنپ چت، هدر نخواهد رفت.

۷: Picaboo، نام اولیه اسنپ چت بود

یکی از حقایق جالب درباره اسنپ چت را می‌توان نام اولیه آن عنوان کرد. این اپلیکیشن در حدود یک سال با نام Picaboo شناخته می‌شد.

۸: اسنپ چت حاصل ۳۴ شکست مداوم

ایوان اشپیگل، بابی مورفی و فرانک رجینال براون، هنگام تحصیل در دانشگاه استنفورد روی پروژه اسنپ چت کار کردند. شبکه اجتماعی اسنپ چت که هم اکنون در دسترس قرار دارد، حاصل ۳۴ بار شکست مداوم بوده تا در نهایت بدین شکل منتشر شود.

۹: اختلاف شدید میان توسعه‌دهندگان اسنپ چت

فرانک رجینال توسط دوستانش از پروژه اسنپ چت کنار گذاشته شده بود. با این که هیچ کس اطلاعاتی در این رابطه ندارد، اما فرانک ادعا می‌کند که اشپیگل و مورفی تمام پسوردهای سرور را تغییر دادند و یک ماه قبل از شروع کار این شبکه اجتماعی، ارتباط خود را با او قطع کردند.

۱۰: مارک زاکربرگ به دنبال خرید Snapchat

یکی از جذاب‌ترین حقایقی که باید درباره این شبکه اجتماعی بدانید را می‌توان تمایل شدید خرید آن توسط مارک زاکربرگ دانست. مالکان این شبکه‌ی اجتماعی به راحتی از وسوسه‌ی پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری مارک زاکربرگ، عبور کردند.

هم اکنون اسنپ چت دارای ارزشی معادل ۲۳.۵ میلیارد دلار است. بد نیست بدانید ایده‌ی استوری اینستاگرام و فیسبوک هم از اسنپ چت گرفته شده است.

جمع‌بندی

در حالت کلی اسنپ چت به عنوان یک شبکه اجتماعی، کاربردهای بسیار خوب و ایده‌های جدیدی دارد که در سایر شبکه‌های اجتماعی مشاهده نمی‌شوند. این شبکه اجتماعی در میان نوجوانان و جوانان، طرفداران زیادتری دارد و بهترین مکان برای تبلیغات به حساب می‌آید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع