حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قیمت آیفون 11 در بازار چین کاهش یافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به نظر می رسد که با ادامه یافتن شرع ویروس همه گیر کرونا، فروشندگان چینی تخفیف های قابل ملاحظه ای را روی آیفون 11 و آیفون 11 پرو اعمال کرده و قیمت ها را پایین آورده اند.

پاندمی ویروس کرونا تا حدی ادامه پیدا کرده که روی زندگی همه تاثیر گذاشته است، اما ظاهرا بهانه خوبی برای کاهش قیمت گوشی های هوشمند به شمار می آید. با ادامه شیوع کووید 19 نرخ فروش محصولات اپل به طور چشم گیری کاسته شده و این امر تاثیر قابل توجهی روی درآمد غول کوپرتینویی داشته است. در همین راستا، فروشندگان چینی در تلاش برای تقویت فروش و جبران زیان های مالی، تخفیف های سنگینی را روی آیفون 11 و آیفون 11 پرو اعمال کرده اند.

فروشگاه بزرگ و معروف سونینگ در حال حاضر مدل 64 گیگابایتی آیفون 11 را با تخفیف 500 یوان (70 دلار/ 65 یورو) به قیمت 4999 یوان (710 دلار/ 650 یورو) به فروش می رساند. قیمت عرضه نسخه 64 گیگابایتی iPhone 11 پرو نیز تا 7499 یوان (1060 دلار/ 980 یورو) کاهش یافته است. سایر خرده فروشان آنلاین از جمله JD.com، Gome، Dangdang و همینطور فروشنده های مجاز اپل در TMall تخفیف های مشابهی را روی قیمت iPhone 11 و نسخه پرو اعمال کرده اند.

البته باید گفت که در اوایل سال 2019 نیز قیمت محصولات اپل در چین تا حدی کاهش یافت، چرا که تقاضا برای گوشی های خارجی به سبب وجود محصولات وطنی کمتر شده بود. تیم کوک بعدها گفت که کاهش قیمت در چین، نقش مهمی در کمک به بازیابی فروش داشته است. این بار دوم است که به سبب شیوع ویروس کرونا، محصولات اپل در چین با تخفیف در دست مشتریان قرار می گیرند.

از طرف دیگر، شرکای زنجیره تامین اپل در تایوان انتظار دارند که به سبب کاهش تقاضا، تولید محصولات برای سه ماهه دوم سال 2020 متوقف شود، چرا که در حال حاضر مردم ترجیح می دهند تای به جای آیفون، پول خود را بابت خرید کالاهای ضروری خرج کنند. در واقع هدف اصلی از اعمال تخفیف های فعلی، فروش هر چه سریع تر آیفون های موجود و اجتناب از کهنه شدن آن ها در بازار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع