حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ساعت جاکوب اند کو (Jacob & Co) الهام گرفته از بوگاتی شیرون

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

 احتمالا کسی که بتواند میلیون‌ها دلار برای یک دستگاه خودرو بوگاتی شیرون هزینه کند؛ به وسایل لوکس و گران‌قیمت هم علاقه دارد. چنین شرایطی باعث شده است، برندهای سوئیسی با تولید ساعت‌های مچی به قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار، برای جلب توجه ثروتمندان تلاش ‌کنند.

شرکت Jacob & Co توسط یک سرمایه‌گذار متمول مقیم امریکا به‌نام Jacob Arabo در سال ۱۹۸۶ بنیان نهاده شد. دفتر اصلی این برند، در نیویورک امریکا است” اما با کارگاهی ویژه برای تولید ساعت‌های عجیب و نفیس در سوئس فعالیت می‌کند.

ساعت بوگاتی Bugatti Watch

جدیدترین محصول تولیدی Jacob & Co، به دلیل همکاری شرکت سازنده با بوگاتی دارای ارزش و اهمیت برای کلکسیونرها است؛ اما این ساعت مچی، تجهیزاتی رویایی و باورنکردنی زیر شیشه‌ی اصلی دارد. یک موتور ۱۶ سیلندر با آرایش W و قطعات متحرک، زینت‌بخش ساعت هستند. کافی است دکمه‌ی سمت راست ساعت فشرده شود تا میل‌لنگ متصل به موتور ساعت، پیستون‌ها را به حرکت درآورد. به جهت صرفه‌جوبی در مصرف انرژی، می‌توان پیشرانه‌ی سمبلیک را از مدار خارج کرد.

در ساخت ساعت بوگاتی شیرون، ۵۷۸ قطعه به کار رفته است. این محصول با ابعاد ۵۴ در ۴۴ میلی‌متر، پوششی از تیتانیوم دارد و می‌تواند قطعات را تا سرعت‌ ۸۰۰ کیلومتربرساعت، ثابت نگه دارد. طراحی ساعت بوگاتی شیرون توسط مهندسان جاکوب اند کو، حدود یک سال زمان برده است.

بوگاتی و جاکوب اند کو، سال‌ها قبل نیز ساعت مچی به‌نام اپیک ایکس کرونو با قیمت ۳۶ هزار دلار عرضه کرده‌ بودند؛ اما مدل جدید با نام شیرون ۲۸۰ هزار قیمت‌گذاری شده است. چنین بودجه‌ای، معادل یک دستگاه مکلارن 720S است که البته برای مالک ابرخودروی ۳ میلیون دلاری بوگاتی، چندان گزاف نیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع