وان‌پلاس 8: هر آن‌چه از پرچم‌دار جدید وان‌پلاس پیش از معرفی رسمی می‌دانیم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در ادامه بخوانید:

شرکت نوظهور چینی وان‌پلاس در چند سال اخیر توانسته خود را به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مطرح کند. پرچمدارهای سال ۲۰۱۹ این شرکت یعنی وان‌پلاس ۷ و 7T از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند سال گذشته بودند. اکنون در سال ۲۰۲۰ وان‌پلاس آماده‌است تا کاربران را مانند گذشته شگفت‌زده کند.

حواشی زیادی پیرامون پرچم‌دار جدید این شرکت، وان‌پلاس ۸ وجود داشته و تا جایی که اطلاع داریم، این گوشی‌ هوشمند مشخصاتی چشم‌گیر خواهد داشت. از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی گرفته تا شارژ بی‌سیم.

در این مقاله به تمامی اطلاعاتی که تا بدین‌جا از این گوشی‌هوشمند در دست است، خواهیم پرداخت.

مدل‌ها

oneplus 8

وان‌پلاس به‌طور معمول دو گوشی در سال معرفی می‌کند؛ یکی نیمه‌اول سال و دیگری در نیمه دوم. سال گذشته تغییری در این رویه ایجاد کرده و دو گوشی وان‌پلاس ۷ و 7T را با هم معرفی کرد. امسال هم انتظار رویه مشابهی از وان‌پلاس داریم و این شرکت احتمالا دو گوشی وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو را هم‌زمان معرفی خواهد کرد.

وان‌پلاس ۸ احتمالا یک یا دو ویژگی از نسخه پرو کمتر داشته تا هزینه نهایی آن کمتر شود.

پش‌تر صحبت‌هایی از وان‌پلاس ۸ لایت در میان بود که با گذشت زمان مشخص شد که این گوشی با نام متفاوتی به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی

oneplus 8

از نسخه‌های پرچم‌دار جدید وان‌پلاس گفتیم. حال به طراحی‌های مورد انتظار این دو گوشی بپردازیم. با گوشی وان‌پلاس ۸ شروع می‌کنیم.

دیگر خبری از دوربین سلفی پاپ‌آپ جالب 7 پرو و بریدگی قطره‌ای نمایشگر نبوده و وان‌پلاس ۸ به‌جای آن، دارای حفره دوربین در سمت چپ نمایشگر است. این تصمیم وان‌پلاس به دوام دوربین سلفی نسبت به وجود قطعات مکانیکی کمک شایانی خواهد کرد. البته با این وجود نمی‌توان منکر جالب‌بودن دوربین سلفی ۷ پرو شد.

وان‌پلاس حاشیه‌های نمایشگر را در کمترین حد نگه‌داشته و تنها در قسمت پایینی اندکی حاشیه بیشتری لحاظ کرده‌ است. در پشت دستگاه با سه دوربین پشت و رنگ بدنه چشم‌نواز روبه‌رو خواهیم شد. علاوه بر رنگی که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید (درخشش میان‌ستاره‌ای – Interstellar Glow)، رنگ‌های انکیس بلک و گلسیال گرین هم برای این گوشی وجود خواهند داشت.

oneplus 8

وان‌پلاس ۸ پرو در نگاه اول کاملا مشابه برادر کوچکتر خود است. تنها تفاوت ظاهری این گوشی در حسگر اضافه‌تر ToF آن است.

ژانویه امسال تصاویری از وان‌پلاس ۸ پرو منتشر شد که طراحی‌ کاملا مطابقی با رندر بالا دارد.

oneplus 8

این تصویر علاوه بر تأیید طراحی وان‌پلاس ۸، از قابلیت جدید تنظیم نرخ نوسازی (Refresh Rate) صفحه این گوشی پرده‌برداری می‌کند. علاوه بر گزینه ۱۲۰ هرتز که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد، ۸ پرو امکان تنظیم نرخ نوسازی روی ۶۰ و ۹۰ هرتز را برای کاهش مصرف باتری خواهد داشت. 

oneplus 8

رابرت دونی جونیور، بازیگر هالیوودی و سفیر برند وان‌پلاس، اخیرا در تصویری این گوشی را در دست داشته‌است. این تصاویر ظاهرا هنگامی که وی در تبلیغی از وان‌پلاس پرو ۸ حضور داشته، ثبت شده‌اند. گوشی که وی در دست دارد تمامی تصاویر و رندرهای قبلی را تأیید کرده و جای شکی باقی نمی‌گذارد.

oneplus 8

تصویر دیگری از این گوشی هوشمند دو هفته پیش به فضای مجازی درز کرد. این بار تصاویر جلو و پشت وان‌پلاس ۸ پرو را نمایان ساختند. این تصاویر نیز تمامی تصاویر قبلی را تأیید می‌کنند.

oneplus 8

مشاهده رنگ‌های زیبای این گوشی و طراحی متفاوت آن نسبت به نسل قبل، هیجان‌انگیز است.

سخت‌افزار

oneplus 8

نقطه مشترک تمامی گوشی‌های وان‌پلاس ، مجهز بودن آن‌ها به آخرین و بهترین سخت‌افزار است. وان‌پلاس سال‌ها پرچمدارهایش را به بهترین‌ها مجهز کرده و امسال هم انتظار کمتری از این شرکت نداریم.

دو هفته گذشته، فردی اقدام به افشای مشخصات کامل پرچمدارهای جدید وان‌پلاس کرد. این مشخصات را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات وان‌پلاس ۸ وان‌پلاس ۸ پرو
سیستم‌عامل اندروید ۱۰ (اکسیژن اواس) اندروید ۱۰ (اکسیژن اواس)
صفحه‌نمایش

۶/۵۵ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، امولد سیال، نسبت ۲۰:۹، ۵۱۳ppi، گوریلا گلس، HDR ۱۰ پلاس

۶/۷۸ اینچی با رزولوشن ۳۱۶۸ در ۱۴۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، امولد سیال، نسبت ۱۹/۸:۹، ۵۱۳ppi، گوریلا گلس، HDR ۱۰ پلاس، نمایشگر تطبیقی و MEMC

پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۶۵ کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۶۵
رم

۸ یا ۱۲ گیگابایت

از نوع LPDDR4X

۸ یا ۱۲ گیگابایت

LPDDR5

حافظه ذخیره‌سازی

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

UFS 3.0

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

UFS 3.0

دوربین پشت ۱

واید ۴۸ مگاپیکسل سونی (IMX586 (f/1.75

واید ۴۸ مگاپیکسل سونی IMX 689 (f/1.78, 1.12μm, OIS, EIS)

دوربین پشت ۲

OIS, EIS) ۱۶ مگاپیکسل فوق‌عریض (f/2.2, 116-degree FOV)

۴۸ مگاپیکسل سونی IMX586 فوق‌عریض (f/2.2, 120-degree FOV)

دوربین پشت ۳ ۲ مگاپیکسل ماکرو (f/2.4, 1.75μm) با PDFA و فلش LED دوگانه ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو (f/2.4, 3x optical, OIS)
دوربین پشت ۴ ندارد ۵ مگاپیکسل حسگر رنگی (f/2.4) با PDFA، فوکوس خودکار و فلش LED دوگانه
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل سونی IMX 471 (f/2.0، فوکوس ثابت، EIS) ۱۶ مگاپیکسل سونی IMX 471 (f/2.4، فوکوس ثابت، EIS)
ضبط ویدئو

دوربین اصلی: 4K UHD 30/60 FPS, 1080p 30/60 FPS, 720p 480 FPS Slow-Mo, 1080p 240 FPS Slow-Mo

دوربین جلو: 1080p 30 FPS

ویژگی‌های دوربین HDR, RAW, Cine Mode, Nightscape, Super Macro, Pro Mode, Audio Zoom, Color Filter HDR, RAW, Cine Mode, Nightscape, Super Macro, Pro Mode
باتری باتری تعویض‌نشدنی لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت ۴۵۱۰ میلی‌آمپر‌ساعت باتری تعویض‌نشدنی لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت ۴۵۱۰ میلی‌آمپرساعت
شارژ شارژ سریع ۳۰ واتی شارژ سریع ۳۰ واتی

شارژ سریع بی‌سیم ۳۰ واتی

شارژ معکوس بی‌سیم ۳ واتی

مقاومت به آب ندارد IP68
ابعاد ۱۶۰/۲ در ۷۴/۴ در ۸/۸ میلی‌متر ۱۶۵/۳ در ۷۴/۴ در ۸/۸ میلی‌متر
وزن ۱۸۰ گرم ۱۹۹ گرم
قیمت پایه ۷۲۹ پوند ۹۳۰ پوند

پیت لائو، مدیرعامل وان‌پلاس، برخی از این مشخصات را هفته گذشته با اعلام عرضه وان‌پلاس ۸ و ۸ پلاس با اسنپ‌دراگون ۸۶۵، رم LPDDR5 و حافظه UFS ۳.۰، تأیید کرد.

ارتقا نرخ نوسازی نمایشگر وان‌پلاس ۸ پرو به ۱۲۰ هرتز تغییر هیجان‌انگیز دیگری است که لائو تأیید کرده است. لائو با انتشار ویدیویی به مقایسه صفحه‌نمایش ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی و روان‌تر بودن صفحات ۱۲۰ هرتزی پرداخته‌است.

قابلیت دیگر هیجان‌انگیزی که به وان‌پلاس ۸ پرو اضافه شده شارژ بی‌سیم است. پس از شایعات بی‌پایان، این قابلیت بالاخره در ۷ آوریل از سوی وان‌پلاس تأیید شد. سیستم شارژ بی‌سیم جدید وان‌پلاس با توان ۳۰ وات به شارژ پرچم‌دار جدید وان‌پلاس می‌پردازد. این سرعت برای شارژ ۵۰ درصدی این گوشی در ۳۰ دقیقه کافی است.

oneplus 8

وان‌پلاس ۸ پرو همچنین از تمامی استندها و پدهای شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند. البته به احتمال زیاد این پدها کارایی شارژر بی‌سیم خود وان‌پلاس را ندارند؛ اما حداقل می‌توانید از تجهیزات قدیمی خود استفاده کنید.

در حال حاضر اطلاع دقیقی از قیمت این شارژر بی‌سیم در دست نیست؛ اما شایعات خبر از برچسب قیمتی ۷۰ یورویی می‌دهند.

پیت لائو ماه گذشته تأیید کرد که هر دو گوشی وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو با پشتیبانی از 5G عرضه خواهند شد. معلوم نیست که این شرکت مانند سامسونگ قصد عرضه نسخه‌های 4G در مناطق مختلف را دارد یا خیر.

وان‌پلاس زی

oneplus 8

در روزهای ابتدایی افشاگری‌های وان‌پلاس ۸، همه انتظار عرضه ۳ گوشی را داشتند. ماه گذشته، وان‌پلاس تأیید کرد که گوشی وان‌پلاس ۸ لایت به‌طور جداگانه و تحت عنوان وان‌پلاس زی (OnePlus Z) عرضه خواهد شد.

شایعات خبر از نمایشگر امولد ۹۰ هرتزی وان‌پلاس زی می‌دهند. دو دوربین پشتی با حسگر ToF و پردازنده مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۰۰ از دیگر مشخصات این گوشی خواهند بود. نام وان‌پلاس زی، وان‌پلاس اکس را تداعی کرده و چندان دور از ذهن نیست اگر این گوشی را نسل جدید وان‌پلاس اکس بدانیم.

وان‌پلاس اکس سال ۲۰۱۵ به‌عنوان گوشی بسیار ارزان‌قیمت اندرویدی با قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای نسبت به قیمت ۲۵۰ دلاری عرضه شد. این گوشی هیچ‌گاه به موفقیت برادران دیگرش نرسید اما با عرضه ۸ پرو با قیمتی احتمالا بالا، احتمالا وان‌پلاس زی گوشی اقتصادی مناسبی برای بسیاری از کاربران خواهد بود.

گوشی‌های وان‌پلاس ۸، سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۹۹ معرفی خواهند شد.

oneplus 8

وان‌پلاس در دو سال گذشته گوشی‌های خود را در ماه مه عرضه کرده‌است. وان‌پلاس ۷ و ۷ پرو ۱۴ می و وان‌پلاس ۶ در ۱۶ می معرفی شدند.

باتوجه به این موضوع، امسال نیز انتظار معرفی وان‌پلاس ۸ در ماه مه را داشتیم؛ اما وان‌پلاس پیش‌قدم شده و امسال پرچم‌دارش را در ماه آوریل معرفی می‌کند.

قیمت بالاتر

oneplus 8

یکی از مهم‌ترین دلایل علاقه کاربران به گوشی‌های وان‌پلاس قیمت‌های استثنائی این دستگاه‌ها است. طی سال‌های گذشته وان‌پلاس علاقه زیادی به افزایش بالای گوشی‌های خود نشان نداده‌است.

قیمت پایه وان‌پلاس ۵ – ۴۷۹ دلار

قیمت پایه وان‌پلاس ۶ – ۵۲۹ دلار

قیمت پایه وان‌پلاس ۷ پرو – ۶۶۹ دلار

قیمت پایه وان‌پلاس ۸ – ۷۲۹ پوند

قیمت پایه وان‌پلاس ۸ پرو – ۹۳۰ پوند

قیمت گوشی وان‌پلاس ۸ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم ۷۲۹ پوند و قیمت نسخه‌ی دیگر آن با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم ۸۳۵ پوند خواهد بود. همچنین، گوشی وان‌پلاس ۸ پرو با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی ۹۳۰ پوند و نسخه‌ی دیگر آن با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی ۱۰۲۰ پوند قیمت خواهد داشت.

دوربین

طبق اطلاعات پیشین، دوربین سه‌گانه‌ی گوشی وان‌پلاس ۸ از سه ماژول با اندازه‌های ۴۸ و ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی و دوربین چهارگانه‌ی وان‌پلاس ۸ پرو از دو ماژول ۴۸ مگاپیکسلی و یک ۸ مگاپیکسلی و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

ماژول ۴۸ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۸ به حسگر IMX586 سونی مجهز است و ماژول‌های ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی به‌ترتیب حسگرهای فوق‌عریض و ماکرو هستند و امکانات زیادی دراختیار کاربر قرار خواهند داد. ماژول‌های دوربین ۴۸ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۸ پرو از حسگر‌های IMX669 و IMX586 سونی بهره می‌برند. علاوه‌بر‌این ماژول دوم امکان ثبت عکس‌های ماکرو را نیز از فاصله‌ی سه‌سانتی‌متری برای کاربر فراهم خواهد کرد.

ماژول ۸ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۸ پرو حسگر تله‌فوتو مجهز به لرزش‌گیر با بزرگ‌نمایی اپتیکال و دیجیتال سه‌برابری و ماژول ۵ مگاپیکسلی‌اش فیلتر رنگ دارد و به کاربر اجازه می‌دهد عکس‌های منحصربه‌فردی ازطریق فیلترها و جلوه‌های نوری خاص ثبت کند. منبع منتشرکننده‌ی اطلاعات مدعی‌ شده است گوشی وان‌پلاس ۸ پرو حسگرهای 3D Audio Zoom و Flicker را در خود جای داده است.

وان‌پلاس 7T هنوز گزینه‌ای عالی است

 

وان پلاس /  OnePlus 7T

درست است که برای عرضه گوشی‌های جدید وان‌پلاس هیجان‌زده‌ایم اما اگر به‌دنبال دستگاه اندرویدی جدیدی هستید، وان‌پلاس 7T همچنان گزینه بسیار مناسبی است.

7T با صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵+، دوربین سه‌گانه پشتی، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی و باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی یکی از بهترین گزینه‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع