براساس نظرسنجی Piper Sandler حدود ۸۵ درصد از نوجوانان آیفون دارند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موسسه Piper Sandler، دو بار در سال، یک نظرسنجی بین نوجوانان انجام می‌دهد تا از آخرین نظرات آن‌ها درباره محصولات مختلف مطلع شود. در بین ۵۲۰۰ نوجوانی که در نظرسنجی جدید این موسسه شرکت کردند، آیفون اپل محبوب‌ترین گوشی هوشمند بود؛ بطوریکه ۸۵ درصد از افراد سوال‌شونده دارای یک آیفون بودند. این عدد، بالاترین درصد دارندگان آیفون در تاریخ نظرسنجی Piper Sandler است و این نشان می‌دهد که جایگاه اپل به عنوان یک برند برتر در بین نوجوانان همچنان بدون تغییر باقی مانده است. دو سال پیش، ۸۲ درصد از نوجوانان گفته بودند که دارای یک آیفون هستند و این عدد در سال گذشته ۸۳ درصد بود.

در نظرسنجی امسال همچنین  ۸۸ درصد از نوجوانان گفتند که گوشی بعدی آن‌ها یک آیفون خواهد بود که این هم یک رکورد جدید برای نظرسنجی Piper Sandler محسوب می‌شود. تعداد نوجوانانی که قصد خرید یک هندست اندرویدی را داشتند از ۱۰ درصد در نظرسنجی شش ماه پیش، به ۸ درصد کاهش یافته است.

نوجوانان همچنین گفتند که اپل واچ محبوب‌ترین ساعت هوشمند آن‌هاست. ۲۵ درصد از آن‌ها یک اپل واچ داشتند که در مقایسه با ۲۰ درصد پاییز سال گذشته، رشد قابل توجهی محسوب می‌شود. هارش کومار (Harsh Kumar) تحلیلگر موسسه Piper Sandler، در یک یادداشت تحقیقی برای مشتریان، به این نتیجه‌گیری رسیده است که نوجوانان علاقه شدیدی به هدفون بی‌سیم بلوتوثی ایرپادز دارند. کومار نوشته که بررسی علایق نوجوانان به هدست‌ها نشان‌ می‌دهد آن‌ها تمایل زیادی به خرید هدفون‌های اپل دارند.

هم اپل واچ و هم ایرپادز بخشی از سریع‌ترین کسب و کار رشدکننده اپل یعنی پوشیدنی‌ها و لوازم جانبی هستند. براساس گزارش‌ها، درآمدهای اپل از بخش لوازم جانبی نسبت به سال گذشته، ۵۴ درصد و نسبت به آخرین شش ماهه مالی، ۳۷ درصد رشد داشته است. ۵۲ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند که یک ایرپاد دارند و ۱۸ درصد گفتند که در حال حاضر این هدفون را ندارند، اما قصد خرید آن را در ۱۲ ماه آینده دارند.

نظرسنجی Piper Sandler همچنین نشان می‌دهد که میزان استفاده از نتفلیکس در بین نوجوانان کمی کاهش یافته است. افراد سوال‌شونده گفتند که ۳۳ درصد از زمان خود را صرف تماشای نتفلیکس می‌کنند. این عدد در پاییز امسال ۳۵ درصد بود. میزان استفاده از یوتیوب هم در طول همین بازه زمانی کاهش یافته است. از طرفی، سرویس دیزنی پلاس (+Disney) به جمع ۵ سرویس برتر استریم محتوای ویدئویی ملحق شده و بالاتر از آمازون و اپل تی‌وی پلاس (+Apple TV) قرار گرفته است.

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی نوجوانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بوده و اسنپ‌چت و اپلیکیشن تیک ‌تاک (TikTok) به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. نوجوانان ظاهرا علاقمند به بحث‌های سیاسی در توییتر نیستند. توییتر و فیس بوک به‌ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم جای گرفته‌اند.

ارین مورفی (Erinn Murphy)، تحلیلگر ارشد موسسه Piper Sandler گفت:

نظرسنجی جدید ما از نوجوانان در حالی انجام می‌شود که شاهد شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا هستیم. در واقع، ما فکر می‌کنیم که اکثر پاسخ‌دهندگان نوجوانانی بودند که از خانه‌هایشان به سوالات جواب می‌دادند. موضوع ویروس کرونا نه تنها به عنوان نگرانی اجتماعی شماره دو نوجوانان لیست شده، بلکه ما شاهد نگرانی درصد زیادی از نوجوان درباره اقتصاد نیز بودیم.

نوجوانان امروزی همچنین بیش از هر زمان دیگری به هم وصل هستند؛ آن‌ها هر هفته به‌طور متوسط ۱۲ ساعت در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند، ۵۳ درصد از آن‌ها آمازون را به عنوان برترین سایت خرید الکترونیکی نام برده‌اند، نتفلیکس انتخاب اول آن‌ها برای محتوای روزانه است و ۸۵ درصد آن‌ها آیفون دارند. ضمن اینکه برندهای مد نیز همچنان مورد علاقه نوجوانان هستند؛ نایک (Nike) رتبه اول را به خود اختصاص داده و lululemon توانسته با بیشترین جهش در جایگاه ششم برندهای محبوب قرار بگیرد.

متوسط سن ۵۲۰۰ نوجوان شرکت‌کننده در نظرسنجی Piper Sandler، تقریبا ۱۶.۲ سال و متوسط درآمد سالانه خانواده‌‌ها ۶۵ هزار دلار بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع