قابلیت جدید مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams به‌زودی منتشر می‌شود؛ ویژگی های تیمز چیست؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت روز گذشته اطلاعیه‌ای جدید منتشر کرد. براساس اطلاعیه‌ی این شرکت، قرار است طی ماه جاری میلادی قابلیت‌هایی جدید به اپلیکیشن مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) اضافه شود. در جلسه‌های ویدئویی با تعداد زیادی شرکت‌کننده، گاهی اوقات ممکن است افراد نتوانند به همکاران‌شان نشان دهند که می‌خواهند حرفی بزنند. از همین‌رو ردموندی‌ها در پی اضافه کردن قابلیت «بلند کردن دست» به مایکروسافت تیمز هستند. به‌لطف این قابلیت، هر گاه شرکت‌کنندگان بخواهند حرفی بزنند می‌توانند نوعی سیگنال بصری برای همه ارسال ‌کنند. 

در ادامه بخوانید:

افزون بر این موارد، برگزارکنندگان جلسه‌های ویدئویی به‌لطف قابلیت جدیدی که در همین ماه برای تیمز در دسترس قرار می‌گیرد، می‌توانند گزارش مربوط به شرکت‌کنندگان حاضر در جلسات را دانلود کنند. این قابلیت برای استادان دانشگاه‌ها و معلمان مدرسه می‌تواند بسیار مفید باشد؛ زیرا آنان می‌توانند از طریق فهرست دانلودشده به‌راحتی بفهمند که چه کسانی در کلاس مجازی حضور داشته‌اند و چه کسانی غیبت کرده‌اند. 

فهرست قابلیت‌های جدید مایکروسافت تیمز در اطلاعیه‌ی این شرکت آمده است:

  • برای اینکه قابلیت‌های تماس‌های ویدئویی را متنوع‌تر کنیم، قصد داریم قابلیت «بالا بردن دست» (Raise Hand) را به مایکروسافت تیمز طی ماه جاری میلادی اضافه کنیم. این قابلیت به شرکت‌کنندگان در جلسات ویدئویی امکان می‌دهد با کلیک روی آیکونی خاص در نوار کنترل اپلیکیشن که دستی بالابرده‌شده را به‌تصویر می‌کشد، به همکاران‌شان نشان دهند که حرفی برای گفتن دارند.

  • امروز مایکروسافت قابلیت جدیدی را به تیمز اضافه می‌کند. از این پس برگزارکنندگان جلسات ویدئویی می‌توانند با تنها یک کلیک، جلسه را برای تمامی اعضا به‌پایان برسانند. برگزارکنندگان جلسات در نوار کنترل مایکروسافت تیمز شاهد گزینه‌ای جدید تحت عنوان «پایان جلسه» (End Meeting) خواهند بود.

  • برگزارکنندگان جلسات – به‌خصوص معلمان – گاهی اوقات نیاز دارند که بفهمند چه کسانی به جلسه ملحق شد‌ه‌اند و چه کسانی حضور ندارند. طی این ماه، امکان دانلود گزارش شرکت‌کنندگان برای شما فراهم می‌شود. امکان انجام این کار با کلیک روی گزینه‌ای خاص در فهرست شرکت‌کنندگان وجود دارد. گزارش موردبحث زمان دقیق عضویت هر شرکت‌کننده در جلسه و سپس ترک آن را نشان می‌دهد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که قصد دارد طی سال جاری میلادی قابلیت‌های دیگری را نیز به تیمز بیاورد. این قابلیت‌های جدید شامل موارد زیر هستند:

  • در سال جاری میلادی قابلیت کاهش نویزِ آنی به مایکروسافت تیمز اضافه می‌شود. این قابلیت بر پایه‌ی هوش مصنوعی ساخته شده است و می‌تواند صداهای پس‌زمینه نظیر صدای تایپ کیبورد یا پارس کردن سگ را به‌هنگام برگزاری جلسات مایکروسافت تیمز، کاهش دهد.

  • قابلیت دیگر مایکروسافت تیمز، پس‌زمینه‌های سفارشی‌سازی‌شده هستند که به‌تازگی به این پلتفرم اضافه شده‌اند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد هنگام برگزاری جلسات ویدئویی، پس‌زمینه‌ی پیش‌فرض مایکروسافت تیمز را با عکسی دیگر عوض کنید. این قابلیت براساس قابلیت «تار کردن پس‌زمینه» ساخته شده است. تار کردن پس‌زمینه از هوش مصنوعی به‌منظور تار کردن محیط پشت سر کاربر به‌هنگام جلسات ویدئویی استفاده می‌کند. مایکروسافت در آینده به شما امکان می‌دهد تصاویر موردنظر خودتان را نیز برای استفاده در پس‌زمینه آپلود کنید.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد قابلیت‌های جدید مایکروسافت تیمز چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع