حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل ممکن است سه مدل آیفون ۱۲ را در ماه سپتامبر و مدل پرو مکس را در ماه اکتبر معرفی کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل از سال ۲۰۱۲ تاکنون، فقط معرفی دو گوشی آیفون X و آیفون XR را به تعویق انداخته است، اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا ممکن است مجبور شود رویداد معرفی مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو را به عقب بیندازد.

برخی از تحلیلگران با این موضوع موافقند و تعدادی دیگر نیز معتقدند که هیچ تاخیری در کار نخواهد بود. اما جف پو (Jeff Pu) تحلیلگر موسسه GF Securities در جدیدترین یادداشت خود گفته است که برنامه‌های اپل ممکن است ترکیبی از دو سناریو فوق باشد.

سه مدل آیفون ۱۲ در ماه سپتامبر، یک مدل در ماه اکتبر

جف پو معتقد است که برنامه زمانی معرفی مدل‌های آیفون ۱۲ به خاطر شیوع ویروس کرونا دچار تغییر خواهد شد. این برای اولین بار نیست که ما چنین ادعاهایی را می‌شنویم، اما پو جزئیات بیشتری را در این زمینه ارائه کرده است.

تکنولوژی اپل واچ می‌تواند کمک کند تا طول عمر باتری در برخی از مدل‌های آیفون 2020 افزایش یابد

ظاهرا تست تایید مهندسی (EVT) مدل‌های آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی، به مدت دو هفته تا اواخر ماه آوریل تمدید شده است.

از طرفی به نظر می‌رسد که مدل بزرگتر و گرانتر یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی به‌شدت تحت تاثیر شرایط کنونی قرار گرفته و انتظار نمی‌رود که تست EVT را تا اواسط ماه می (حدود دو هفته بعد از مدل‌های دیگر) کامل کند.

دو هفته شاید چندان زیاد به نظر نرسد، اما ممکن است تاثیر بسیار زیادی روی معرفی سری بعدی آیفون و به‌ویژه مدل پرو مکس بگذارد. خوشبختانه پو معتقد است که اپل قادر به محدود کردن تاخیرها خواهد بود.

او در حال حاضر فکر می‌کند که مدل‌های آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد، اما آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی برای خرید در ماه اکتبر قابل دسترس خواهد بود.

روش معرفی دو مرحله‌ای به تقلید از معرفی آیفون XS/XR

این روش معرفی دو مرحله‌ای، شبیه به استراتژی اپل برای معرفی آیفون XS و آیفون XR در دو سال پیش است که به ترتیب در ماه سپتامبر و اکتبر رونمایی شدند. این روش همچنین شبیه به معرفی آیفون ۸ و آیفون X است که به ترتیب در ماه سپتامبر و نوامبر اتفاق افتاد.

نکته مثبت پیش‌بینی پو این است که اگر درست از آب در بیاید، مشتریان همچنان می‌توانند انتظار داشته باشند که اپل مدل آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی را در ماه سپتامبر معرفی کند. در این صورت، مشتریان شانس آن را خواهند داشت که برای مدل بزرگتر منتظر بمانند.

پرچمداران بعدی اپل به احتمال زیاد مجهز به چیپست نسل بعدی اپل یعنی A14 بایونیک و نمایشگرهای OLED با ناچ‌های کوچک‌تر خواهد بود. در ناچ مدل‌های پرو قرار است از اسکنر LiDAR آیپد پرو استفاده شود. سایر قابلیت‌های آن‌ها شامل پشتیبانی از شبکه ۵G و سیستم‌عامل iOS 14 خواهد بود.

انتظار می‌رود آیفون SE 2020 هفته آینده معرفی شود

قبل از همه این اتفاقات انتظار می‌رود که اپل از گوشی‌های آیفون SE 2020 و آیفون SE پلاس رونمایی کند. نسخه پلاس ظاهرا با مشکلات تولید مواجه شده و در ماه‌های بعد معرفی خواهد شد، اما مدل معمولی به گفته جف پو در اواسط ماه آوریل یعنی چند روز دیگر معرفی خواهد شد.

این برنامه زمانی با اطلاعاتی که ماه گذشته توسط جان پروسر (Jon Prosser) ارائه شده بود مطابقت دارد. پروسر گفته بود که آیفون SE جدید در ۲۶ یا ۲۷ فروردین (۱۴ یا ۱۵ آوریل) رونمایی خواهد شد و عرضه آن نیز بسته به زمان معرفی به ترتیب در ۳ و ۵ اردیبهشت (۲۲ یا ۲۴ آوریل) خواهد بود.

آیفون SE جدید، نسخه ارتقایافته آیفون ۸ است که نمایشگر ۴.۷ اینچی و دکمه هوم Touch ID آن را حفظ کرده، اما بهبودهایی مانند چیپست A13 بایونیک، ۳ گیگابایت رم و یک باتری کمی بزرگتر خواهد داشت.

این گوشی احتمالا به قیمت ۳۹۹ دلار و در سه نسخه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع