حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

با بهترین سیستم های مش وای فای در سال 2020 آشنا شوید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در این مطلب به معرفی 5 سیستم مش وای فای می پردازیم که جزو بهترین ها در سال 2020 بوده و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

 در محیط زندگی ما نقاط کور بسیاری وجود دارند که اتصال وای فای در آن ها به طور آزاردهنده ای ضعیف است. در چنین حالتی می توان با استفاده از یک روتر مش مناسب و کارآمد، دسترسی به وای فای پر سرعت را در گوشه و کنار خانه میسر کرد. ما در اینجا فهرستی از بهترین سیستم های مش وای فای در سال 2020 را تهیه کرده ایم که هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی شده اند.

Nest Wifi – بهترین انتخاب

اگر به خاطر داشته باشید Google Wifi چند سال پیش وارد بازار شد و توانست به لطف تنظیمات ساده و فراهم کردن وای فای پر سرعت برای تمام وسایل منزل، محبوبیت بسیاری را برای خود دست و پا کند. حال نسل دوم سیستم های Nest Wifi نیز در اختیار خریداران قرار گرفته که علاوه بر سرعت بیشتر و پشتیبانی از بلندگوهای هوشمند گوگل اسیستنت، ظاهر آراسته تری دارد. قیمت در نظر گرفته شده برای سیستم دو تکه ای (مشابه شکل فوق) برابر با 269 دلار است.

نست وای فای قابلیت آن را دارد تا تعداد کافی از سیگنال های قوی را برای پوشش مناسب در یک محیط 5800 فوت مربعی فراهم آورد. این سیستم قابلیت اتصال به وای فای 6 را ندارد اما از WPA3 و MU-MIMO 4×4 (چهار آنتنی) پشتیبانی می کند.

سیستم مش وای فای Eero – مناسب برای خانه های بزرگ

ایرو را می توان یکی از نخستین شرکت های پیشتاز در راه اندازی شبکه مش به شمار آورد. سیستم سه تکه ای و جدید این کمپانی تنها 199 دلار بوده و تا 5000 فوت مربع را پوشش می دهد. البته ایرو سریع ترین سیستم مش موجود در این فهرست نیست؛ با این حال اگر سرعت اتصال اینترنت شما 500 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر باشد، تفاوت چندانی را در مقایسه با محصولات Netgear یا Nest احساس نخواهید کرد. ناگفته نماند دستگاه سوم محدوده پوشش را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد.

Netgear Orbi 6 (AX6000, tri-band) – بهترین عملکرد

نسخه جدید و البته قدرتمند Netgear Orbi یکی دیگر از بهترین سیستم های مش وای فای در سال 2020 است که با وجود قیمت بسیار بالای خود (700 دلار)، بهترین عملکرد را در بین سایرین دارد. سریع ترین روتر مش موجود در فهرست ما علاوه بر وای فای 6 از یک باند 5 گیگاهرتزی دوم نیز پشتیبانی می کند. حداکثر سرعت دسترسی در فواصل نزدیک به سیستم برابر با 900 مگابیت بر ثانیه است.

اگر سرعت اتصال اینترنت شما برابر با 300 مگابیت بر ثانیه باشد، Orbi AX6000 متوسط سرعت 289 مگابیت بر ثانیه را برای خانه فراهم می آورد که این عملکرد در نوع خود واقعا شگفت انگیز است. البته Netgear روتر سه بانده دیپری به نام AX4200 را نیز با قیمت 450 دلار به بازار عرضه کرده که آن هم از وای فای 6 پشتیبانی می کند، اما بر خلاف AX6000 فاقد پورت WAN چند گیگی است.

Asus ZenWiFi AX – پشتیبانی از وای فای 6

سیستم مش جدید و دو تکه ای ایسوس، سرعت AX6000 که در بالا معرفی کردیم را ندارد، اما قیمت آن تنها 450 دلار است و با استفاده از پورت های WAN چند گیگی و باند Backhaul اختصاصی می تواند انتقالات سیستمی را از ترافیک شبکه جدا کرده و علاوه بر پایدارسازی عملکرد مش، کارایی مناسبی را در محدوده به وجود آورد.  

Netgear Orbi (AC1200, dual-band) – ارزان قیمت و مناسب

با یکی از ارزان ترین و البته بهترین سیستم های مش وای فای در سال 2020 آشنا شوید. روتر دو بانده AC1200 تنها قابلیت اتصال به وای فای 5 را دارد، فاقد بلندگوی داخلی الکسا است و از باند backhaul 5 گیگاهرتزی پشتیبانی نمی کند؛ با این حال بسیار مقرون به صرفه است، بطوریکه مدل دو تکه ای و سه تکه ای این سیستم به ترتیب با قیمت 130 و 200 دلار به فروش می رسند. اگر بخواهیم محصول جدید Nergear Orbi را با سایر روترهای دو بانده که قابلیت اتصال به وای فای 5 را دارند مقایسه می کنیم، باید بگوییم که سرعت AC1200 بیشتر بوده و سیگنال آن به مراتب قوی تر است.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع