امکان انتقال فایل به گوشی از طریق بی‌سیم به ویندوز 10 اضافه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پیش از این جابه‌جایی و انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی از طریق کابل USB، ایمیل یا شبکه های اجتماعی صورت می‌گرفت اما مایکروسافت و سامسونگ اکنون روش بهتری دارند.

ویندوز 10 در آخرین آپدیت خود به شما امکان می‌دهد تا به سادگی و با کشیدن و رها کردن فایل ها روی Wi-Fi، فایل های خود را به هر گوشی تلفن سامسونگ مانند گلکسی S10 یا S20 که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، انتقال دهید.

مایکروسافت پیش از این امکان انتقال فایل های گوشی تلفن همراه و سیستم عامل اندروید به رایانه های شخصی را آسان کرده بود. این شرکت ماه گذشته، قابلیت کپی کردن متن یا شماره تلفن و حتی دریافت پیام‌های هشدار را برای گوشی های سامسونگ نیز ایجاد کرده بود. اگرچه برنامه‌های مشابهی همچون ActiveSync توسط مایکروسافت برای این کار طراحی شده بود اما این قابلیت روش آسان‌تری است.

در قابلیت انتقال فایل ها از ویندوز 10 به گوشی، امکان جابه‌جایی فایل‌ها با حجم بالا نیز فراهم است. پس به راحتی می‌توانید تمام فایل ها و اسنادی را که می‌خواهید انتخاب کرده و به گوشی خود منتقل کنید.

البته نکته مهم این است که حجم پرونده ها تا 512 مگابایت محدود شده است. پس برای جابه‌جایی فیلم‌های HD و حجم بالا از کامپیوتر به تلفن همراه نمی‌شود از این روش استفاده کرد. همچنین امکان جابه‌جایی همزمان 100 فایل وجود دارد؛ پس تعدا عکس های زیادی را نمی‌توان انتقال داد.

اگرچه این قابلیت انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی در تمام گوشی های سامسونگ پشتیبانی نمی‌شود اما باید گفت ده ها روش دیگر برای این کار وجود دارد تا شما به دردسر نیوفتید. از طرفی این ویژگی هم‌اکنون در آخرین آپدیت ویندوز 10 وجود دارد و باید منتظر عرضه آن برای تمام ورژن‌های ویندوز باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع