حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آمار عرضه آیفون در بازار چین در ماه مارس 2020؛ تاثیرات ویروس کرونا بر عرضه آیفون اپل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خبرگزاری رویترز ساعاتی پیش در گزارشی به‌نقل از داده‌های دولتیِ منتشرشده از سوی چین، اعلام کرد اپل توانسته است در ماه مارس ۲۰۲۰ تقریبا ۲/۵ میلیون دستگاه آیفون روانه‌ی بازار این کشور کند. این یعنی اپل توانسته است پس از گذراندن یکی از بدترین ماه‌ها در بازار چین، اندکی خودش را بازیابی کند و به مسیر رشد بازگردد. 

شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند امیدوار هستند به‌زودی میزان تقاضا برای محصولات‌شان از سوی بازار چین به‌شکل درخورتوجهی افزایش پیدا کند. زیرا اخبار به‌دست‌رسیده از چین نشان می‌دهند روند شیوع ویروس کرونا در این کشور در حال فروکش کردن است و چین قدم به قدم به‌سمت عادی کردن شرایط می‌رود. این اتفاق در حالی رخ داده است که کروناویروس در کشورهای خارج از چین به‌شدت در حال شیوع پیدا کردن است و کارشناسان می‌گویند احتمالا به‌زودی شاهد رکودی جهانی خواهیم بود.

براساس اطلاعات رسمی آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین (موسوم‌به CAICT) شمار دستگاه‌های موبایلی عرضه‌شده در این کشور در ماه مارس ۲۰۲۰ به مجموع ۲۱ میلیون واحد رسیده است. با مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم شمار گوشی‌های عرضه‌شده به بازار چین در ماه مارس در مقایسه‌با ماه گذشته‌ی میلادی بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است. بااین‌حال عدد یادشده برای ماه مارس به‌میزان ۲۰ درصد کمتر از آمار ثبت‌شده در همین ماه در سال گذشته‌ی میلادی بوده است.

فوریه‌ی ۲۰۲۰ یکی از بدترین ماه‌های تاریخ اپل در بازار چین بود

بسیاری از خرده‌فروشی‌های چینی پس از کسب اجازه از دولت توانستند از اوایل ماه مارس فعالیت خود را از سر بگیرند و شمار درخورتوجهی از فروشگاه‌های فیزیکی مجددا بازگشایی شدند. همچنین آمار اخیر نشان می‌دهد صنعت تجارت الکترونیکی در چین کم‌کم در حال بازگشت به مسیر همیشگی خود است. شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) آثار منفی شدیدی روی اقتصاد چین گذاشت، بااین‌حال اتخاذ تصمیماتی نظیر قرنطینه‌ی جدی و کارهای دیگر باعث شد این کشور کم‌کم بتواند ویروس جدید را تا حد زیادی مهار کند. در دو ماه نخست سال جاری میلادی، شاهد توقف بسیاری از فعالیت‌های تجاری در چین بودیم.

براساس داده‌های نهاد CAICT اپل توانسته بود در ماه فوریه‌ی امسال تقریبا ۵۰۰ هزار دستگاه آیفون روانه‌ی بازار چین کند. به‌دنبال بازگشایی بسیاری از فروشگاه‌ها در چین، اکنون شمار درخورتوجهی از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تولید گوشی فعالیت می‌کنند امیدوار هستند افزایش شدید تقاضا از سوی بازار چین، کاهش تقاضا از سوی بازارهای بین‌المللی را تا حدی جبران کند. مدیر ارشد مالی شیائومی در جریان برگزاری جلسه‌ی مالی اخیر این شرکت مدعی شد بازار چین توانسته است تقریبا ۸۰ درصد از شرایط قبلی و عادی خودش را بازیابی کند. هرچه زمان بگذارد، شرایط بیش‌ازپیش به حالت عادی برمی‌گردد.

امروزه شیائومی فعالیتی بسیار مهم در بازار هند دارد و این بازار جزو مهم‌ترین جاهایی است که شیائومی در آن به‌فروش گوشی‌ می‌پردازد. ظاهرا شیائومی اخیرا نامه‌ای به دولت هند نوشته است. شیائومی در نامه‌ی خود می‌گوید گوشی‌های هوشمند جزو کالاهای اساسی به‌شمار می‌آیند و بنابراین باید از محدودیت‌های فعلی برای واردات، منع شوند. 

در اوایل ماه آوریل ۲۰۲۰ شماری از خرده‌فروشی‌های آنلاین چینی تخفیف‌هایی ویژه برای گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ اپل در نظر گرفتند. اهالی کوپرتینو در گذشته به فروشندگان متفرقه (ترد پارتی) در چین اجازه داده بودند به‌منظور افزایش فروش، تخفیفاتی خاص برای گوشی‌های سری آیفون در نظر بگیرند. اپل در روز ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) به‌صورت رسمی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه مارس ۲۰۲۰ را منتشر خواهد کرد. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد عملکرد اپل در بازار چین چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع