آغاز فعالیت بازلیا از ایجاد فضای رقابتی جدید با دیجی‌کالا حکایت می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اواخر دی‌ماه بود که استارتاپی بر بستر مارکت‌پلیس با نام «با من شاپ» خبر از آغاز به کار خود طی ماه‌های پیش رو داد. این مارکت‌پلیس که گفته می‌شد با سرمایه‌گذارانی از ایران و ترکیه شکل گرفته، به‌عنوان رقیب دیجی‌کالا پا به عرصه گذاشت.

پس از شکست بامیلو، دیجی‌کالا تنها مارکت‌پلیس مطرح و قدرتمند در سطح کشورمان محسوب می‌شد و حال با ورود بازلیا تصور می‌شود که شاهد ایجاد محیط رقابتی میان این دو فروشگاه اینترنتی بر بستر مارکت‌پلیس باشیم.

بامن شاپ با تغییرنام به «بازلیا» مدتی است که کار خود را آغاز کرده است. در بیانیه‌ای که بازلیا دراختیار تک تایمز قرار داده، گفته می‌شود که طبق برخی آمار و ارقام جهانی، از هر چهار نفر خریدار آنلاین، یک نفر به‌صورت هفتگی از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کند. بیشترین میزان فروش آنلاین نیز متعلق به کالاهای طبقه مد و فشن، سفر و تفریح، کتاب و موسیقی، محصولات کامپیوتری و رویدادها است. این تنوع موجود در ذائقه‌ی خرید و تغییر سریع سبک زندگی، فرصت بی‌نظیری را برای بازیگران دنیای تجارت الکترونیک فراهم کرده‌ است.

بازلیا درادامه اذعان می‌کند که در چنین فضایی، پلتفرم‌های آنلاین و امن خرید و فروش به بازویی قدرتمند برای ارائه‌ی خدمت و کالا به مردم تبدیل می‌شوند. در ایران، شرکت بازلیا با رویکرد ایجاد پلتفرمی امن و مطمئن به‌تازگی شروع به فعالیت کرده است؛ بازلیا بازار یا بستری آنلاین برای خرید و فروش انواع و اقسام کالا است. این نوع کسب‌و‌کار یا فروشگاه مجازی، مشتری را مستقیماْ و بدون هرگونه واسطه‌ای به فروشنده وصل می‌کند و خود به‌عنوان تسهیل‌گر یا رابط بین دو طرف عمل می‌کند. بدین ترتیب، کسب و کارهای خانگی یا فروشندگان کالا، به‌راحتی و مستقیما محصولات خود را به خریداران سراسر کشور عرضه می‌کنند.

بازلیا می‌گوید این استارتاپ با راهکار پرداخت امن و مطمئن طیِ اولین ماه‌های فعالیت خود به پیشرفت چشم‌گیری دست یافته و در یک ماه و نیم گذشته حدود ۳۰۰ هزار مشتری از سراسر کشور داشته است. با نگاهی به صفحه‌ی اینستاگرام بازلیا می‌توان حضور رسمی این شرکت را در فضای کسب و کارهای آنلاین رصد کرد.

باتوجه به اینکه کسب‌و‌کار بازلیا از نوع سازمان به مشتری یا B2C است، فروشندگان از طریق پلتفرم آن، کالاها و محصولات خود را به مشتری‌ها عرضه و ارسال می‌کنند. در بازلیا خریدار می‌تواند قبل از خرید، حین خرید یا حتی بعد از خرید، با فروشنده در ارتباط باشد که این موضوع مدت زمان تحویل کالا به مشتری را بسیار کم می‌کند و می‌تواند مدت زمان تحویل کالای درون شهری تنها را حتی به یک ساعت برساند.

در فرایند ثبت سفارش، پرداخت به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد و وجه پرداختی تا زمان تحویل کالا به مشتری نزد بازلیا به‌صورت امانت باقی می‌ماند. همین ویژگی فضایی امن و مطمئن برای پرداخت و خرید اینترنتی ایجاد کرده است که نه‌تنها باعث اطمینان خاطر مشتری می‌شود، بلکه با تسهیل فرایندها و بازاریابی مناسب، افزایش فروش را برای فروشندگان به‌همراه دارد.

از دیگر مشخصه‌های این نوع کسب‌وکار می‌توان به کاهش مدت زمان تسویه فروشندگان اشاره کرد؛ مدت زمان تسویه فروشندگان در بازلیا به یک پنجم دیگر مارکت‌پلیس‌های حوزه‌ی کسب‌و‌کار اینترنتی کاهش پیدا کرده و با این روند، فروشندگان برنامه‌ریزی بهتری برای تسهیل کسب و کارشان خواهند داشت.

از دیگر ویژگی‌های بازلیا می‌توان به ایجاد فضای رقابتی مناسب بین فروشنده‌های کالاها اشاره کرد. در بازلیا، فروشنده برای افزایش فروش خود محصولات باکیفیت‌تری ارائه کرده و با سرعت بالایی پاسخگوی مشتریان است. نتیجه‌ی این امر، فروش بیشتر برای فروشنده و دریافت کالاهای باکیفیت‌تر با سرعت تحویل مناسب برای خریدار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع