نوکیا گوشی پرچمدار آتی خود را با نمایشگر ۱۲۰ هرتز عرضه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با این که تا زمان معرفی گوشی نوکیا ۹.۳ پرویو (۹٫۳ PureView) هنوز پنج ماه دیگر باقی مانده است اما با افشای بسیاری از مشخصات آن، نمای کلی این گوشی به طرز خوشایندی در حال شکل‌گیری است. به تازگی اطلاعاتی درباره‌ی سیستم چندگانه‌ی دوربین آن آشکار شد و امروز هم جزئیات مهمی در مورد صفحه نمایش آن نمایان گردید.

صفحه نمایش کاملاً مسطح ۱۲۰ هرتزی با حاشیه‌های باریک

افشا کننده‌ی مشخصات گوشی‌های جدید نوکیا که در این زمینه دارای سابقه‌ی تحسین برانگیزی است، در آخرین توییت خود ادعا می‌کند که شرکت اچ‌ام‌دی‌ گلوبال (HMD Global) در حال برنامه‌ریزی یک صفحه نمایش فوق‌العاده مسطح ۱۲۰ هرتزی برای گوشی نوکیا ۹.۳ پرویو است.

این امر مسیر را برای قرار دادن این پرچمدار در جایگاه یک رقیبی کاملا جدی و مدعی در برابر گلکسی اس ۲۰ الترا (Galaxy S20 Ultra) و وان‌پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) هموار می سازد و به خصوص هنگامی که شایعات از طراحی نمایشگر تمام صفحه‌ای خبر می‌دهند که ممکن است برای دوربین سلفی از فناوری حفره‌ای یا قرارگیری سنسور در زیر نمایشگر استفاده شود.

برای حصول اطمینان از این که کاربران می‌توانند از این تجربه‌ی خوشایند نهایت بهرمندی را ببرند، بایستی در تجهیز این گوشی به آخرین تکنولوژی استفاده شده در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در کنار بهره‌گیری از اندروید ۱۰ خام به عنوان بخشی از برنامه‌ی اندروید وان در نظر گرفته شود؛ همچنین انتظار داریم تا این دستگاه نیز همچون نسخه‌ی پیشین از شبکه ارتباطات ۵G نیز پشتیبانی نماید.

یکی دیگر از ویژگی های جالب نوکیا ۹.۳ پرویو ماژول دوربین پنتا (پنج گانه) در پشت گوشی است. براساس گزارش‌ها، شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال در حال همکاری با شریک جدید خود قصد دارد از یک دوربین با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسل و زاویه دید فوق عریض به همراه دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کند و همچنین دوربین‌های تله فوتو، عمق و ماکرو دیگر دوربین‌های پشت گوشی هستند و برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور جدید ۴۸ مگا‌پیکسلی استفاده می‌کند.

آن طور که به نظر می‌رسد و در صورتی که این برنامه تغییر نکند، نوکیا قصد دارد پرچمدار ۹.۳ پرویو را در اواخر امسال به همراه Nokia 7.3 در یک رویداد اختصاصی که در ماه مرداد یا شهریور (اوت یا سپتامبر) برگزار می‌شود، به طور رسمی معرفی نماید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع