حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تاریخ معرفی هدفون دورگوشی اپل / Apple Over-Ear Headphones برای 2020 تعیین شده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از سال‌ها پیش تاکنون شایعاتی را از گوشه و کنار درمورد تمایل اپل به ساخت هدفون بی‌سیم دورگوشی (Over-Ear) شنیده بودیم. در همین راستا به‌تازگی خبرگزاری شناخته‌شده‌ی بلومبرگ گزارشی جدید منتشر کرد و مدعی شد که اهالی کوپرتینو قصد دارند هدفون دورگوشی اختصاصی خودشان را همین امسال عرضه کنند. اپل چند سال پیش بیتس (Beats) را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌رو در حوزه‌ی تولید هدفون تصاحب کرد تا از فناور‌های این شرکت در محصولات خودش استفاده کند

بیتس امروزه هدفون‌های رده‌بالای متنوعی را با قابلیت‌های عالی می‌سازد و به بازار عرضه می‌کند. از بین محصولات بیتس می‌توانیم به بیتس استودیو ۳ و بیتس سولو پرو اشاره کنیم. به‌دنبال تصاحب بیتس توسط کوپرتینویی‌ها، هدفون‌های این شرکت به تراشه‌ی اختصاصی و ویژه‌ی H1 مجهز شدند تا به‌راحتی با دستگاه‌های مختلف اپل نظیر آیفون و مک‌بوک همگام‌سازی شوند. 

در ادامه بخوانید:

اپل پیش‌تر تجربه‌ی تولید هدفون را دارد؛ هدفون‌هایی که توسط اپل تولید می‌شوند دارای تفاوت‌هایی نسبت‌به هدفون‌های بیتس هستند، این موضوع به‌هنگام مقایسه‌ی دو هدفون ایرپادز پرو و پاوربیتس پرو به‌خوبی قابل‌مشاهده است. بر همین اساس انتظار داریم هدفون دورگوشی اختصاصی اپل نیز تفاوت‌هایی مهم با هدفون‌های دورگوشی بیتس داشته باشد.

بلومبرگ در گزارش خود به نقل از منابعی آگاه می‌نویسد هدفون دورگوشی اپل دارای قطعات قابل‌تعویض مغناطیسی خواهد بود. این یعنی کاربر خواهد توانست بنابر سلیقه‌ی خود به شخصی‌سازی هدفون اپل بپردازد و بعضی از بخش‌های آن را تعویض کند. 

گزارش بلومبرگ ادعا می‌کند که اپل از مدت‌ها پیش، روند توسعه‌ی حداقل دو هدفون دورگوشی را آغاز کرده است. ظاهرا یکی از این هدفون‌ها دارای بدنه‌ای با پوشش پارچه‌ی چرمی است و در هدفون دیگر از مواد سبک‌وزن‌تر استفاده شده تا بتوان از آن برای اهداف ورزشی نیز استفاده کرد. اپل قصد دارد از این طریق سلایق مختلف را در بازار هدفون‌های دورگوشی پوشش دهد. امروزه هدفون‌های قابل‌شخصی‌سازی در بازار موجود هستند، اما بلومبرگ می‌گوید اپل قصد دارد امکانات متنوع‌تری را برای شخصی‌سازی هدفونش نسبت‌به محصولاتی که در بازار موجود هستند، ارائه دهد.

بلومبرگ می‌گوید نمونه‌ی پیش‌تولید این هدفون‌ها نیز ساخته شده است. براساس ادعای این رسانه، نمونه‌ی پیش‌تولید ظاهری آشنا و شبیه‌به هدفون‌های دیگر دارد و سَری‌های چرخانِ آن بیضی‌شکل هستند. به‌علاوه بلومبرگ می‌گوید هدبند هدفون دورگوشی اپل به بدنه‌ی فلزی و باریک آن متصل شده است. دو بازوی هدفون از قسمت بالای سَری‌ها بیرون زده‌اند، نه کناره‌های آن‌ها. 

در بخشی از گزارش رسانه‌ی بلومبرگ می‌خوانیم:

پدهای گوش و و همچنین پدهای مربوط به هدبند به‌‌صورت مغناطیسی به بدنه متصل شده‌اند، بنابراین امکان تعویض آن‌ها توسط کاربر وجود دارد. پیش‌تر چنین رویکردی را در شماری از هدفون‌های Master & Dynamic و Bowers & Wilkins دیده بودیم؛ اما هدفون‌های دو شرکت موردبحث تنها دارای پد گوش مغناطیسی هستند. هدفون دورگوشی اختصاصی اپل ماژولارتر خواهد بود تا از این طریق کاربر بتواند به همان نحوی که اپل واچ را شخصی‌سازی می‌کند، به شخصی‌سازی هدفون نیز بپردازد. طراحی ماژولار هدفون اپل همچنین به این معنی خواهد بود که امکان استفاده از آن برای کارهای مختلف نظیر ورزش کردن وجود خواهد داشت. 

اپل به‌دنبال موفقیت چشم‌گیر ایرپادز، طی سال‌های اخیر نشان داده است که تمایلی ویژه به بازار گجت‌های پوشیدنی و محصولات صوتی دارد. از همین رو اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند با تولید هدفون دورگوشی به رقابت با بزرگان بازار در حوزه‌ی محصولات صوتی پبردازند و آن‌ها را شدیدا به‌چالش بکشند. ظاهرا هدفون اپل برای رقابت با محصولات رده‌بالای شرکت‌های سونی، بوز و سنهایزر که امروزه قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار دارند روانه‌ی بازار خواهد شد.

بلومبرگ مدعی شده است که اپل قصد دارد فناوری‌های خاصی را که پیش‌تر در ایازپادز پرو استفاده کرده است به هدفون دورگوشی نیز بیاورد که از بین آن‌ها می‌توانیم به جفت‌‌شدن سریع با دستگاه‌ها و همچنین لغو نویز اشاره کنیم. این هدفون از سیری و فرمان‌های صوتی بهره‌مند خواهد بود و از ژست‌های لمسی نیز به‌شکلی محدود پشتیبانی خواهد کرد. براساس گزارش بلومبرگ، اپل حداقل از سال ۲۰۱۸ کار روی هدفون‌ جدیدش را آغاز کرده و تاریخ عرضه‌ی آن را نیز حداقل دو بار به‌تأخیر انداخته است. شرکت چینی Goertek یکی از شرکت‌هایی به‌شمار می‌آید که اپل با آن مذاکره کرده تا وظیفه‌ی مونتاژ هدفون دورگوشی را برعهده بگیرد. با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهند که Goertek هنوز نتوانسته است به‌طور کامل منابعش را بازیابی کند و از بند اثرات کروناویروس رهایی یابد.

هدفون دورگوشی اپل دارای قطعات قابل‌تعویض خواهد بود که به‌صورت مغناطیسی به بدنه متصل می‌شوند

بلومبرگ پیش‌تر در گزارش دیگری گفته بود هدفون دورگوشی جدید اپل قرار است در سال ۲۰۱۹ از راه برسد، اما در نهایت دیدیم که چنین اتفاقی رخ نداد. از تأخیر در روند توسعه‌ی محصول به‌عنوان دلیل اصلی عرضه‌نشدن هدفون دورگوشی اپل در سال ۲۰۱۹ یاد می‌شود. از طرفی اطلاعات فاش‌شده از طریق کد سیستم‌عامل iOS 14 تا حدی توانسته‌اند طراحی ظاهری هدفون موردبحث اپل را بیان کنند. همچنین گفته می‌شود اپل قصد دارد هدفون دورگوشی خود را در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه کند. 

اکنون با اتکا بر گزارش منتشرشده از سوی بلومبرگ باید انتظار داشته باشیم اپل هدفون دورگوشی خود را طی ماه‌های آینده معرفی و سپس روانه‌ی بازار کند. البته با درنظرگرفتن شرایط بحرانی فعلی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و اثرات انکارناپذیر بر زنجیره‌های تولید،‌ نمی‌توانیم هیچ‌گونه تاریخ عرضه‌ی حدودی برای هدفون دورگوشی اپل تخمین بزنیم. اپل هر لحظه ممکن است برنامه‌هایش را برای آن دسته از محصولاتش که برخلاف آیفون برای کسب‌و‌کار حیاتی نیستند، دست‌خوش تغییر کند.

هدفون دورگوشی اپل افزون بر بهره‌مندی از تراشه‌ی H1 برای پشتیبانی از قابلیت‌های مختلفی نظیر Hey Siri، احتمال دارد ویژگی‌های دیگری هم از ایرپادز به‌ارث ببرد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های ایرپادز، توقف خودکار پخش محتوای صوتی است. درواقع ایرپادز از نوعی فناوری بهره می‌گیرد که به‌واسطه‌ی آن اگر هدفون را گوش دربیاورید پخش محتوای صوتی متوقف می‌شود و اگر هدفون را به گوش برگردانید شاهد ادامه‌ی پخش خواهید بود. در حال حاضر این قابلیت روی هیچ‌یک از هدفون‌های عرضه‌شده توسط بیتس در دسترس نیست و می‌تواند یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین هدفون دورگوشی اپل با هدفون‌های بیتس باشد.

هدفون دورگوشی موردبحث تنها یکی از محصولات جدیدی است که اپل قصد دارد با برنامه‌ریزی پیشین آن‌ها را عرضه کند. از بین دیگر محصولات اپل برای امسال می‌توانیم به آیفون 5G، ردیاب هوشمند ایرتگز، مدل‌های جدید مک و البته آیپد با قیمت پایین‌تر اشاره کنیم. اپل همچنین شب گذشته از آیفون SE نسل دوم پرده‌برداری کرد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد هدفون اپل چیست؟

*عکس اصلی مقاله، غیررسمی است و لزوما طراحی نهایی هدفون دورگوشی اپل را به‌تصویر نمی‌کشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع