ماینکرفت Ray Tracing با گرافیک بهتر به‌صورت بتا منتشر شد؛ دانلود ماینکرفت رهگیری پرتو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بازی‌های پیکسلی ژانر سندباکس مایکروسافت از سال‌ها پیش منتشر شده‌اند و کاربران زیادی از آن‌ها استقبال کرده‌اند. به‌لطف فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing)، این بازی‌های پیکسلی از لحاظ بصری پیشرفتی درخورتوجه به‌خود می‌بینند و لذت بیشتری به کاربر منتقل می‌کنند. مایکروسافت و انویدیا با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کردند، فناوری رهگیری پرتو مبتنی‌بر پلتفرم RTX صبح امروز به‌صورت رسمی به ویندوز ۱۰ اضافه و روی بازی ماینکرفت (Minecraft) اعمال شده است. 

طبق اعلام رسمی، بتای موردبحث قرار بود در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ ساعت ۱۳ به‌وقت محلی (مصادف با ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰ صبح به‌وقت تهران) در دسترس قرار گیرد. به‌لطف به‌روزرسانی جدید که مبتنی‌بر پلتفرم گرافیکی ویژه‌ی انویدیا با نام RTX است، تغییراتی مهم در نورپردازی، بازتاب نور از سطوح، سایه‌ها و دیگر المان‌های کلیدی گرافیک بازی ماینکرفت اعمال خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

ناگفته نماند تنها کسانی که از کارت‌های گرافیک سری Nvidia GeForce RTX استفاده می‌کنند، توانایی دست‌یابی به فناوری Ray Tracing را در بازی ماینکرفت دارند. نسخه‌ی Ray Tracing ماینکرفت نخستین بار در اکتبر سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد و در آن زمان اعلام شده بود که در سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار می‌گیرد. مایکروسافت دو تصویر که از اینجا و اینجا قابل‌مشاهده هستند را برای به‌نمایش کشیدن تفاوت بین نسخه‌های عادی و Ray Tracing بازی ماینکرفت منتشر کرده است.

فناوری رهگیری پرتو به‌صورت آنی (Real Time Ray Tracing) در کنار اضافه کردن وضوح 4K با نرخ فریم عالی به بازی‌های ویدئویی، مزیت‌های متعدد دیگری را نیز به‌همراه می‌آورد و می‌توان از آن به‌عنوان ویژگی کلیدی و متمایزکننده‌ی کارت‌های گرافیک سری RTX مبتنی‌بر معماری تورینگ انویدیا یاد کرد. رهگیری پرتو در واقع نوعی تکنیک رندرسازی به‌شمار می‌آید که پیش‌تر تنها برای کارهایی نظیر فرآیند ‌پردازش تصاویر متحر‌ک‌شده توسط رایانه بعد از ساخته‌شدن آن‌ها در دسترس بود. این فناوری با رندر کردن دقیق‌تر نورپردازی و همچنین نحوه‌ی حرکت نور در محیط‌های مجازی، محتوای بصری را بسیار واقع‌گرایانه‌تر می‌کند.

بازی ماینکرفت / Minecraft

بازی ماینکرفت به‌لطف فناوری‌ Ray Tracing بهبودهای درخورتوجهی از لحاظ بصری به‌خود می‌بیند

از زمان عرضه‌ی رسمی کارت‌های گرافیک دسکتاپ سری RTX به بازار انویدیا تلاش کرده است آن‌ها را به لپ‌تاپ‌ها نیز بیاورد. این موضوع تنها تلاش انویدیا برای گسترده‌تر کردن سری‌محصولات RTX نبود و این شرکت مدتی پیش‌ به‌صورت رسمی از نسخه‌ی Super این کارت‌های گرافیک برای رایانه‌های رومیزی و البته لپ‌تاپ‌ها پرده‌برداری کرد. 

به‌لطف فناوری رهگیری پرتو، جلوه‌های بصری در بازی‌های ویدئویی بسیار واقع‌گرایانه‌تر می‌شوند

انویدیا ضمن همکاری نزدیک با مایکروسافت برای ساخت نسخه‌ی Ray Tracing بازی ماینکرفت، اعلام کرده است پشتیبانی ارائه‌شده توسط این شرکت برای بازی موردبحث شامل DLSS 2.0 هم می‌شود. ناگفته نماند فناوری DLSS (به‌معنی نمونه‌برداری تصاویر با بهره‌گیری از یادگیری عمیق در واحد هوش مصنوعی) به‌هنگام رونمایی کارت‌ گرافیک انویدیا سری GeForce RTX 20 در پاییز ۲۰۱۸ معرفی شد. DLSS را می‌توان نوعی تکنیک نوآورانه بر پایه‌ی فناوری یادگیری عمیق به‌شمار آورد که به‌منظور ارتقاء وضوح به‌کار برده می‌شود. انویدیا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تلاش می‌کند در نرخ‌های فریم بالاتر، وضوح بالاتری را نیز ارائه دهد تا در نهایت تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی لذت‌بخش‌تر شود. هوش مصنوعی موردبحث ظاهرا از همان نوعی است که از آن برای فناوری‌هایی نظیر تشخیص اشیاء، ترجمه‌ی ماشینی و موارد انقلابی دیگر استفاده می‌شود. 

انویدیا می‌گوید ۶ نفر از برترین و زبده‌ترین سازندگان ماینکرفت را گردهم آورده است تا از تخصص آن‌ها برای تولید محیط‌هایی جدید به‌منظور نمایش هرچه‌بهتر توانایی‌های رهگیری پرتو استفاده کند. هر یک از این ۶ فرد نقشه‌ای سفارشی‌سازی‌شده طراحی کرده‌اند که شامل بخش‌های مختلفی هستند و به‌خوبی جلوه‌های نوری و سایه‌پردازی را به‌نمایش می‌گذارند. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز در این مورد چیست؟ تاکنون ماینکرفت بازی کرده‌اید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع