حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تلویزیون QLED 8K 2020 سامسونگ خانواده لایف استایل معرفی شد؛ Q950TS و Sero و Serif و Frame

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طی چند سال اخیر تلویزیون‌های هوشمند بهبودهای متعددی به‌خود دیده‌اند تا بتوانند خودشان را با نیازهای درحال‌تغییرِ مردم تطبیق دهند. امروزه تلویزیون‌ها امکانات بسیار متنوعی ارائه می‌دهند و برخلاف قبل، صرفا برای مشاهده‌ی فیلم و سریال از آن‌ها استفاده نمی‌شود. کاربران امروزی از طریق تلویزیون به انجام بازی و حتی کنترل لوازم خانگی هوشمند مختلف می‌پردازند.

اندازه‌ی تلویزیون‌ها نیز طی سال‌های گذشته به‌شکل درخورتوجهی افزایش پیدا کرده است تا تجربه‌ی بصری لذت‌بخش‌تری به کاربران ارائه شود. مورد مهم دیگر که شاهد بهبود آن بوده‌ایم، وضوح تصویر تلویزیون‌ها است. درحالی که زمانی تلویزیون‌های با وضوح (Full HD (1080p بهترین در نوع خود بودند، اکنون بیشتر تلویزیون‌های جدید با رزولوشن 4K به بازار عرضه می‌شوند و بسیاری از شرکت‌ها درحال معرفی اولین تلویزیون‌های 8K (رزولوشن 7680 × 4320 پیکسل) خود هستند.

سامسونگ ۴ مدل تلویزیون در قالب خانواده‌ی Lifestyle برای خاورمیانه معرفی کرده است

سامسونگ ظهر امروز با برگزاری مراسمی آنلاین از جدیدترین تلویزیون‌های خود برای خاورمیانه پرده‌برداری کرد. تلویزیون‌هایی که گرچه پیش‌تر یکی از آن‌ها را در مراسم CES 2020 دیده بودیم، اما اکنون جزئیات تکمیلی‌شان نیز در دسترس قرار گرفته است. تمامی تغییراتی که درمورد آن‌ها بحث کردیم در تلویزیون‌های QLED 8K سامسونگ که برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده‌اند دیده می‌شود؛ محصولاتی مدرن که ضمن بهره‌مندی از وضوح تصویر بالا، ظاهر جذابی هم دارند.

ناگفته نماند که از این خانواده‌ با نام تلویزیون‌های سری لایف‌استایل (Lifestyle) یاد می‌شود. پرچمدار تلویزیون‌های QLED 8K سال ۲۰۲۰ سامسونگ، Q950TS نام دارد. Q950TS نخستین تلویزیون بازار به‌شمار می‌آید که تماشای محتوای بصری را با وضوح 8K فراهم می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند این تلویزیون که تنها ۱۵ میلی‌متر ضخامت دارد، با بهره‌گیری از سیستم صوتی پیشرفته و قابلیت بالابردن وضوح تصویر (آپ اسکیل کردن)، تجربه‌ای متفاوت نسبت به تلویزیون‌های 4K دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

تلویزیون 8K سامسونگ / Samsung 8K TV 2020

تلویزیون Q950TS سامسونگ

سامسونگ تلویزیون Q950 را که از صفحه‌نمایش‌های سری اینفینیتی بهره می‌گیرد در دو مدل ۷۵ و ۸۵ اینچ روانه‌ی بازار می‌کند. با نگاهی کلی به تلویزیون 8K سامسونگ متوجه می‌شوید که در اطراف صفحه‌نمایش آن هیچ‌گونه حاشیه‌ای دیده نمی‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند تلویزیون پرچمدار جدیدش نسبت نمایشگر به بدنه‌ی تقریبا ۹۹ درصد را ارائه می‌دهد که در نوع خود بسیار جالب‌توجه است. این زبان طراحی در کنار ویژگی‌های متعدد تلویزیون نظیر سیستم +Object Tracking Sound قرار می‌گیرد تا تلویزیون Q950 به محصولی رده‌بالا مبدل شود.

Q950TS به‌عنوان پرچمدار خانواده‌ی لایف‌استایل سامسونگ تقریبا هیچ حاشیه‌ای در طرفین خود ندارد

ناگفته نماند سیستم موردبحث با بهره‌گیری از نرم‌افزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌تواند صداهای در حال پخش را بر اساس محتوای در حال نمایش در تلویزیون، جابه‌جا کند. این یعنی تلویزیون پرچمدار سامسونگ تواناییِ این را دارد که صدای فراگیر ۵/۱ را از طریق اسپیکرهای خود و بدون نیاز به تجهیزات اضافی، ارائه دهد. به‌لطف وجود سیستم +Object Tracking Sound تلویزیون سامسونگ اشیاء متحرک در تصویر را تشخیص می‌دهد و صدا را در راستای حرکت آن‌ها، در قسمت‌های مختلف اسپیکر جابه‌جا می‌کند. سامسونگ می‌گوید این فناوری ویژه باعث می‌شود کاربر لذت بیشتری از تماشای محتوای بصری از طریق Q950 ببرد و در آن غرق شود.

تلویزیون پرچمدار سامسونگ افزون بر موارد یادشده از فناوری Active Noise Amplifier نیز بهره‌مند است. تلویزیون موردبحث به‌لطف این فناوری می‌تواند صداهای پس‌زمینه نظیر صدای جاروبرقی یا مخلوط‌کنِ آشپزخانه را تشخیص دهد و به‌صورت خودکار صدای فیلم یا سریالی که در حال تماشای آن هستید را بالا ببرد؛ افزایش صدای محتوای ویدئویی بدون افت کیفیت آن‌ها صورت می‌پذیرد. این یعنی به‌هنگام روشن شدن جاروبرقی مجبور نیستید به‌صورت دستی و از طریق ریمو‌ت‌کنترل به تنظیم صدای تلویزیون بپردازید. 

تلویزیون 8K سامسونگ / Samsung 8K TV 2020

تلویزیون Q950TS سامسونگ

کسانی که در خانه‌ی خود دارای یکی از ساندبارهای سری Q باشند از یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب تلویزیون Q950 بهره‌مند می‌شوند. این قابلیت که از آن با نام Q-Symphony یاد می‌شود صدای تلویزیون را با صدای ساندبار همگام‌سازی می‌کند تا در نهایت محیطی با صدای چندبعدی ایجاد شود. تلویزیون 8K پرچمدار سامسونگ از پردازنده‌ی ویژه‌ای با نام کامل Quantum Processor 8K بهره می‌گیرد و از طریق آن می‌تواند به استفاده از قابلیت‌های آپ اسکیل مبتنی‌بر هوش مصنوعی روی بیاورد. بدین ترتیب کاربران خواهند توانست حتی به‌هنگام تماشای محتوایی که دارای وضوح پایین‌تر از 8K هستند، لذت بیشتری ببرند.

تلویزیون پرچمدار 8K QLED سامسونگ از پردازنده‌‌ای تحت عنوان «پردازنده‌ی کوانتومی» بهره می‌گیرد

تلویزیون سامسونگ با بهره‌گیری از فناوری یادگیری ماشین، مشخصات دقیق یکایک پیکسل‌ها را تحلیل و شناسایی می‌کند. Q950 در مرحله‌ی بعد، عناصر مختلف هر تصویر را از جوانب متعددی ترمیم می‌کند و بهبود می‌بخشد تا تصویر 8K واضحی ایجاد شود. این فرآیند بدون در نظر گرفتن وضوح منبع اصلی محتوای ویدئویی صورت می‌پذیرد. درحالی‌که تلویزیون‌های پیشین سامسونگ برای آپ اسکیل کردن تصاویر از فناوری MSLR مبتنی بر یادگیری ماشینی (Machine Learning Super Resolution) بهره می‌بردند، تلویزیون‌های جدید برای این کار از فناوری DLSR مبتنی بر یادگیری عمیق (Deep Learning Super Resolution) استفاده می‌کنند. به‌گفته‌ی سامسونگ در روش جدید نیازی به ورودی انسانی از سوی مهندسان این شرکت نیست و الگوریتم‌های آپ‌اسکیل کردن با استفاده از تزریق داده به شبکه‌های عصبی بدون دخالت انسان بهینه می‌شوند.

فراموش نکنید که تلویزیون هوشمند تنها به صوت و تصویر وابسته نیست و قابلیت‌های متنوع‌تری نیز ارائه می‌دهد. سامسونگ می‌گوید تلویزیون پرچمدار جدیدش از Universal Guide جدیدی بهره می‌گیرد و به واسطه‌ی آن با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل عادت‌های کاربر، می‌تواند به او سریال‌ها و محتوای ویدئویی متنوعی را برای تماشا پیشنهاد دهد. پرچمدار سامسونگ همچنین قابلیت جالب دیگری با نام Digital Butler دارد که به کاربران امکان می‌دهد از طریق این تلویزیون به کنترل لوازم خانگی هوشمند نظیر لامپ یا پنکه‌ی هوشمند بپردازند.

تلویزیون 8K سامسونگ / Samsung 8K TV 2020

تلویزیون Q950TS سامسونگ

امروزه بسیاری از کاربران به‌هنگام تماشای محتوای ویدئویی از طریق تلویزیون، همزمان گوشی خود را نیز در دست می‌گیرند؛ سامسونگ با در نظر گرفتن این موضوع قابلیتی تحت عنوان Multi-View در تلویزیون خود قرار داده است تا از این طریق کاربران بتوانند روی محتوای هر دو صفحه‌نمایش (گوشی و تلویزیون) تمرکز داشته باشند و چیزی را از دست ندهند. به‌لطف قابلیت Multi-View کاربران خواهند توانست محتوای صفحه‌نمایش گوشی را به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون منتقل کنند. صفحه‌نمایش گوشی در کنار محتوای اصلی تلویزیون به‌نمایش درخواهد آمد. چنین قابلیتی کاربران را قادر می‌سازد در عین تماشای تلویزیون به‌‌صورت همزمان در شبکه‌های اجتماعی به گشت‌وگذار بپردازند. این قابلیت تنها مختص گوشی‌های سامسونگ نخواهد بود و کاربران با هر گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS می‌توانند از آن استفاده کنند.

تلویزیون جدید سامسونگ ۱۴ چیدمان مختلف را به کاربر ارائه می‌دهد تا بنابه سلیقه‌ی خودش محتوای دو صفحه‌نمایش را در کنار هم قرار دهد. تاریخ عرضه‌ی دقیق و قیمت تلویزیون Q950TS سامسونگ هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است. با در نظر گرفتن تمامی قابلیت‌های متنوعی که این محصول ارائه می‌دهد، انتظار قیمت بالایی را برای آن داشته باشید.

تلویزیون‌های 8K جدید سامسونگ شامل مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌های کاربردی بر پایه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق هستند

Q950 تنها تلویزیون جدید سامسونگ به‌شمار نمی‌آید. این شرکت کره‌ای در مراسم ظهر امروز خود محصولات دیگری را نیز برای بینندگان به‌نمایش درآورد. دیگر اعضای خانواده‌ی لایف‌استایل شامل فریم، سرو و سریف (The Sero ،The Frame و The Serif) هستند. سامسونگ در مراسم جدیدش به‌طور ویژه روی فرم فاکتور فوق باریک و البته وضوح 8K تلویزیون‌های ۲۰۲۰ خود به‌ویژه مدل پرچمدار یعنی Q950 تأکید کرد. گرچه امروزه محتوای 8K همچون محتوای 4K یا فول HD به‌شکلی بسیار گسترده در دسترس نیستند، اما سامسونگ می‌گوید این اوضاع در سال ۲۰۲۰ تغییر خواهد کرد.

تلویزیون 8K سامسونگ / Samsung 8K TV 2020

تلویزیون Sero سامسونگ

درواقع کره‌ای‌ها پیش‌بینی کرده‌اند شمار محتواهای 8K قابل‌دسترس در سال ۲۰۲۰ به‌شکل درخورتوجهی افزایش پیدا کند. سامسونگ مدتی پیش از جدیدترین گوشی‌های پرچمدارش تحت برند گلکسی S20 پرده‌برداری کرد. این گوشی‌ها توانایی ضبط ویدئوی 8K را نیز دارند. گلکسی اس ۲۰ سامسونگ یکی دیگر از قدم‌های این شرکت در راستای افزایش شمار ویدئوهای 8K به‌شمار می‌آید. به‌علاوه هوش مصنوعی و یادگیری عمیق نقشی اساسی در تلویزیون‌های جدید سامسونگ دارند که به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره کردیم. قابلیت دیگری که به‌لطف این فناوری‌ها به تلویزیون‌های سامسونگ می‌آید، Adaptive Picture نامیده می‌شود. این قابلیت، تلویزیون را بسته به شرایط محیطی که در آن حضور دارد، بهینه‌سازی می‌کند. تلویزیون‌های 8K سامسونگ همچنین از نمایش محتوا با استاندارد +HDR10 و البته کدک AV1 پشتیبانی می‌کنند. 

Serif سامسونگ

تلویزیون Serif سامسونگ

در بین تلویزیون‌های خانواده‌‌ی لایف‌استایل سامسونگ، مدل Sero طراحی بسیار جالبی دارد. Sero در واقع نوعی تلویزیون خاص است که می‌توان آن را به حالت افقی و عمودی درآورد. این تلویزیون همچنین امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند را دارد. این رویکرد خاص در طراحی Sero باعث می‌شود امکان مشاهده‌ی محتوایی که دارای فرم عمودی هستند (نظیر بیشتر ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی) در صفحه‌نمایشی با اندازه‌ی بزرگ فراهم شود. 

یکی دیگر از تلویزیون‌های سری لایف‌استایل که توسط سامسونگ معرفی شده است، Serif نام دارد. بر اساس ادعای سامسونگ، Serif قرار است بیشتر از دیگر مدل‌های خانواده‌ی لایف‌استایل روی ویژگی‌های زیبایی‌شناسی متمرکز باشد. ناگفته نماند تلویزیون Serif از پنل OLED استفاده می‌کند و طراحی آن بدون شک در بین تلویزیون‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند، یکی از منحصربه‌فردترین‌ها خواهد بود. افزون بر این موارد تلویزیون موردبحث چندین قابلیت ویژه نیز دارد که روی سبک زندگی شما اثر می‌گذارند. برای مثال Serif می‌تواند الگوی دیواری که روی آن قرار گرفته است را به‌نمایش بگذارد. 

تلویزیون 8K سامسونگ / Samsung 8K TV 2020

تلویزیون Frame سامسونگ

در نهایت تلویزیون هوشمند Frame را داریم. تلویزیون Frame همانطور که از نامش پیدا است، تا حد بسیار زیادی همچون همچون یک فریم عکس بسیار بزرگ به‌نظر می‌رسد. این تلویزیون از حالتی خاص تحت عنوان Art Mode پشتیبانی می‌کند که به‌هنگام فعال‌سازی آن می‌تواند نسخه‌ی دیجیتالی آثار هنری معروف دنیا را به‌نمایش بگذارد. تلویزیون فریم همچنین به‌لطف قابلیت Adaptive Picture می‌تواند بسته به شرایط محیط، میزان روشنایی و کنتراست صفحه‌نمایش خود را تنظیم کند.

تلویزیون‌های جدید سامسونگ افزون بر موارد یادشده از سه دستیار صوتی هوشمند یعنی بیکس‌بی، گوگل اسیستنت و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کنند. بر اساس اعلام رسمی سامسونگ، تلویزیون‌های The Sero و The Serif و The Frame به‌زودی روانه‌ی بازار خواهند شد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد تلویزیون‌های 8K سامسونگ برای سال ۲۰۲۰ چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع