اپل دیگر از پردازنده های گرافیکی 2400 دلاری در Mac Pro استفاده نمی‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – همانطور که انتظار می‌رفت، اپل نسخه جدید از پردازنده های گرافیکی با قیمت مناسب را برای استفاده در Mac Pro راه‌اندازی کرده است. پس دیگر لازم نیست برای به دست آوردن یک پردازنده گرافیکی مناسب، 2400 دلار هزینه کنید!

به گفته 9to5Mac، اکنون می‌توانید Mac Pro را با یک یا دو کارت ویدئویی Radeon Pro W5700X پیکربندی کنید که هر کدام دارای 16 گیگابایت حافظه است. اگرچه این دو با قیمت‌های 600 و 1600 قیمت ارزانی ندارند اما بسیار ارزان‌تر از پرداخت 2400 دلار فقط برای Radeon Pro Vega II هستند. همچنین ممکن است پس از عرضه نهایی، بتوان این پردازنده های گرافیکی را با قیمت 1000 دلار نیز خریداری کرد.

گیمرها می‌توانند از Radeon RX 5700 XT در macOS Catalina استفاده کنند اما هیچ تضمینی برای پشتیبانی از این کارت ها وجود ندارد. از طرفی مدل W5700X دارای برخی ویژگی‌های خاص از جمله طراحی ماژول بی‌صدای MPX و اختصاص چهار درگاه Thunderbolt 3 است.

البته در کل Radeon Pro Vega II با 14.1 ترافلاپ (در مقابل 9.4) و دو برابر RAM پردازنده قدرتمندتری است و اگر می‌خواهید از GPU کار سنگین بکشید، هنوز بهترین انتخاب است. مدل W5700X نیز برای برخی عملکردهای سطح پایین‌تر نیز با این قیمت ارزش بیشتری خواهد داشت. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع