حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل ظاهرا معرفی آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED را به تعویق انداخته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل اواسط ماه مارس از سری آیپد پرو ۲۰۲۰ رونمایی کرد و احتمالا اواخر امسال یک مدل ۵G نیز معرفی خواهد کرد. گزارش‌ها گفته‌اند که این مدل ممکن است شامل بهبودهایی مانند ارتقا نمایشگر باشد؛ اما یکی از تحلیلگران گفته است که ارتقا نمایشگر تبلت‌های آیپد پرو به تعویق افتاده است.

اجرای نمایشگر Mini-LED آیپد پرو مشکلات خاص خودش را دارد

دستگاه‌های مدرن آیفون و اپل واچ، به جز آیفون SE 2020 که به تازگی معرفی شد، از نمایشگرهای OLED بهره می‌برند. اما همه مدل‌های آیپد، صرفنظر از قیمت‌شان، از پنل‌های LCD استفاده می‌کنند.

مشتریان سال‌هاست از اپل خواسته‌اند که نمایشگر این دستگاه‌ها را به OLED ارتقا دهد، اما شرکت علاقه کمی به این موضوع نشان داده است. دلیل آن هم این است که اپل می‌خواهد به جای OLED از پنل‌های جدیدتر Mini-LED که مدتی است روی آن‌ها کار می‌کند استفاده کند.

مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) از تحلیلگران محصولات اپل، در ماه دسامبر گفته بود که امسال یک مدل آیپد پرو با نمایشگر جدید، در کنار سری آیفون ۱۲ معرفی خواهد شد. متاسفانه جف پو (Jeff Pu) از تحلیلگران مشهور معتقد است که این آیپد پرو به خاطر طراحی پیچیده پنل، تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

این تحلیلگر جزئیات زیادی را ارائه نکرده، اما به نظر او این تصمیم اپل احتمالا ارتباطی با پاندمی کنونی COVID-19 دارد. اکثر کارکنان اپل هم اکنون از داخل خانه مشغول کار هستند و گرچه برخی از آن‌ها روی محصولات نمونه اولیه کار می‌کنند، اما جریان کار به میزان زیادی افت کرده است.

با توجه به اهمیت محصولی مانند آیپد پرو Mini-LED که ارتقا بسیار بزرگی نسبت به سری ۲۰۱۸ محسوب خواهد شد، اپل احتمالا تصمیم گرفته در معرفی آن عجله نکند.

نمایشگر Mini-LED ممکن است با بازطراحی کامل دستگاه همراه گردد

ادعا‌های اخیر این تحلیلگران، تقریبا با اطلاعاتی که منبعی به نام جان پروسر (Jon Prosser) ماه گذشته ارائه کرده بود همخوانی دارد. او گفته بود که اپل می‌خواهد اواخر امسال یک آیپد پرو ۵G مجهز به چیپست A14X بایونیک و در سال ۲۰۲۱ یک آیپد پرو Mini-LED معرفی کند.

طراحی آیپد پرو Mini-LED ممکن است به‌کلی عوض شود و این به معنای آن است که اپل ممکن است از حاشیه‌های نازک‌تری برای آن استفاده کند. همچنین احتمال تغییراتی در پنل پشت وجود دارد، ولی جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

اگر اپل بخواهد آیپد پرو را بازطراحی کند، احتمالا نسخه‌های اقتصادی آیپد یعنی مدل‌های آیپد، آیپد مینی و آیپد ایر را هم بازطراحی خواهد کرد. البته همه این‌ها در حد گمانه‌زنی است.

برنامه زمانی معرفی آیپد پرو Mini-LED

اپل معمولا قبل از ارتقا سری آیپد پرو خود، ۱۸ ماه صبر می‌کند. مدل آیپد پرو ۵G احتمالا در کنار نسخه‌های کنونی آیپد پرو که ماه گذشته معرفی شدند قرار خواهد گرفت.

نزدیکترین تاریخ برای معرفی آیپد پرو Mini-LED با طراحی جدید، احتمالا ماه سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۱ خواهد بود. اما جف پو معتقد است که این تبلت در اوایل ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.

پیش‌بینی پو کمی عجیب به نظر می‌رسد، برای اینکه در این صورت فقط ۱۳ ماه بین معرفی نسل دوم و سوم آیپد پرو فاصله خواهد بود. اگر این‌گونه باشد، آیپد پرو Mini-LED ممکن است در نمایشگاه WWDC 2021 در ماه ژوئن رونمایی گردد.

هر تاریخی زودتر از این تاریخ برای معرفی آیپد پرو Mini-LED (برای مثال، در ماه مارس) کاملا غیرمحتمل است، برای اینکه این کار مستلزم جایگزینی مدل‌های موجود، بعد از فقط یک سال و نسخه ۵G، بعد از فقط شش ماه خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع