ارائه خدمات گردشگری ازطریق پلتفرم‌های آنلاین مجددا امکان‌پذیر می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اتحادیه‌ی کشوری کسب‌وکار مجازی ۲۸ اسفند سال گذشته اعلام کرده بود هرگونه خدمات رزرو آنلاین در حوزه‌ی گردشگری مانند رزرو هتل و منزل و اتاق تا اطلاع ثانوی ممنوع است. معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور این دستور را با‌توجه‌به شیوع ویروس کرونا در کشور صادر کرده و گفته بود با شرکت‌ها و سایت‌های متخطی برخورد خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

بعد از لغو تورها و پروازهای داخلی و خارجی، کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌ی گردشگری با خسارات زیادی مواجه شد و بسیاری از آن‌ها نیروهای خود را تعدیل کردند. حال رضا الفت‌نسب، عضو هیئت‌مدیره‌ی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی، در گفت‌وگویی با پیوست اعلام کرد این ممنوعیت لغو شده است.

به‌گفته‌ی الفت‌نسب، بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور بحث لغو سفرهای مردم مطرح شد و درنهایت، دادستانی کل کشور دستور ممنوعیت رزرو اقامتگاه‌های گردشگری ازطریق پلتفرم‌های آنلاین را صادر کرد. دراین‌میان، فعالان حوزه‌ی گردشگری و اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی نامه‌هایی جداگانه برای رسیدگی به این موضوع به دادستانی ارسال کردند. او گفت:

با‌توجه‌به اینکه تعطیلات خرداد را در پیش داریم و امکان دارد به‌دلیل تعطیلات بسیاری از مردم سفرهای خود را شروع کنند و إن‌شاءالله تا آن‌ زمان قدرت کرونا کاهش یابد، در نامه‌ها از دادستانی درخواست کردیم درباره‌ی فعالیت پلتفرم‌های گردشگری تعیین تکلیف کند. هنچنین، پروتکل‌های بهداشتی اقامتگاه‌های گردشگری را وزارت بهداشت ابلاغ کرده است؛ بنابراین، از دادستانی خواستیم این ممنوعیت لغو شود.

الفت‌نسب درادامه افزود دادستانی کل کشور در نامه‌ای اعلام کرده است فعالان حوزه‌ی گردشگری می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند. او همچنین تأکید کرد باتوجه‌به ضرر هنگفت پلتفرم‌های آنلاین حوزه‌ی گردشگری، نهادهایی مانند وزارت راه درباره‌ی وسایل حمل‌ونقل و وزارت گردشگری درباره‌ی موضوع نوع سرویس‌دهی اقامتگاه‌های گردشگری باید نظارت کنند تا پلتفرم‌های آنلاین حوزه‌ی گردشگری بتوانند فعالیت خود را مجددا آغاز کنند.

دادستانی کل کشور در نامه‌ی خود نوشته است هتل‌ها و اماکن اقامتی و گردشگری درصورت اخذ مجوز لازم برای آغاز مجدد فعالیت می‌توانند در چهارچوب پروتکل‌های بهداشتی تعیین‌شده‌ی ستاد ملی مدیریت کرونا همکاری خود را با شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی آگهی و انواع خدمات اینترنتی گردشگری در حوزه‌ی اجاره‌ی مسکن، سوئیت هتل و… از سر بگیرند. این مراکز باید به‌طورمستمر تحت نظارت وزارت بهداشت باشند تا به‌محض خاتمه‌ی مدت مجوز، ابطال آن یا ایجاد محدودیت‌های جدید در این زمینه، مراتب را در سامانه‌های برخط اعمال و این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

نامه دادستانی

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع