بازاری پر سود به نام ارز دیجیتال

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ارز های دیجیتال در چند سال گذشته آنقدر سر و صدا به راه انداخته اند که حتی افرادی که با بازار های مالی و سرمایه گذاری های اینچنین آشنایی ندارند نیز حداقل یکبار نام ارز دیجیتال و یا بیت کوین را شنیده اند.

اگر بخواهیم به طور کلی نگاه کنیم، عمده طرفداران این بازار در حال حاضر جوان ها و افرادی هستند که قدرت ریسک بالاتری نسبت به سایرین دارند. شاید دلیل جوان پسند بودن این بازار نسبت به بازار های دیگر این است که تنها چیزی که برای پیوستن به دنیای ارز های دیجیتال نیاز دارید یک کامپیوتر و یا موبایل است و قطعا افراد جوان تر رابطه بهتری با سیستم های کامپیوتری دارند و تمایل دارند که بازار سرمایه گذاریشان را نیز به صورت دیجیتال در اختیار داشته باشند.

همانطور که گفتیم افرادی که قدرت ریسک بیشتری دارند نیز از جمله طرفداران پر و پا قرص این بازار هستند. در بازار ارز های دیجیتال هیچ تعریفی از دامنه نوسان و موارد محدود کننده وجود ندارد. بیت کوین و یا هر ارز دیگری بر مبنای دلار خرید و فروش می شوند و به همین دلیل در کشوری مثل ایران کسب سود و درآمد به صورت دلار از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال به چه صورت است؟

خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال روند پیچیده ای ندارد. شما باید با برخی تعاریف اولیه آشنا باشید و پس از آن با رعایت برخی نکات ساده می توانید بدون نگرانی ارز دیجیتال خرید و فروش کنید. برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال بخرید و یا بفروشید چند روش وجود دارد.

روش اول این است که شما به صورت مستقیم با شخص وارد معامله شوید. این روش به دلایل مختلفی مخصوصا برای افراد تازه کار توضیه نمی شود. دلیل اول این است که بازار ارز های دیجیتال با اینکه در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است اما هنوز به مرحله ای نرسیده است که شما بتوانید به راحتی فردی که ارز مورد نظر شما را دارد پیدا کنید و با او وارد معامله شوید. همچنین امکان پرداخت وجه و دریافت نکردن وجه و یا دریافت ارز هایی که هیچ ارزشی ندارند نیز وجود دارد. پس بهتر است از این روش استفاده نکنید.

روش بعدی که بهترین و پرطرفدارترین روش است استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. صرافی های ارز دیجیتال تقریبا مانند صرافی های عادی هستند. یعنی شما با استفاده از آن ها می توانید ارزی که در اختیار دارید را با ارزی که می خواهید تعویض کنید. در دوره آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال به طور کامل و مرحله به مرحله نحوه ثبت نام و استفاده از صرافی ارزهای دیجیتال به شما آموزش داده خواهد شد.

صرافی های خارجی

یکی از بزرگترین و انقلابی ترین ویژگی های ارز های دیجیتال جهانی بودن آن ها است. همانطور که ارز های دیجیتال جهانی هستند و امکان استفاده از آن ها در تمام نقاط دنیا وجود دارد، بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال نیز جهانی هستند و اکثر کشور های دنیا می توانند بدون محدودیت از آن ها استفاده کنند. البته همان طور که می توان حدس زد ایران جزو کشور های استثنا به شمار می رود. تحریم های اقتصادی باعث شده است تا کاربران ایرانی که قصد استفاده از صرافی های خارجی را دارند کمی با مشکل روبرو شوند.

صرافی های بایننس و بیتمکس از جمله محبوب ترین و معروف ترین صرافی های بین المللی ارز های دیجیتال هستند که در تمام نقاط دنیا کاربران بسیاری دارند. این دو صرافی به دلییل وجود تحریم ها و فشار برخی کشور ها برای سرویس ندادن به کشور های تحت تحریم، سرویس های خود را برای آی پی آدرس های ایرانی مسدود کرده اند. البته با روش های مختلفی می توان آی پی را تغییر داد تا این محدودیت را دور زد. نکته ی بسیار مهمی که در این بخش باید به آن دقت داشته باشید این است که باید به طور کامل و مطمئن امکان وصل شدن به این صرافی ها با آیپ ی ایران را از بین ببرید. اگر شما در این صرافی ها ارز داشته باشید و مشخص شود از ایران به این سایت ها مراجعه کرده اید حساب کاربری شما مسدود شده و این احتمال وجود دارد که حداقل تا مدتی اجازه دسترسی به حساب کاربری و خارج کردن داراییتان را نداشته باشید. در آموزش صرافی بیتمکس و آموزش ترید حرفه ای در بایننس تمام راه و روش ها برای وصل شدن و استفاده کردن از این دو صرافی به طور کامل و مرحله به مرحله توضیح داده خواهد شد تا کاربران بتوانند بدون مشکل از امکانات این دو صرافی نهایت استفاده را ببرند.

صرافی های ایرانی

در یکی دو سال گذشته صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نیز فعالیت خودشان را شروع کرده اند و کاربران ایرانی می توانند بدون ترس از مسدود شدن دارایی و سایر مشکلات مربوط به صرافی های خارجی، به خرید و فروش ارز های دیجیتال بپردازند.

می توان گفت بزرگترین تفاوت و شاید اشکال صرافی های ایرانی و مقایسه با نمونه های خارجی، اختلاف قیمت بالا در خرید و فروش و نبود امکانات صرافی های خارجی مانند قابلیت بسیار کاربردی استاپ لیمیت می باشد. البته مشکل اول یعنی اختلاف قیمت در خرید و فروش با ریال چند ماهی است به دلیل افتتاح چند صرافی بزرگ و افزایش رقابت کاهش یافته و اکنون قیمت های مناسب تری برای خرید و فروش ارز دیجیتال با ریال در صرافی های ایرانی داده می شود. اما مشکل دوم همچنان وجود دارد. صرافی های ایرانی بسیاری از ویژگی های صرافی های خارجی را ندارند و هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارند. به همین دلیل اکثر کاربران حرفه ای تر تمایل دارند تا در صرافی های خارجی به خرید وفروش بپردازند تا بتوانند از این قابلیت ها استفاده کنند.

در آکادمی امید فدوی بسته های آموزشی بسیار متنوعی از جمله نوابغ ارز دیجیتال برای استفاده تمامی کاربران تهیه شده که می تواند پاسخگو تمامی کاربران از مبتدی تا پیشرفته باشد. پکیج های آموزشی فقط محدود به خرید و فروش و سایر آموزش های مربوط به آن نمی شود و برای کاربرانی که می خواهند شروع به استخراج ارز دیجیتال کنند نیز پکیج های کاربردی آماده شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع