عینک‌های هوشمند شناسایی ویروس کرونا به ایالات متحده می آیند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دولت‌ها و شرکت‌های فناوری سخت در تلاش هستند تا راهکارهایی را برای محافظت هرچه بیش‌تر مردم در برابر ویروس هولناک کرونا پیدا نمایند. اخیراً گوگل و اپل در یک همکاری مشترک با همدیگر در حال آماده کردن نرم‌افزاری هستند که می‌تواند اشخاصی را که در تماس با افراد آلوده مورد سرایت این ویروس واقع شده‌اند، شناسایی نماید. اکنون، تک کرانچ (TechCrunch) گزارش می‌دهد که نهادهای آمریکایی به زودی می‌توانند عینک‌های هوشمندی را برای کمک به تصویربرداری حرارتی دریافت کنند.

ظاهرا و آن طور که شایع شده است، شرکت راکید (Rokid) که در چین مستقر می‌باشد، عینک‌هایی با سنسور مادون قرمز ابداع کرده است که می‌تواند دمای بدن حدود دویست نفر را به طور همزمان که تا فاصله‌ی حدود سه متری قرار داشته باشند اندازه‌گیری نماید. علاوه بر این، این دستگاه مجهز به پردازنده‌ی کوالکام، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و همچنین از ویژگی‌های واقعیت افزوده (AR) نیز پشتیبانی می‌کند. این عینک را می‌توان با دستورات صوتی کنترل نمود و همچنین عکس‌ها و فیلم‌های زنده را نیز ضبط کرد.

این شرکت قصد دارد تا دستگاه‌های ردیاب کووید ۱۹، خود را به مشاغل، بیمارستان‌ها، و همچنین افسران اجرای قانون در ایالات متحده ارائه دهد. این عینک‌ها که «تی وان ترمال اسمارت» (T1 Thermal Smart) نام دارد از طریق USB وصل می‌شوند و می‌توانند با سایر سیستم عامل‌ها نیز همگام سازی شوند. علاوه بر این، شرکت راکید اعلام کرده است که هیچگونه اطلاعاتی را از عینک T1 به طور مستقیم جمع‌آوری نمی کند.

لیانگ جیان ال (Liang Guan.L)، مدیر بخش ایالات متحده‌ی این شرکت اعلام کرد:

با توجه به این موضوع… از آنجایی که برای مشتریان حفظ حریم خصوصی بسیار اهمیت دارد لذا ما هیچگونه اطلاعاتی را به صورت ابری ذخیره نمی‌کنیم بلکه اندازه‌گیری داده‌ها به صورت محلی ذخیره می‌شود.

ایستگاه‌های اسکن حرارتی بزرگ، مانند بردن به داخل برخی از فرودگاه‌ها، به راحتی قابل حمل نیستند، در حالی که دستگاه‌های دستی با تصویربرداری حرارتی مادون قرمز برای ارائه‌ی اطلاعات باید به افراد نزدیک‌تر باشند و این کار می‌تواند خطرات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کند.

مدیر ایالات متحده این شرکت در رابطه با فن آوری‌های دیگر برای سنجش حرارتی افزود:

شما باید آنها را به پیشانی افراد نزدیک کنید … باید واقعاً به آن‌ها خیلی نزدیک باشید، این یک دستگاه پوشیدنی نیست و شما تمرین نمی‌کنید تا برای اختلالات اجتماعی از آن‌ها استفاده نمایید.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع