حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آپدیت می 2020 ویندوز 10 نسخه 2004 20H1 چه ویژگی هایی دارد؟ آموزش دانلود آپدیت جدید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد در ماه آینده‌ی میلادی به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را در دسترس قرار دهد. به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ به‌عنوان جدیدترین نسخه‌ از این سیستم‌عامل قرار است ویژگی‌های جالبی را به آن اضافه کند و بهبودهای خاص را به‌همراه بیاورد. از به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ با نام‌های Windwos 10 20H1 و همچنین ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰۰۴ یاد می‌شود. براساس گفته‌های رسمی ردموندی‌ها، نسخه‌ی ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ پس از رفع مشکلات و باگ‌ها به بیلد نهایی‌اش یعنی بیلد ۱۹۰۴۱/۲۰۷ رسیده است. 

روند انتشار به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ برای کاربران حلقه‌ی Release Preview در برنامه‌ی اینسایدر آغاز شده است. این حلقه مخصوص کسانی است که تمایل دارند بیلد نهایی نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ را پیش از انتشار عمومی تجربه کنند و به کار با آن بپردازند. این بیلدهای نهایی به‌طور معمول مشکلات کمی دارند و رایانه‌ی کاربران را کمتر در معرض خطر قرار می‌دهند. مایکروسافت هنوز به‌صورت رسمی اعلام نکرده است که قصد دارد به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ را چه تاریخی برای عموم کاربران منتشر کند. در حال حاضر تنها می‌دانیم که تاریخ انتشار این به‌روزرسانی برای ماه مه پیش‌رو (اردیبهشت – خرداد ۱۳۹۹) تعیین شده است. 

در ادامه بخوانید:

مایکروسافت همچنین گفته است که قصد دارد تا زمان فرا رسیدن تاریخ انتشار عمومی، همچنان از طریق به‌روزرسانی‌هایی جدید باگ‌های ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰۰۴ را برطرف کند تا در هنگام در دسترس قرار گرفتن آن برای عموم، مشکلات بسیار کمی گریبان‌گیر کاربران شود. براندون لبلنک، مدیر برنامه‌ی ارشد Windows Insider، در این زمینه می‌گوید: «ما همچنان به بهبود تجربه‌ی کلی به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ روی رایانه‌ی شخصی مشتریان ادامه می‌دهیم. این کار بخشی از خدمات معمولی به‌شمار می‌آید که همواره ارائه می‌کنیم». 

مایکروسافت طی چند وقت اخیر تلاش کرده‌ است در زمینه‌ی اعلام تاریخ انتشار برای به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ بسیار محافظه‌کارانه عمل کند. این شرکت تقریبا از اواخر ماه نوامبر ۲۰۱۹ تصمیم گرفت از اضافه کردن قابلیت‌های جدید به نسخه‌ی ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ (که در آن زمان به بیلد نهایی نرسیده بود) دست بردارد. از آن زمان تاکنون، توسعه‌دهندگان با سرعت پایینی درحال رفع باگ‌های مختلف بوده‌اند. احتمالا توسعه‌دهندگان قصد دارند زمان کافی را روی برطرف ساختن باگ‌ها صرف کنند تا مشکلاتی که برای به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ پیش آمد و به‌صورت خودکار برخی فایل‌های کاربران را حذف می‌کرد، دوباره پیش نیایند. 

همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی دفاتر کاری بسیاری از شرکت‌ها، باعث شده است روند پیش‌برد پروژه‌های آن‌ها کُند یا به‌طور کلی متوقف شود. مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیست و شیوع کووید ۱۹ باعث کند شدن پروژه‌های مختلف مایکروسافت به‌خصوص در زمینه‌ی به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ شده است. جیسون هاوارد، مدیر محصول ارشد مایکروسافت،‌ چند روز پیش در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی Mixer اعلام کرد مایکروسافت طبق برنامه‌ریزی پیشین قصد داشته هفته‌ی گذشته به‌روزرسانی جدیدی برای رفع برخی باگ‌های ویندوز ۱۰ منتشر کند، اما انجام این کار لغو شده است.

آپدیت می 2020 ویندوز 10 / Windows 10 May 2020 Update

ساب‌سیستم ویندوز ۱۰ برای لینوکس که از آن با نام WSL یاد می‌شود اخیرا بهبودهای مهمی به‌خود دیده است تا نسخه‌ی جدید به‌نام WSL2 خلق شود

چگونه به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ را زودتر دریافت کنیم؟

گرچه ظاهر کلی ویندوز ۱۰ و حسی که این سیستم‌عامل به کاربر منتقل می‌کند طی ماه‌ها و سال‌های اخیر تغییراتی به‌خود دیده است، اما عضویت در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر برای دریافت به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ پیش از موعد مقرر، هنوز هم کار ساده و سرراستی است و پیچیدگی خاصی ندارد. فراموش نکنید که عضویت در این برنامه و دریافت به‌روزرسانی جدید، کاملا اختیاری است. اگر کمی صبر پیشه کنید می‌توانید طی چند هفته‌ی آینده با فرا رسیدن ماه مه، به‌صورت رسمی نسخه‌ی نهایی را روی رایانه‌ی خود دریافت کنید.

ذکر این نکته ضروری است که بیلد فعلی به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ از لحاظ فنی نسخه‌ی بتای آن به‌شمار می‌آید. در نسخه‌های بتا همچنان احتمال وجود باگ مطرح می‌شود؛ حتی اگر این احتمال بسیار کم باشد. بنابراین به شما پیشهاد می‌کنیم پیش از اقدام برای عضویت در برنامه‌ی اینسایدر، از فایل‌های ضروری و مهم خود نسخه‌ی پشتیبانی تهیه کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

بااین‌حال اگر به دریافت به‌روزرسانی جدید پیش از انتشار عمومی علاقه‌مند هستید، می‌توانید همین حالا وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید و به مسیر زیر بروید:

Settings > Update & Security  > Windows Insider Program

پس از ورود به بخش Windows Insider Program باید روی گزینه‌ی Get started کلیک کنید تا فرایند آغاز شود. برای عضویت در برنامه‌ی اینسایدر باید حساب کاربری مایکروسافت خودتان را پیش‌تر با رایانه‌ی مجهز به ویندوز ۱۰ همگام‌سازی کرده باشید. همچنین باید به مایکروسافت اجازه دهید که به تمامی داده‌های تشخیصی (Diagnostic Data) رایانه‌ی شما دسترسی پیدا کند. 

آپدیت می 2020 ویندوز 10 / Windows 10 May 2020 Update

بخشی از فرایند عضویت در سرویس Windows Update شامل انتخاب حلقه‌ای خاص است. تنظیمات اسکرین‌شات بالا شما را به عضویت حلقه‌ی Release Preview درمی‌آورد

در مرحله‌ی بعدی باید «حلقه‌ی» موردنظر خودتان را انتخاب کنید تا در آن عضو شوید. در این مرحله انتخاب حلقه‌ی Release Preview باعث می‌شود رایانه‌ی شما صلاحیت لازم برای دریافت به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ را پیش از موعد مقرر پیدا کند. موارد یادشده تنها کارهایی هستند که باید انجام دهید. پس از انجام این مراحل، به عضویت ویندوز اینسایدر درمی‌آیید. فراموش نکنید که از حلقه‌ی Release Preview با عبارت «Just fixes, apps, and drivers»‌ نیز یاد می‌شود.

پس از طی کردن مراحل، رایانه‌ی خودتان را ریستارت کنید و وارد مسیر زیر شوید:

Settings > Update & Security > Windows Update

پس از ورود به منوی ویندوز آپدیت، روی گزینه‌ی Check for updates کلیک کنید تا رایانه به‌دنبال به‌روزرسانی‌های جدید بگردد. بدین ترتیب فرایند دانلود نسخه‌ی جدید آغاز می‌شود؛ فراموش نکنید که این فرایند، طولانی خواهد بود. در حین دانلود نسخه‌ی جدید می‌توانید کارهای مدنظر خودتان را انجام دهید؛ درواقع این به‌روزرسانی در پس‌‌زمینه دانلود می‌شود و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. پس از اتمام فرایند دانلود و نصب به‌روزرسانی جدید روی ویندوز ۱۰، لازم است رایانه‌ی خود را ریستارت کنید.

به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ چه قابلیت‌های جدیدی به‌همراه می‌آورد؟

از آن‌جایی که مایکروسافت زمان به‌نسبت زیادی برای ساخت به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ صرف کرده است، زمان زیادی در اختیار بسیاری از رسانه‌ها بود تا به بررسی دقیق آن بپردازند. در ماه‌های گذشته اطلاعات زیادی از این نسخه در فضای وب منتشر شد. بااین‌حال در آن زمان نام دقیق به‌روزرسانی جدید را نمی‌دانستیم و صرفا از آن با کدنام 20H1 یاد می‌شد. فراموش نکنید که مایکروسافت ماه‌ها است تغییرات عمده‌ای در به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ ایجاد نمی‌کند.

آپدیت می 2020 ویندوز 10 / Windows 10 May 2020 Update

ریست کردن رایانه از طریق فضای Cloud قابلیتی به‌نسبت جزئی اما مهم به‌شمار می‌آید که می‌تواند به‌هنگام تخریب ناخواسته‌ی فایل‌های ویندوز و نبود امکان تعمیر آن‌ها، به‌کارتان بیاید

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ را نمی‌توان به‌روزرسانی جزئی خطاب کرد. مایکروسافت به‌روزرسانی‌های متنوعی را برای سیستم‌عامل خود در دسترس قرار می‌دهد. شماری از آن‌ها صرفا برخی مشکلات جزئی امنیتی را رفع می‌کنند. فراموش نکنید که به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ را نمی‌توان در دسته‌ی به‌روزرسانی‌های بزرگ موسوم‌به Creators Update نیز قرار داد؛ این نوع به‌روزرسانی‌ها به‌طور معمول با وعده‌ی اعمال تغییراتی چشم‌گیر در ویندوز ۱۰ منتشر می‌شوند.

نکته‌ی عجیب این است که بسیاری از تغییراتی که نسخه‌ی 20H1 به ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند، ممکن است در ابتدا چندان به‌چشم نیایند. یکی از تغییرات این به‌روزرسانی، در ساب‌سیستم ویندوز برای لینوکس (Windows Subsystem for Linux) اعمال می‌شود؛ WSL قابلیتی اختیاری است و امکان دارد بسیاری از کاربران اصلا از آن استفاده نکنند. یکی دیگر از بهبودها در اپلیکیشن Your Phone اعمال می‌شود. طی سال‌های اخیر Your Phone به یکی از اجزای مهم ویندوز ۱۰ تبدیل شده است و امکان انتقال فایل را در بین رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند به‌شکلی ساده فراهم می‌‌کند. 

ردموندی‌ها همچنین بهبودهای دیگری را نیز در سیستم‌عامل خود اعمال کرده‌اند که ممکن است در نگاه اول جزئی به‌نظر بیایند. مایکروسافت مدتی پیش به‌صورت رسمی فریم‌ورک DirectX 12 Ultimate را رونمایی کرد. این نسخه از فریم‌ورک دایرکت‌ایکس ۱۲ پشتیبانی ویندوز ۱۰ را از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) بهبود می‌بخشد. البته فراموش نکنید برای بهره‌گیری از مزیت‌های این فریم‌ورک به کارت گرافیک مجزا و همچنین بازی‌های ویدئویی خاص نیاز دارید و ممکن است به درد همه‌ی کاربران نخورد. بااین‌حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که فریم‌ورک موردبحث قرار است به‌همراه به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ به این سیستم‌عامل اضافه شود. 

آپدیت می 2020 ویندوز 10 / Windows 10 May 2020 Update

اپلیکیشن Your Phone هنوز هم به‌شکل درخورتوجهی به سخت‌افزار دستگاه وابسته است؛ اما تجربه‌ی لذت‌بخشی را به‌همراه می‌آورد

مایکروسافت اعلام کرده است هرچه به فرا رسیدن زمان انتشار عمومی به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ نزدیک‌تر شویم، اطلاعات بیشتری را از آن با رسانه‌ها در میان می‌گذارد. در روزها و هفته‌های آینده منتظر انتشار اخبار جدید درمورد به‌روزرسانی مهم بعدی ویندوز ۱۰ باشید.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰۰۴ چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع