حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری توتو ولف در استون مارتین

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس-AMG پتروناس در خودروساز انگلیسی استون مارتین و سازنده خودروهای سوپراسپرت سرمایه‌گذاری کرده است.

طبق گزارش‌های منتشره، سرمایه‌گذاری مدیر اتریشی مرسدس به ۹/۹۷ میلیون دلار می‌رسد که مالکیت ۴/۷۷ درصدی استون مارتین را برای توتو ولف قطعی می‌کند. با این حال رویترز گزارش می‌دهد که ارزش این سهام پس از نهایی شدن سایر سرمایه‌گذاران، طی هفته جاری به میزان تقریبی ۰/۹۵ درصد کاهش می‌یابد. 

توتو ولف پس از لارنس استرول، تاجر کانادایی و مالک تیم فرمول ۱ ریسینگ پوینت، به دومین شخصیت مهم فرمول یک تبدیل می‌شود که در سازنده خودروهای اسپرت بریتانایی سرمایه‌گذاری می‌کند. لارنس استرول در اوایل سال جاری حدود ۲۲۶ میلیون دلار به این برند تزریق کرد.

Aston Martin / استون مارتین

در ادامه بخوانید:

تیم فرمول یک مرسدس AMG که ولف ۳۰ درصد سهام آن را در اختیار دارد و همچنین به‌عنوان مدیر آن فعالیت می‌کند، ادعا کرده است که سرمایه‌گذاری ولف در استون مارتین صرفاً مالی است و مشارکت و نقش اجرایی او در مرسدس بنز، تحت تأثیر این معامله قرار نخواهد گرفت.

با این حال، هنوز سؤالاتی درباره تأثیر متقابل و چگونگی ارتباط بین تیم‌های مرسدس و ریسینگ پوینت وجود دارد؛ زیرا قرار است نام تیم ریسینگ پوینت از سال ۲۰۲۱ به بعد به استون مارتین F1 تغییر یابد و از پاوریونیت و جعبه‌دنده طراحی شده توسط مرسدس استفاده کند. 

سرمایه‌گذاری وولف زمانی انجام شده است که استون مارتین به زمان رونمایی از خودرو والکری (Valkyrie) نزدیک می‌شود و به توسعه مدل والهالا (Valhalla) ادامه می‌دهد. ماه گذشته، این برند بریتانیایی جزئیات اولین پیشرانه‌ی خود با طراحی بومی را با نام «TM01» منتشر کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع