پروژه تور یک‌سوم کارکنان خود را برکنار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مؤسسه‌ی پروژه‌ی تور یک مؤسسه‌ی غیرانتفاعی تحقیقی-آموزشی در ماساچوست است که توسط راجر دینگلدان، نیک متیوسن و پنج تن دیگر تأسیس شده‌ است. پروژه‌ی تور وظیفه‌ی تعمیر و نگه‌داری نرم‌افزارهای ناشناس‌ماندن در شبکه را برعهده دارد. این شرکت، مانند سایر شرکت‌ها درگیر همه‌گیری کروناویروس شده و قصد تعدیل کارمندان خود را دارد.

حال ایزابلا باگوئروس، مدیر اجرایی پروژه‌ی تور، روز جمعه در بیانیه‌ای که در سایت خود منتشر کرد گفت:

تور مانند بسیاری از جهان درگیر بحران کووید۱۹ شده است. مانند بسیاری از سرمایه‌های غیرانتفاعی و مشاغل‌کوچک، این بحران ما را نیز به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است و ما مجبور شدیم تصمیمات دشواری بگیریم. ما مجبور شدیم ۱۳ نفر از کارکنان خود را که کمک کردند شبکه‌ی تور در اختیار میلیون‌ها انسان در سراسرجهان قرار گیرد، تعدیل کنیم و با تیم ۲۲ نفره پیش خواهیم رفت.

باگوئروس اضافه می‌کند که با وجود کاهش کارمندان، تیم فعلی قادر است سرورها و نرم‌افزارهای پروژه را به جلو پیش برد. این ابزار شامل شبکه‌ی anonimity Tor و بسته مرورگر تور است. این تصمیم پروژه‌ی تور آینده‌نگری آن بود که هرکسی می‌توانست آن را ببیند؛ چراکه مؤسسه‌های غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده‌ی آمریکا کاملاْ با کمک‌های مالی سرپا می‌ماند.

این شرکت هرسال در جهت تقویت منابع مالی خود برای سال آینده‌، پویش کمک‌های مالی پایان سال را برگزار می‌کند. باتوجه به اینکه بیشتر اهداکنندگان (کاربران، دولت ایالات‌متده و بخش خصوصی) درگیر بحران اقتصادی همه‌گیری کووید ۱۹ شده‌اند، به‌نظرمی‌رسد این شرکت در جمع‌آوری حمایت‌های مالی دچار مشکل شده‌ است. 

پروژه‌ی تور تنها سازمانی نیست که دچار بحران شده و وضعیت سختی را پشت سرمی‌گذارد، بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز مجبور به تعدیل کارکنان خود شده‌اند. ازجمله‌ی این شرکت‌ها تسلا، گپ، بست‌بوی، میسی، یلپ، دیزنی، ووکس‌میدیا و بسیاری دیگر هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع