حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

با بهترین اپلیکیشن های آیپد برای کودکان آشنا شوید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپلیکیشن های متعددی برای آیپد وجود دارند که می توانند کودکان را به شیوه ای مناسب سرگرم کنند. در ادامه به بررسی برنامه هایی می پردازیم که مهارت های متعدد کودکان را بهبود می بخشند.

آیپدها، تبلت مناسبی برای کودکان به شمار می آیند، اما معمولا فاقد برنامه خاص برای این سنین هستند. برنامه های متعددی برای بهبود خواندن، زبان، خلاقیت، تماشاکردن و آرامش فرزندان وجود دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

اپلیکیشن برای خواندن

بهترین روش دستیابی به خواندن رایگان کتاب ها و داستان های مختلف برای کودکان در آیپد، کتابخانه است. اکثر کتابخانه ها به حداقل نیازمندی ها و ثبت نام آنلاین احتیاج دارند. اپلیکیشن های آیپد نظیر Hoopla، Libby، OverDrive و Kindle همگی با کتابخانه های محلی کار می کنند، در حالی که Sora برنامه ای است که بیشتر روی محتوای کتابخانه های درسی تمرکز دارد. در هنگام آموزش کودکان برای خواندن، اپلیکیشن هایی مثل Khan Academy Kids، Starfall و Homer می توانند درس های جالب و متعددی را برای کودکان فراهم آورند تا به همراه اعضای خانواده سرگرم آن ها شوند.

برخی از این برنامه های کتابخانه ای، بهترین محل برای یافتن کامیک های رایگان هستند. به علاوه، اپلیکیشن هایی وجود دارند که مخصوص کامیک بوده و هزاران محتوای کامیک متناسب با سنین کم را ارائه می دهند. از جمله این برنامه ها می توان به Marvel Unlimited، DC Universe و comiXoligy اشاره کرده. نرم افزار خواندن کتاب های کامیک انحصاری Madefire می تواند حرکات، صدا و جلوه های سه بعدی را در حین تجربه خواندن همگام سازی کند. اپلیکیشن Madefire به عنوان یکی از برنامه های مخصوص آیپد، یکی از بهترین منابع موجود جهت خواندن رایگان داستان های مهیج توسط بزرگسالان و کودکان است. در ضمن اگر به دنبال دانلود فایل های .cbr، .cbz و .pdf هستید، می توانید از برنامه ComicFlow کمک بگیرید. 

اپلیکیشن های آیپد برای یادگیری زبان

کودکان و مغزهای انعطاف پذیر آن ها در صورت آموزش مناسب، ماهرترین یادگیرنده های زبان به شمار می آیند. اپلیکیشن Doulingo for Kids راه خوبی برای افزایش مهارت کودکان در یادگیری زبان انگلیسی یا یادگیری زبان های دیگری مثل اسپانیایی یا فرانسوی است. اگر فرزند شما به دنبال یادگیری زبان کامپیوتری است، اپلیکیشن هایی مثل ScratchJr و Kano Code می توانند اصول پایه برنامه نویسی و علوم کامپیوتری را به آن ها یاد دهند. این برنامه ها، ابزارهای مناسبی را در اختیار کودکان قرار می دهند تا بتوانند بازی ها و داستان های خود را در قالبی ساده و قابل فهم، به وجود آورند.

اپلیکیشن برای بازی و خلاقیت

خلاقیت، حل مسئله و مهارت های اجتماعی همکارگونه در اجرای بازی های ویدیویی، هرگز نباید نادیده گرفته شوند. اپلیکیشن Minecraft سال هاست که به عنوان محبوب ترین بازی پولی روی آیپد شناخته می شود. البته این موضوع بی دلیل نیست. آزادی در خلاقیت، ساخت و کاوش به بچه ها اجازه می دهد تا تصورات و تخیلات خود را به زندگی وارد کنند.

از طرف دیگر برنامه Toca Boca مجموعه ای از بازی های آموزشی – تفریحی مختلف بوده که هدف آن ها بهبود خلاقیت، طراحی، مهندسی، علم و غیره از طریق اعطای جوایز است. برنامه پولی Sago Mini نیز مجموعه ای از بازی های مناسب برای کودکان پیش دبستانی را فراهم می آورد. برای سنین بالا تر، برنامه پولی ABC Mouse توصیه می شود که شامل مجموعه ای از هزاران فعالیت سرگرم کننده برای کودکان دبستانی است. 

اپلیکیشن های آیپد برای تماشا کردن

آیپد دارای اپلیکیشن های مختلفی را برای کودکان فراهم آورد تا بدون ظاهر شدن تبلیغات مزاحم و محتوای نامناسب، برنامه دلخواه خود را تماشا کنند. اشتراک های پولی Disney+ و Netflix از جمله این اپلیکیشن ها هستند، هرچند که توصیه می شود تا والدین حتما از قفل کودک برای Netflix استفاده کنند. اپلیکیشن های آیپد دیگری نظیر PBS Kids Video، PlayKids، DisneyNOW، BrainPop و Smithsonian Channel جزو برنامه های مناسب برای کودکان به شمار می آیند که ویدیوهای آموزشی و بچگانه ای را به طور رایگان از طریق آیپد فراهم می آورند.

اپلیکیشن برای حفظ آرامش

کاربرد بیش از حد صفحه نمایش، منجر به مشکلات روانی و ناشی از خستگی می شود، خصوصا برای کودکان. به فرزندان خود کمک کنید تا مدت زمان خیره شدن به صفحه نمایش را تنظیم کرده و از برنامه های ذهن آگاهی ساخته شده برای کودکان نظیر Stop، Breathe & Think Kids یا Moshi Twilight Sleep Stories استفاده کنید. اکثر اپلیکیشن های آیپد ذهن آگاهی یا آرامش ذهنی دارای ماهیت کودک پسند هستند. برنامه های دیگری مثل Calm، Headspace نیز به بچه ها کمک می کند تا با مشکلات و دردسرهای جوانی آشنا شده و برای غلبه بر آن ها آماده شوند. 

کودکان معمولا میل دارند تا به شیوه خود با تبلت سرگرم شوند. این اپلیکیشن ها به والدین اجازه می دهند تا حداقل سلامت صفحه نمایش را برای کودکان حفظ کرده و محیطی مناسب را برای ذهن کنجکاو آن ها به وجود آورند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع