اینستاگرام امکان ذخیره ویدئوهای لایو را در IGTV فراهم کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

قابلیت Live اینستاگرام که درواقع ضبط و اشتراک‌گذاری ویدئو به‌صورت زنده است، در سال ۲۰۱۶ ارائه شد. حال این ویژگی اینستاگرام در دوران همه‌گیری ویروس کرونا با استقبال چشمگیری رو‌به‌رو شده است. اینستاگرام اعلام کرده است حدود ۷۰ درصد از کاربران در آمریکا از این ویژگی استفاده می‌کنند. برای این منظور، شبکه‌ی اجتماعی محبوب این روزها ویژگی‌های جدیدی برای کاربرانش تدارک دیده است. اینستاگرام پیش‌از‌این امکانی فراهم کرده بود تا کاربران بتوانند ازطریق دسکتاپ و با استفاده از نسخه‌ی وب اینستاگرام، لایوهای منتشرشده را تماشا و نظرات خود را ثبت کنند. حال اینستاگرام کلید جدیدی به‌صورت آزمایشی برای ویدئوهای Live در نظر گرفته که به کاربران امکان ذخیره‌ی مستقیم ویدئوهای لایو در IGTV را می‌دهد.

کاربران می‌توانند ویدئوهای Live خود را در IGTV بارگذاری کنند

ویدئوهای لایو اینستاگرام اگر ذخیره شوند، فقط تا ۲۴ ساعت دردسترس هستند؛ اما اکنون اینستاگرام پس از پایان Live، این امکان را به کاربران می‌دهد تا ویدئو لایو خود را مستقیما در IGTV ذخیره کنند. برای این کار کافی است روی گزینه‌ی Share to IGTV کلیک شود. این قابلیت به IGTV کمک می‌کند با یوتیوب رقابت کند و محتوای بیشتری داشته باشد و محبوبیت بیشتری به‌دست آورد.

instagram

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که اخیرا به اینستاگرام اضافه شده، امکان دسترسی به پیام‌ها یا Direct Message ازطریق دسکتاپ است. اینستاگرام علاوه‌بر افزایش تمرکز خود روی بخش IGTV، به دسکتاپ نیز توجه ویژه‌ای کرده است و از این طریق می‌خواهد فاصله‌ی تجربه‌ی کاربران در نسخه‌ی وب و دسکتاپ را کمتر‌و‌کمتر کند. 

ظاهرا اینستاگرام در این روزها تمرکز خود را بیشتر روی IGTV گذاشته تا بتواند تولیدکنندگان محتوا را به این برنامه جذب کند. درواقع، به‌روزرسانی‌های اخیر اینستاگرام بیشتر درزمینه‌ی IGTV و نسخه‌ی وب اینستاگرام بوده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع