حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آیفون SE پلاس امسال معرفی نخواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل هفته گذشته تولید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را بعد از ۳۱ ماه فروش متوقف کرد. آیفون ۸ حالا با آیفون SE جدیدتر و ارزان‌تر جایگزین شده است. اما براساس شایعات، آیفون SE پلاس ممکن است تا سال ۲۰۲۱ معرفی نشود.

آیفون SE پلاس تا مارس ۲۰۲۱ معرفی نخواهد شد

طبق گزارش‌های قبلی، اپل قبل از آنکه به خاطر شیوع ویروس کرونا با مشکل تولید مواجه شود، تصمیم داشت آیفون SE و آیفون SE پلاس را به‌طور همزمان معرفی کند. اما اطلاعات جدیدی که حالا توسط جان پروسر (Jon Prosser) منتشر شده نشان می‌دهند که اپل از همان ابتدا برنامه دیگری برای آیفون SE پلاس داشت.

چندین منبع به پروسر گفته‌اند که اپل برای معرفی آیفون SE پلاس در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است و نه برای امسال. این ادعا با گزارش‌های قبلی مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo)، از تحلیلگران معروف محصولات اپل، همخوانی دارد.

پروسر حالا احتمال می‌دهد که آیفون SE پلاس در مارس ۲۰۲۱ در یک رویداد مطبوعاتی بزرگ، شبیه به آنچه که قبل از شیوع ویروس کرونا برای معرفی آیفون SE 2020 برنامه‌ریزی شده بود، معرفی خواهد گردید. اما علی‌رغم فاصله زمانی یک ساله تا زمان رونمایی این دستگاه، هیچ ارتقا داخلی مهمی برای آن انتظار نمی‌رود.

آیفون SE پلاس از همان پردازنده A13 بایونیک آیفون SE 2020 استفاده خواهد کرد و تفاوت آن‌ها، بیشتر مربوط به بیرون گوشی‌ها خواهد بود. برای مثال، همانطور که از نام آیفون SE پلاس پیداست نمایشگر آن بزرگتر خواهد بود.

هنوز صحبتی درباره اینکه آیفون SE پلاس بر پایه کدام آیفون طراحی خواهد شد وجود ندارد، اما مینگ‌چی کو قبلا به آیفون ۸ پلاس و آیفون XR به عنوان دو احتمال اشاره کرده بود. این بدین معنی است که مشتریان احتمالا باید انتظار نمایشگر ۵.۵ اینچی یا ۶.۱ اینچی LCD را داشته باشند.

منبعی دیگری نیز به نام L0veToDream معتقد است که آیفون SE پلاس در اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. اما او گفته که هنوز کار زیادی برای انجام شدن روی این گوشی وجود دارد. بنابراین ممکن است که در طول این مدت تغییرات زیادی روی آن انجام گیرد. اطلاعات بیشتر درباره آن احتمالا اواخر امسال به بیرون درز پیدا خواهد کرد.

کانکتور هوشمند برای یکی از آیفون‌ها در آینده نزدیک، اما نه امسال

جان پروسر همچنین اطلاعاتی را درباره کانکتور هوشمند برای آیفون‌های آینده داده است. براساس رندرهای آیفون ۱۲ پرو مکس که دسامبر سال گذشته لو رفتند به نظر می‌رسید که ما شاهد نوعی کانکتور هوشمند روی این گوشی در زمان معرفی‌اش خواهیم بود. متاسفانه اطلاعات جدید پروسر نشان می‌دهند که این اتفاق در مورد آیفون ۱۲ پرو مکس نخواهد افتاد.

در واقع اپل هیچ برنامه‌ای برای ارائه کانکتور هوشمند روی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ ندارد، و به دنبال معرفی آن روی اولین آیفون بدون پورت خودش است که احتمالا آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود. هنوز اطلاعات خاصی در این باره وجود ندارد، اما پروسر معتقد است که این کانکتور، سیستم شارژ مغناطیسی را فراهم خواهد کرد.

بنابراین، مشتریان مجبور به خرید یک شارژر سازگار Qi یا یک پد شارژ ایرپاور نخواهند شد. تغییر ایجادشده همچنین امکان حذف کانکتور لایتنینگ را فراهم خواهد کرد. اینکه آیا کانکتور هوشمند آیفون خواهد توانست با سایر وسایل جانبی کار کند یا نه، چیزی است که هنوز معلوم نیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع