اسمارت EQ فورتو با تیونینگ برابوس معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برابوس در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹، از خودروی Ultimate E رونمایی کرد که نسخه‌ای پیشرفته از اسمارت EQ فورتو بدون فیس‌لیفت به شمار می‌رود. ‌هم‌اکنون برابوس به‌روزرسانی متوسطی را برای این خودروی الکتریکی در نظر گرفته و Ultimate E Facelift را براساس مدل اصلاح‌شده‌ی اسمارت EQ فورتو کابریولت معرفی کرده است. قرار بود محصول جدید برابوس در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شود، اما ازآنجاکه این رویداد بین‌المللی لغو شد، شرکت تیونینگ خودرو آلمانی تصمیم گرفت تا مدتی رونمایی آن را به تعویق بیندازد.

Brabus Ultimate E Facelift / برابوس اسمارت EQ فورتو

هم‌اکنون اسمارت EQ فورتو کابریولت روی رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی Monoblock با طرح Y سوار می‌شود و دارای سیستم محرکه به‌روزرسانی شده و همچنین داخل کابین مجهز به چرم زیبای برابوس است.

Brabus Ultimate E Facelift / برابوس اسمارت EQ فورتو

فرمول تیونینگ خودرو تا حد زیادی مشابه نسخه Ultimate E در سال گذشته باقی مانده است که به ارتقای توان نیز مربوط می‌شود. قدرت خروجی موتور الکتریکی به ۹۱ اسب‌بخار افزایش یافته و بیشینه گشتاور نیز به ۱۸۰ نیوتن‌متر افزایش یافته است و این امکان را فراهم می‌کند تا Ultimate E Facelift در حالت اسپرت پلاس طی مدت زمان ۱۰/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. بیشینه سرعت این خودروی الکتریکی خیلی چشمگیر نیست؛ زیرا به سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت محدود می‌شود.

Brabus Ultimate E Facelift / برابوس اسمارت EQ فورتو

در ادامه بخوانید:

چهار حالت رانندگی مختلف در دسترس است؛ سطح ۱ (پایه)، Eco (سرعت بازیابی انرژی را افزایش می‌دهد)، اسپرت (شتاب‌گیری سریع‌تر و سرعت بازیابی انرژی پایین‌تر) و اسپرت پلاس (پتانسیل کامل سیستم محرکه را به نمایش می‌گذارد). ازآنجاکه ما هنوز درباره‌ی یک خودروی برقی صحبت می‌کنیم، باید گفت که ظرفیت پیمایش نسخه تیونینگ‌شده‌ی اسمارت EQ فورتو بسته به سبک رانندگی می‌تواند به ۱۲۵ کیلومتر برسد.

به‌نظر می‌رسد ظاهراً این خودرو عملکرد چشمگیرتری نسبت به برابوس Ultimate E ارائه می‌دهد. کیت بدنه Widestar، سپرهای تهاجمی با ورودی‌های بزرگ در جلو و دیفیوزر بزرگ در قسمت عقب و همچنین رینگ‌های آلیاژی منحصربفرد ۱۸ اینچی، آن را به نسخه‌ای جذاب از ​​اسمارت EQ فورتو تبدیل کرده است.

اندازه لاستیک‌های با کارایی بالا مطمئناً برای چنین خودروی کوچکی، غیر معمول به‌نظر می‌رسد؛ تایرهای ۲۰۵/۳۵ R۱۸ در جلو و ۲۳۵/۳۰ R۱۸ در عقب، به ترتیب روی رینگ‌های ۱۸ اینچی 7J و 8J نصب شده‌اند.

Brabus Ultimate E Facelift / برابوس اسمارت EQ فورتو

فضای داخل کابین تمام‌چرمی نیز به همان اندازه درخورتوجه است. خودروی آماده شده برای نمایشگاه ژنو از روکش‌های چرمی سیاه و نرم برابوس Mastik با تزئینات دوخت دوتایی قرمز روشن و دوخت لانه زنبوری روی صندلی‌های اسپرت و پنل‌های در بهره می‌برد. برابوس Ultimate E فیس‌لیفت همچنین دارای پدال‌ها، دسته دنده، اهرم ترمز دستی و صفحات ضدخراش رکاب آلومینیومی با لوگوی درخشان Brabus و پادری‌های چرمی مارک‌دار است.

اگر تاکنون این مطلب را خوانده‌اید، احتمالاً درباره‌ی قیمت خودرو کنجکاو هستید. برابوس Ultimate E فیس‌لیفت بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده با قیمت تقریبی ۵۳،۷۱۰ دلار عرضه خواهد شد و فقط ۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع