حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اندازه ناچ آیفون 12 اپل / Apple iPhone 12 در شماتیک جدید به‌تصویر کشیده شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) باعث برهم‌خوردن برنامه‌های اپل نشود، احتمالا این شرکت با برگزاری مراسمی ویژه در اواخر شهریور امسال، رسما گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را رونمایی خواهد کرد. مدت‌ها است در شایعه‌ها می‌شنویم آیفون ۱۲ قرار است از آیفون ۱۱ و دیگر آیفون‌های مدرن بریدگی (ناچ) کوچک‌تری در بالای صفحه‌نمایش داشته باشد. یکی از افشاگران نام‌آشنای صنعت فناوری با نام جان پراسر اخیرا طرح‌واره‌ی منتسب ‌به بریدگی صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ را به‌صورت عمومی منتشر کرده است. این طرح‌واره به‌خوبی جزئیات مربوط به بریدگی آیفون ۱۲ را نشان می‌دهد.

نگاهی کلی به تصویر منتشرشده‌ی جان پراسر نشان می‌دهد ناچ نمایشگر آیفون ۱۲ قرار است اندازه‌ای معادل نصف ناچ نمایشگر آیفون‌های فعلی بازار داشته باشد. مدتی پیش، در همین زمینه کانال یوتیوب EverythingApplePro رندرهای جدیدی از آیفون ۱۲ پرو مکس منتشر کرد که بریدگی کوچک‌تر صفحه‌نمایش گوشی را به‌تصویر می‌کشید. در رندرهای یادشده، دیدیم آیفون ۱۲ پرو مکس قرار است ازلحاظ طراحی ظاهری شباهت زیادی به آیپد پروهای نسل جدید و گوشی محبوب آیفون ۵ داشته باشد.

ناچ آیفون 12 اپل / Apple iPhone 12 Notch

تصویر منتشرشده‌ی جان پراسر جزئیات حسگرهای مختلف موجود در بریدگی کوچک آیفون ۱۲ را نشان می‌دهد.

بریدگی بالای صفحه‌نمایش آیفون‌ها شامل دوربین سلفی و حسگرهای ویژه‌ای است که مزیت‌های مختلفی دراختیار گوشی قرار می‌دهد. یکی از مشکلات اصلی اپل برای کوچک‌کردن بریدگی این است که بتواند این حسگرهای را به‌شکلی جمع‌و‌جورتر کنارهم قرار دهد. ظاهرا اهالی کوپرتینو با اتکا بر دانش متخصصانشان توانسته‌اند به فناوری‌های لازم برای کوچک‌کردن اندازه‌ی بریدگی نمایشگر در آیفون ۱۲ دست پیدا کنند. این یعنی کوچک‌ترشدن بریدگی لطمه‌ای به قابلیت‌های مختلف آیفون نظیر فناوری فیس ID نزده است. 

اندازه‌ی بریدگی آیفون ۱۲ احتمالا نصف بریدگی آیفون‌های مدرن فعلی خواهد بود

همان‌طورکه در تصویر منتشرشده‌ی جان پراسر می‌بینید، در بریدگی آیفون ۱۲ دوربینی مادون‌قرمز جای گرفته است و درکنار آن، اجزای دیگری نظیر Flood Illuminator به‌منظور تاباندن نور مادون‌قرمز به چهره‌ی کاربر برای عملی‌شدن امکان استفاده از فناوری فیس ID وجود دارد. بریدگی آیفون ۱۲ همچنین شامل پروژکتور نقطه‌ای و حسگر شناسایی نور محیط و حسگر مجاورتی است و دوربین سلفی نیز در آن دیده می‌شود. به‌علاوه، به‌نظر می‌رسد اسپیکر جلویی دستگاه به بخش بالایی بریدگی منتقل شده است. ظاهرا انتقال اسپیکر به بخش بالایی نقش مهمی در کاهش اندازه‌ی کلی بریدگی آیفون ۱۲ داشته است.

در ادامه بخوانید:

بریدگی‌های کوچک موضوع جدیدی در بین گوشی‌های هوشمند نیستند؛ زیرا از زمانی‌که بریدگی‌ها اولین‌بار در گوشی‌ها ظاهر شدند، شاهد تحولات زیادی در آن‌ها بوده‌ایم. شماری از شرکت‌ها اندازه‌ی بریدگی را به‌حدی کوچک کرده‌اند که از آن با نام «بریدگی قطره‌ای‌شکل» یاد می‌شود. برخی از شرکت‌ها حتی بریدگی کوچک‌تر دستگاه‌هایشان را به رخ طرفداران اپل کشیدند و سعی کردند از آن به‌عنوان محرکی برای افزایش فروش محصولات بهره ببرند.

ال‌جی جی ۷ تین‌کیو و هواوی پی ۲۰ پرو جزو محصولاتی هستند که بریدگی‌شان کوچک‌تر از بریدگی آیفون‌های فعلی است. فراموش نکنید بسیاری از گوشی‌ها بریدگی کوچک‌تری دارند؛ اما حسگرها و فناوری‌های متنوع به‌کاررفته در بریدگی‌ آن‌ها از گوشی‌های اپل کمتر است. مدتی پیش در شایعه‌ای اعلام شد احتمالا بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۲ تقریبا هم‌اندازه با بریدگی گوشی وان‌پلاس ۶ (متعلق به سال ۲۰۱۸) خواهد بود. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی طرح‌واره‌ی منتسب‌ به بریدگی آیفون ۱۲ چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات تک تایمز بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و اپل از بخش محصولات تک تایمز استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع