اولین مرکز داده ابری آمازون در آفریقا افتتاح می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مرکز داده ابری آمازون که در آفریقای جنوبی راه‌اندازی خواهد شد به میلیون ها نفر از انسان‌ها، مشاغل و سازمان ها کمک می کند تا از اتصال سریع‌تر و دسترسی مناسب به فناوری نسل بعدی بهره‌مند شوند. البته باید زیرساخت های ضعیف سرور منطقه را بهبود دهند.

مرکز خدمات وب آمازون (AWS) در شهر کیپ تاون واقع شده است و دارای سه مرکز با دسترسی های مجزاست؛ یعنی مراکز داده به اندازه کافی دور از هم قرار دارند تا خطر یک حمله خاص که کل سرویس عملیاتی را تحت تاثیر قرار دهد، کاهش یابد.

این راه‌اندازی نشان دهنده آخرین تلاش‌های آمازون در این قاره است. این شرکت در سال 2004 در کیپ تاون یک مرکز توسعه تأسیس کرده و همچنین در سال 2015 نیز یک دفتر خدمات وب در ژوهانسبورگ افتتاح کرد.

در سال 2017 شبکه جهانی آمازون از طریق AWS Direct Connect به سراسر قاره آفریقا گسترش یافت. علاوه بر این در سال 2018 آمازون اولین زیرساخت خود را در قاره آفریقا تأسیس کرده و مراکز CloudFront آمازون نیز در شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون افتتاح شد.

مرکز AWS در آفریقای جنوبی
مرکز AWS در آفریقای جنوبی

قاره آفریقا با توجه به امکانات فراوان، به خاطر زیرساخت های سرورهای ضعیف، مورد توجه شرکت‌های بزرگ تکنولوژی بوده است. سال گذشته ، مایکروسافت اولین ارائه دهنده بزرگ ابری بود که یک مرکز داده را در آفریقای جنوبی افتتاح کرد؛ در حالی که فیسبوک و گوگل برای بهبود اتصال در منطقه در حال رقابت هستند.

این مدل فعالیت‌ها، خبر خوبی برای مشاغل و شهروندان است که به زیرساخت های خوب ارتباطی نیازمند هستند. همچنین پیش بینی می شود مرکز داده ابری آمازون بسیار مورد استقبال گیمرها قرار خواهد گرفت؛ این افراد معمولا از سرعت اینترنت و پینگ‌های بالا و خسته کننده شکایت دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع