میان‌رده وان پلاس زد در مراسم وان پلاس ۸ رونمایی نشد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

۲۶ فروردین، وان‌پلاس با برگزاری مراسمی آنلاین، جدیدترین گوشی‌های هوشمندش، وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) را رسما رونمایی کرد. این دستگاه‌ها از سخت‌افزاری قدرتمند بهر‌ه‌مند هستند و از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند. با رونمایی این گجت‌ها، به همه‌ی شایعه‌ها درباره‌ی آن‌ها پایان داده شد؛ اما میان‌رده‌ی وان‌پلاس رونمایی نشد.

در ابتدا، شایعه‌ها حاکی از آن بودند که دستگاه میان‌رده‌ی «قاتل‌ پرچم‌داران» OnePlus 8 Lite باشد؛ اما اکنون حساب کاربری استیو همسترافر که با نام مستعار OnLeaks فعالیت ‌می‌کند، از رونمایی آن در تابستان خبر می‌دهد. این حساب کاربری دستگاه وان‌پلاس را OnePlus Z می‌نامند.

پیش‌از‌این، وان‌پلاس در شبکه‌ی اجتماعی ویبو از رونمایی میان‌رده‌ی در شانزدهم آوریل خبر داده بود؛ اما درنهایت، فقط معرفی دو پرچم‌دار آن را شاهد بودیم. دلیل این تعویق همه‌گیری ویروس کرونا اعلام شده است. حساب کاربری @OnLeaks می‌نویسید:

به‌گفته‌ی منابع من، این مدل ابتدا قرار بود در مراسم رونمایی سری وان پلاس ۸ و به‌همراه آن‌ها معرفی شود؛ اما به‌دلیل وضعیت ویروس کرونا حداقل تا تابستان آینده به‌تعویق افتاد.

شایان ذکر است برخی منابع ازجمله حساب کاربری توییتر ایشان‌ آگاروال گفته بودند وان‌پلاس ‌زد ماه جولای در اکثر بازارها عرضه می‌‌شود؛ بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت این شرکت خلاق چینی هرگز قصد نداشته میان‌رده‌اش را درکنار سری ۸ وان‌پلاس رونمایی کند.

این تصمیم وان‌پلاس برای طرفداران و دوست‌داران این شرکت بسیار ناامیدکننده ‌است؛ به‌ویژه با آگاهی از اینکه سری ۸ گران‌ترین گوشی‌های این شرکت خواهد بود؛ هرچند قیمت آن‌ها دقیقا مشخص نیست.

درصورت رونمایی و عرضه‌، وان‌پلاس زد پس از وان‌پلاس ایکس اولین گوشی‌ میان‌رده‌ی وان‌پلاس خواهد بود. وان‌پلاس ‌ایکس چندان به‌محبوبیت نرسید. این گوشی با صفحه‌نمایش امولد ۶/۴ اینچی، چیپست MediaTek Dimension 1000 با فناوری 5G، با سه دوربین و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی فروشی کمتر از حد انتظاری تجربه کرد.

گویا OnePlus Z از هم‌اکنون به گوشی توانمندی تبدیل شده است؛ چراکه‌ شایعه‌های اولیه از صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز مانند وان‌پلاس ۸ و دو دوربین اصلی قدرتمند و چیپست مدیاتک خبر می‌دهد و انتظار مشخصات قدرتمندی از دستگاه می‌رود.

درنهایت باتوجه‌به گران‌بودن وان‌پلاس ۸ از سایر اندرویدی‌ها، دستگاه میان‌رده‌ی وان‌پلاس گزینه‌ی مناسبی برای طرفداران این برند محبوب است و می‌توان گفت رقیب مهمی برای سایر دستگاه‌های میان‌رده‌ی اندرویدی و آیفون خواهد بود؛ به‌ویژه اینکه اگر از فناوری 5G و سرعت پاسخ‌گویی درخورتوجه صفحه‌نمایش و قیمتی مقرون‌به‌صرفه داشته ‌باشد. تخمین‌های اولیه حاکی از قیمت ۴۰۰ دلاری میان‌رده‌ی جدید وان‌پلاس است.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی وان‌پلاس زد چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع