اینستاگرام احتمالا قابلیتی برای کاربران قرار دهد تا برای همیشه در یاد فالوئرهایشان بمانند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اطلاعات مربوط به این قابلیت جدید اینستاگرام که کمی جالب به نظر می‌رسد به وسیله خانم جین مانچن وانگ، متخصص مهندسی معکوس نرم‌‌ افزار، در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

ظاهرا اینستاگرام می‌خواهد به اکانت کاربران ویژگی خاصی اضافه کند که در صورت بدترین سناریوی احتمالی ممکن، یعنی فوت کاربران، اکانت این افراد برای نزدیکانشان خاطره‌انگیز شود.

اینستاگرام از این پس ورود به اکانت افراد فوت شده را غیرممکن می‌سازد. اکانت این افراد با بقیه کاربران هیچگونه تفاوتی نخواهد داشت، البته این اکانت‌ها در بخش اکسپلور اینستاگرام قابل مشاهده نیستند. تمامی پست‌های این کاربران در اینستاگرام باقی‌مانده و برای کسانی که قبلا به اشتراک گذاشته شده بودند قابل دسترسی خواهند بود.

جین وانگ این ویژگی را در اکانت خود به نمایش گذاشت که حاوی متنی خاکستری‌ رنگ در بالای نام خود بود.

افراد کم‌طاقت در مورد عمل خانم وانگ در کامنت‌هایشان بدین صورت قضاوت کردند:

حتما در حال مرگ هستی که این ویژگی را امتحان می‌کنی؛ فاصله‌گذاری اجتماعی ۲ متر افقی است نه ۲ متر زیرزمین؛ با فشردن چه دکمه‌ای می‌توانم بروی قبر الکترونیکی‌ شما دسته‌ گل قرار دهم.

در زیر پست اصلی، کاربران این ویژگی آزمایشی را به تمسخر گرفتند. به دلیل اینکه کوید-۱۹ در ایالات متحده با شدت در حال گسترش است و تلفات از چهل‌هزار نفر گذشته، زمان مطلوبی برای انتشار اخبار این ویژگی جدید نبود.

با این که هیچ اطلاعاتی در مورد این که آینده چگونه خواهد بود نداریم و نمی‌دانیم که به‌وسیله قفل سلب مسئولیت خاطره‌ای می‌توان جلوی ورود کاربران به اکانت‌های افراد فوتی را گرفت یا این که آن‌ها با یک اکانت دیگر با نام کاربری مشابه دوباره به کارشان مشغول خواهند شد.

فیسبوک هم چند سال پیش ویژگی مشابهی را راه‌اندازی کرده بود.

اکانت‌های دارای ویژگی خاطره‌انگیزی مکان‌هایی هستند برای دوستان و خانواده تا گردهم بیایند و خاطرات خود را پس از فوت یک شخص بایکدیگر سهیم شوند. همچنین این ویژگی به جلوگیری از ورود اشخاص به اکانت این افراد کمک می‌کند.

توضیح کامل این ویژگی را می‌توانید از صفحه Help فیسبوک ببینید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع