حذف صدای ویدیو با گوگل فوتوز / Google Photos از طریق آپدیت جدید – شایعه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر کاربر گوشی‌های اندروید و iOS هستید و قصد دارید ویدئو را ازطریق دستگاه خود ویرایش کنید، احتمالا گوگل فوتوز (Google Photos) نخستین اپلیکیشنی نیست که برای انجام این کار به ذهن شما خطور می‌کند. این اپلیکیشن قابلیت‌های جالبی درزمینه‌ی ویرایش ویدئو دارد و اگر تمایل داشته باشید به‌سرعت ویدئویی خاص را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی ویرایش ‌کنید، می‌تواند تا حد زیادی به کارتان بیاید. درهرصورت نباید فراموش کنید قابلیت‌های گوگل فوتوز در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS محدود است؛ با‌این‌حال، نسخه‌ی اندروید انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.

جین مانچن وانگ، یکی از محققان حوزه‌ی اپلیکیشن، اخیرا توانسته کد نسخه‌ی جدید گوگل فوتوز را به‌دقت بررسی کند. بر اساس اطلاعاتی که این محقق به‌دست آورده است، احتمالا گوگل روی قابلیتی ویژه برای اپلیکیشن فوتوز کار می‌کند تا امکان حذف صدا از محتوای ویدئویی ازطریق آن فراهم شود. ظاهرا فرایند حذف صدا از ویدئوها در گوگل فوتوز سریع انجام خواهد گرفت.

گوگل فوتوز / Google Photos

برای مشاهده‌ی اسکرین‌شات بالا در اندازه‌ی اصلی روی آن کلیک کنید.

گوگل فوتوز برخلاف بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌هایی که قابلیت‌هایی مشابه ارائه می‌دهند، رابط کاربری بسیار ساده‌ای برای این کار خواهد داشت. درواقع، آن‌طور که جین مانچن وانگ ادعا می‌کند، امکان حذف صدا از محتوای ویدئویی فقط با یک کلیک وجود دارد. در نظر داشته باشید انتشار این خبر نمی‌تواند لزوما به‌معنی اضافه‌شدن قابلیت یادشده به گوگل فوتوز باشد. درحقیقت، در هیچ بخشی از کد نسخه‌ی جدید گوگل فوتوز به‌صراحت اعلام نشده است این قابلیت جدید برای کاربران دردسترس قرار می‌گیرد. 

با‌این‌حال، احتمال می‌دهیم گوگل واقعا مشغول کار روی قابلیت حذف صدا از ویدئو برای فوتوز باشد و بخواهد آن را رسما در نسخه‌ی بعدی اپلیکیشن قرار دهد. تاکنون تاریخ انتشار دقیق نسخه‌ی جدید گوگل فوتوز اعلام نشده؛ اما برخی رسانه‌ها می‌گویند فاصله‌ی زیادی تا آن زمان باقی نمانده است. در‌حال‌حاضر، کاربران می‌توانند ازطریق گوگل فوتوز کارهایی نظیر چرخاندن و برش‌دادن روی ویدئوها انجام دهند. کاربران همچنین می‌توانند ازطریق گوگل فوتوز فریم‌های مدنظر خود را از ویدئوها استخراج کنند.

گوگل فوتوز / Google Photos

برای مشاهده‌ی اسکرین‌شات بالا در اندازه‌ی اصلی روی آن کلیک کنید.

افزون‌بر قابلیت جدید گوگل فوتوز، جین مانچن وانگ در توییتی دیگر مدعی شده است «حالت Wind Down» در اپلیکیشن Google Wellbeing قرار است به‌زودی به «حالت Bedtime» تغییرنام دهد. Wind Down گوشی هوشمند شما را به‌حالت بی‌صدا درمی‌آورد و تمامی رنگ‌های روی صفحه‌نمایش را حذف می‌کند تا چشمتان هنگام کار با گوشی در محیط تاریک، اذیت نشود.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز‌ درباره‌ی قابلیت جدید گوگل فوتوز چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع