خرید ماسک بهداشتی شارپ / Sharp از فروشگاه آنلاین و مشکلات ایجادشده برای سرور این شرکت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شارپ (Sharp) که بیشتر به‌دلیل فعالیت‌هایش در حوزه‌ی تولید تلویزیون‌های صفحه‌تخت و نمایشگر برای آیفون‌های اپل شناخته می‌شود، ماه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از تولید ماسک بهداشتی خبر داد تا قدمی مثبت برای مهار ویروس کرونا بردارد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد ماسک‌های بهداشتی را ازطریق خطوط تولید یکی از کارخانه‌های تلویزیون‌سازی خود در ژاپن می‌سازد. پس از یک ماه، شارپ سرانجام روز گذشته فروش رسمی ماسک‌های بهداشتی را ازطریق فروشگاه آنلاین خود آغاز کرد. 

اخبار رسمی نشان می‌دهند میزان تقاضا برای ماسک‌های بهداشتی شارپ فراتر از حد انتظار بوده است؛ به‌حدی که در همان ساعات اولیه‌ی آغاز فروش، سرورهای فروشگاه شارپ به‌حدی شلوغ شدند که تقریبا دسترسی به آن‌ غیرممکن شده بود. بااین‌حال، این تنها مشکلی نبود که به‌دلیل تقاضای فراتر از ‌حد انتظار برای ماسک‌های شارپ به‌وجود آمد. ظاهرا شلوغ‌شدن بیش‌از‌حد سرورها نه‌تنها دسترسی به فروشگاه آنلاین را غیرممکن کرده؛ بلکه حتی باعث شده است سرویس‌های اینترنتی ارائه‌شده برای لوازم خانگی هوشمند شارپ با اختلال مواجه شوند. 

مقام‌های مسئول ژاپنی مدتی پیش در نامه‌ای از شارپ درخواست کردند به‌منظور فراهم‌کردن تعداد کافی ماسک برای تولید آن قدم بردارد. در همین زمینه شارپ رسما در فوریه، خطوط تولید ماسک‌های بهداشتی را راه‌اندازی کرد. ظاهرا شارپ قصد دارد هرروز ساعت ۱۰ صبح به‌‌وقت محلی، فروش سری جدید ماسک‌ها را آغاز کند. میزان استقبال به‌حدی است که تمامی ماسک‌ها به‌سرعت به‌اتمام می‌رسند. 

هر بسته‌ی ۵۰ عددی ماسک‌‌های بهداشتی شارپ به قیمت ۲۸ دلار فروخته می‌شوند

خبرگزاری The Asahi Shimbun در گزارشی می‌نویسد دستگاه‌های مبتنی‌بر اینترنت اشیاء (IoT) شارپ نظیر سیستم‌های تهویه‌ی هوا که به اینترنت متصل می‌شوند و ازطریق گوشی‌های هوشمند امکان کنترل آن‌ها وجود دارد، با مشکلاتی متعدد مواجه شده‌اند. فردی به نمایندگی از شارپ در اطلاعیه‌ای، ضمن عذرخواهی بابت مشکلات پیش‌‌آمده، گفته است این شرکت در حال تحقیق برای پیداکردن دلیل اصلی بروز این مشکلات است. براساس گفته‌های شارپ، احتمال دارد مشکلات گجت‌های خانگی به‌دلیل شلوغی بیش‌از‌حد یکی از سرورها رخ داده باشند. ظاهرا سرور یادشده درزمینه‌ی مدیریت حساب کاربری افراد در فروشگاه آنلاین و گجت‌های هوشمند شارپ فعالیت می‌کند. 

ماسک‌هایی که شارپ آن‌ها را در کارخانه‌ی تلویزیون‌سازی ژاپن تولید کرده است، همچون ماسک‌های بهداشتی معمولی به‌نظر می‌رسند که امروزه، افراد زیادی در سراسر دنیا استفاده می‌کنند. این ماسک‌ها بنابه گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی (WHO)، می‌توانند روی مهار کروناویروس اثرگذار باشند. جالب است بدانید در بخش زیرین ماسک‌های شارپ، لوگو این شرکت دیده می‌شود.

هر بسته‌ی ۵۰ عددی از این ماسک‌ها با قیمت تقریبا ۲۸ دلار عرضه می‌شود و هزینه‌ی ارسال آن‌ها ۶ دلار اعلام شده است. درضمن طبق محدودیت اعمال‌شده‌ی شارپ، هر فرد در هر سه روز تنها می‌تواند یک بسته ماسک تهیه کند. فروش ماسک‌های بهداشتی شارپ از بامداد روز گذشته آغاز شده است.

شارپ، تنها شرکت ژاپنی نیست که به دولت این کشور برای تولید ماسک کمک می‌کند. هفته‌ی گذشته، پاناسونیک اعلام کرد قصد دارد برای کارکنان خودش ماسک تولید کند تا میزان تقاضا برای ماسک را در بازار ژاپن تا حدی کاهش دهد و مردم عادی بتوانند بیشتر از قبل ماسک تهیه کنند. همچنین، شرکت سافت‌بانک قصد دارد در هر ماه، ۳۰۰ میلیون واحد ماسک بهداشتی تولید کند. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی این خبر چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع