حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بهترین بازی‌های جهان باز برای iOS و اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بازی‌های جهان باز یا Open World بیش از هر چیزی به واسطه آزادی عملی که در اختیار بازیکن قرار می‌دهند شناخته می‌شوند. در حقیقت با تجربه چنین بازی‌هایی این امکان را دارید که در محیطی که سازنده یک بازی برای شما تدارک دیده است، ماجراجویی مختص به خود را داشته باشید.

با این وجود، خلق دنیایی بزرگ و گسترده نیازمند منابع زیادی است و از آنجایی که ما به دنبال بهترین بازی‌های جهان باز هستیم، برای تجربه برخی از آن‌ها باید هزینه کاملشان را پرداخت کنید. البته این مسئله به خودی خود بد نیست چراکه از تبلیغات زیاد و شیوه‌هایی که سازندگان از آن درآمد کسب می‌کنند نیز خلاص می‌شوید.

در ادامه مقاله ۱۵ بازی برتر جهان باز برای اندروید و iOS را معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

Nimian Legends: BrightRidge

قیمت: ۳٫۹۹ دلار

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

BrightRidge دنیای زیبایی دارد که به واسطه دنیای غنی و متنوع خود، توسعه‌دهندگان بزرگی را به چالش می‌کشد. می‌توانید به شکلی آزادانه در محیط این بازی غوطه‌ور شوید و در مکان‌های متنوع به کاوش بپردازید. امکان عکس گرفتن از مناظر زیبای دنیای این بازی نیز مهیاست. اگر ترجیح می‌دهید در مسیری مشخص به تجربه بازی بپردازید، می‌توانید بخش داستانی Nimian Legends: BrightRidge را انتخاب کنید و با دشمنان فانتزی به مقابله بپردازید. مهم نیست چه حال و هوایی دارید، بازی موبایل Nimian Legends: BrightRidge می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند.

MadOut2 BigCityOnline

قیمت: رایگان

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

زمانی که یک مقاله با موضوع «یک روز عادی در روسیه» را با دنیای عناوینی همچون GTA و Need For Speed را با همدیگر ادغام می‌کنید، دوست دارید چه کاری در آن انجام دهید؟ خُب، MadOut2 BigCityOnline پاسخ این پرسش است. یک ماشین مسابقه‌ای شخصی‌سازی از اتومبیل‌های Lada طراحی کنید و با دیگران مسابقه دهید؛ حتی می‌توانید مستقیماً به رقیبان و دشمنان خود نیز شلیک کنید. در حقیقت، همه‌چیز به تصمیم شما بستگی دارد. نقشه‌های این بازی از ۱۰۰ بازیکن به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند بنابراین با کسانی که سلیقه‌ای مشابه شما دارند، همراه شوید. بازی MadOut2 BigCityOnline به لطف محیطی که سازندگان آن طراحی کرده‌اند، بسیار سرگرم‌کننده است و لحظات شاد و مفرحی را برای شما رقم خواهد زد و می‌توانید پای آن ساعت‌ها وقت بگذارید.

Off the Road

قیمت: رایگان

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

با بازی مسابقه‌ای دیگری روبرو هستیم اما Off the Road این سبک را وارد مرحله تازه‌ای کرده است. تقریباً می‌توانید هر نوع وسیله نقلیه‌ای را کنترل کنید از قایق، قطار و هلیکوپتر گرفته تا کامیون و ماشین‌های مختلف. هر وسیه نقلیه، چالش خاص خود را دارد و دنیایی باز (Open World)، زمین بازی شما محسوب می‌شود. این بازی دارای مکانیک گل و لای و شبیه‌سازی فشار وارده بر تایر ماشین‌ها نیز می‌شود؛ موردی که عملاً در هیچ بازی ماشین‌سواریِ موبایلی شاهد آن نبوده‌اید. اگر برای ماجراجویی در خارج از جاده‌های مسابقه صبر ندارید، Off the Road همان چیزی‌ست که به دنبال آن هستید.

Second Galaxy

قیمت: رایگان

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

از آنجایی که بازی موبایل Eve: Online هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، Second Galaxy بهترین گزینه‌ در زمینه کاوش در فضا محسوب می‌شود. هزاران ستاره، سفینه‌های فضایی کوچک و بزرگ، نبردهای فضایی که در سری فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» شاهد آن بوده‌اید، همه و همه در بازی Second Galaxy نیز وجود دارند. مطمئناً، تجربه یک بازی فضایی با صفحه نمایش کوچک گوشی‌های همراه آنطور که باید، لذت‌بخش نیست اما تجربه یک بازی ویدئویی با همان گستردگی چیزی‌ست که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. اگر از علاقه‌مندان عناوین علمی تخیلی هستید و از برنامه‌های تلویزیونی این سبک خسته شده‌اید، بازی Second Galaxy اینجاست تا شما را کاملاً در خود محو کند.

Tempest Pirate Action RPG

قیمت: ۷٫۹۹ دلار برای iOS و رایگان برای اندروید

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

از فضای گسترده به اقیانوس‌های عظیم زمین بر می‌گردیم. اگر نبرد با لیزرها و موشک شما را آشفته می‌کند، مطئمناً از یک تجربه با سرعت کندتر، آن هم در دریاها و اقیانوس‌های زیبا لذت خواهید برد. سبک دزد دریایی خود را انتخاب کنید: خدمه موردنیاز خود را استخدام کنید، کشتی خود را شخصی‌سازی کنید و در دریاها سفر کنید، ماموریت‌ها را به پایان برسانید و با موجودات اسطوره‌ای مبارزه کنید. طراحی کشتی‌ها و آب‌های دریا و اقیانوس‌ها واقعاً چشم‌نواز است و چنین عنوانی از نظر طراحی بصری هیچ چیزی کم ندارد. کشتی خود را هدایت کنید، توپ‌ها را به هدف بزنید و دیگر کشتی‌ها را غارت کنید؛ همه این موارد را می‌توانید تنها با تجربه بازی Tempest Pirate Action RPG انجام دهید.

Dragon Raja

قیمت: رایگان

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی Dragon Raja یک عنوان MMORPG با سبک انیمه‌ای است که با استفاده از موتور بازیسازی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) ساخته شده است. این مورد آخر از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه گواهی بر خیره‌کننده بودن طراحی این بازی است. در همین راستا، برای نصب این بازی به فضای زیادی احتیاج خواهید داشت. برای نصب Dragon Raja باید ۶ گیگابایت فضای خالی روی گوشی هوشمند خود داشته باشید.

زمانی که بازی را نصب کردید، می‌توانید از بین چهار کلاس موجود یکی را انتخاب کرده و با شخصی‌سازی کامل شخصیت خود، وارد ماجراجویی‌های Dragon Raja شوید. دنیای Dragon Raja بسیار بزرگ و متنوع است و می‌توانید کارهای زیادی در آن انجام دهید: کامل کردن ماموریت‌ها، تعامل با دیگر بازیکنان و حتی مبارزه با آن‌ها در نبردهای PvP (بازیکن در برابر بازیکن). اگر این موارد نیز برای شما کافی نیست، می‌توانید در محیط‌های بزرگ بازی به ماجراجویی بپردازید و برای کسب تجربه بیشتر، دسته‌های مختلف را نابود کنید. همه این‌ها به خود شما بستگی دارد!

Morphite

قیمت: ۷٫۹۹ دلار برای iOS / رایگان برای اندروید (با محتوای محدود)

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

گرافیک بازی Morphite تفاوت فاحشی با دیگر عناوین این فهرست دارد اما این موضوع، به خاطر هدف خاصی است. طراحی چند ضلعی برای برخی از بازیکنان به معنای یک هوای تازه است. در این بازی، شما می‌توانید در دنیاهای بیگانه کاوش کنید، منابع بدست آورید و با حیواناتی مبارزه کنید که تا حالا نظیر آن‌ها را ندیده‌اید. این بازی، سبک و طراحی خاص خود را دارد و با وجود اینکه متشکل از اشکال هندسی غیرطبیعی است، اما جهان آن همچنان یکپارچه به نظر می‌رسد. می‌توانید از وسایل نقلیه بازی استفاده کنید یا روی موجوداتی شبیه به دایناسور سوار شوید، همه‌چیز به سیاره‌ای بستگی دارد که روی آن قرار دارید. اگر از طرفداران بازی مطرح No Man’s Sky هستید، مطمئناً از تجربه بازی Morphite نیز لذت خواهید برد.

Six-Guns

قیمت: رایگان

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی Six-Guns در دنیای کاملاً واقع‌بینانه جریان دارد: غرب وحشی. با این حال، پیچ و تاب‌های زیادی به این بازی اضافه شده است؛ قدرت اسلحه‌ها و طراحی و قابلیت‌های آن با هدف سرگرم‌کننده بودن طراحی شده‌اند. هنوز هم می‌شود با استفاده از اسب قابل اعتماد خود در محیط بازی به کاوش بپردازید ولی می‌توانید از وسایلی جالب نظیر اره برقی و یک شعله‌ور و آتش‌زن نیز برای نابودی دشمنان خود استفاده کنید. البته، برای بدست آوردن وسایل جالب موجود در بازی، باید تلاش کنید و این یعنی اینکه برای این مهم، کار آسانی در پیش نخواهید داشت. بازی Six-Guns در حد و اندازه‌های عنوان Red Dead Redemption نیست، اما به عنوان یک بازی موبایلی در دنیای غرب وحشی، چیزی از آن کم و کسر ندارد.

Goat Simulator

قیمت: رایگان

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی Goat Simulator با پوچی ناخوشایند خود، دنیا را به تصرف خود درآورده است و نمی‌توانیم به راحتی از ان کنار آن بگذریم. این بازی هیچ چیزی را جدی نمی‌گیرد، اشکالات و باگ‌ها را به آغوش می‌کشد و ساعت‌ها گیم‌پلی خنده‌دار را در اختیار شما قرار می‌دهد. همانطور که ممکن است تصور کنید، این بازی یک شبیه‌ساز کامل از نحوه زندگی یک بز نیست، اما با این حال، بزها عاشق هدایت کردن چیزهای مختلفی هستند و در این بازی نیز قرار است کارهای زیادی بکنید. اگر بخواهیم بازی Goat Simulator را در یک کلمه توصیف کنیم، «ضرب و شتم» بهترین عبارت برای تعریف آن خواهد بود!

Don’t starve: Pocket edition

قیمت: .۴۹۹ دلار

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی Don’t starve یک عنوانی محبوب در سبک بقا است که بیشتر به واسطه طراحی منحصر به فرد آن شهره شده و نسخه موبایل آن نیز به همان اندازه خوب است. هر یک از عناصر بازی به صورت دستی طراحی و انیمیت شده و دنیای آن، دنیایی سرشار از موجودات خارق‌العاده و عجیب‌الخلقه است و خطرات زیادی شما را تهدید می‌کند. هر چیزی که برای بقا نیاز دارید را جمع‌آوری کنید، خود را با هیولاها مجهز کنید و در دنیای عجیب و دوست‌داشتنی Don’t starve بگردید. این بازی، راهی مناسب برای استراحت از بازی‌های موبایل چشم‌گیر و رنگارنگ حاکم بر بازار محسوب می‌شود که تجربه‌ای دلنشین را برای شما رقم خواهد زد.

Portal knights

قیمت: .۴۹۹ دلار

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

اگر نمی‌توانید با سبک گرافیکی بلوکی Minecraft کنار بیایید، پس Portal knights بهترین جایگزین متناسب با سلیقه شما محسوب می‌شود. گرافیک این بازی همچنان کارتونی است اما هیولاها و شخصیت‌های آن با جزئیات زیادی طراحی شده‌اند و محیط نیز بسیار جالب و سرگرم‌کننده طراحی شده است. به لطف گزینه بازی چندنفره به صورت محلی یا Local، می‌توانید تیم خود را جمع کنید و با دوستان خود به ماجراجویی بپردازید. علاوه بر این‌ها، به لطف کلاس‌های مختلف و المان‌های نقش‌آفرینی موجود در بازی Portal knights، ارزش تکرار این بازی نیز بالا رفته است.

Dawn of Isles

قیمت: رایگان

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

بازی Dawn of Isles عنوانی در سبک MMORPG است که شباهت زیادی به بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild دارد و با تلفیق استادانه مدل‌ها در رنگ‌های مختلف، از لحاظ بصری به تجربه‌ای دلنشین و چشم‌نواز تبدیل شده است. همانطور که از عنوان این بازی پیداست، جهان آن متشکل از جزایری متنوع است که هر کدام نیز طراحی منحصر به فرد خود را دارند و می‌توانید ماجراجویی‌هایی متنوع، در آن‌ها داشته باشید. علاوه بر المان‌های نقش‌آفرینی، می‌توانید برای راحت‌تر شدن زندگی در بازی، به ساخت و ساز آیتم‌های مختلف نیز بپردازید. اگر دوستانتان نیز مانند شما بی‌حوصله شده‌اند، می‌توانید با دعوت آن‌ها به این بازی، لحظاتی شاد و سرگرم‌کننده برای خود و دوستان خود رقم بزنید.

Sky: Children Of Light

قیمت: رایگان

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

اگر بازی Alto’s Odyssey به یک بازی ماجراجویی سه ‌بعدی تبدیل شود، Sky: Children Of Light نتیجه آن خواهد بود. سبک این بازی به پاستل شباهت دارد و رنگ‌های چشم‌نواز و محیط‌های آن باعث می‌شود که حس کنید در رویا هستید. دنیای بازی Sky پر از شگفتی‌ها و رازهای متعدد است که باید آن‌ها را کشف کنید. اتمسفر خنک بازی باعث می‌شود که بیشتر فکر کنید در حال خیال و تصور هستید تا یک بازی. توسعه‌دهندگان این بازی وعده داده‌اند که سعی می‌کنند با محیط‌های جدید و رویدادهای متنوع آن را گسترش دهند بنابراین اگر قصد تجربه این بازی را دارید، می‌توانید مطمئن شوید که قرار است ساعت‌ها با آن سرگرم شوید.

GTA: San Andreas

قیمت: ۶٫۹۹ دلار

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

مطمئناً فکر نمی‌کردید که وقتی قرار است درباره بازی‌های جهان باز صحبت کنیم، به سری GTA اشاره‌ای نکنیم، اینطور نیست؟ مطمئناً، گرافیک بازی GTA: San Andreas حتی نسبت به یک بازی موبایلی نیز تاریخ مصرف گذشته به نظر می‌رسد اما هنوز هم این بازی جذاب و سرگرم‌کننده است. خط داستانی این بازی همچنان طولانی و جذاب است اما اگر تمایلی به انجام ماموریت‌های بازی و پیش بردن داستان آن ندارید، می‌توانید در شهر این عنوان که از سه منطقه تشکیل شده است به گشت و گذار بپردازید و جاهای مخفی آن را پیدا کنید. آیا نیاز هست که بیشتر از این بازی صحبت کنیم؟! به هر حال با نسخه‌ای از سری فوق محبوب GTA طرف هستیم، پس نیازی به توضیح بیشتر نیست!

Minecraft

قیمت: ۶٫۹۹ دلار

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از App استور اپل

آخرین عنوانی که قرار است در این مقاله آن را معرفی کنیم، بدون شک بااهمیت‌ترین بازی این فهرست نیز محسوب می‌شود چراکه Minecraft به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که از بازی Minecraft اطلاعی نداشته باشد. چه چیزی Open Worldتر از این بازی‌ست که به معنای واقعی کلمه می‌توانید هرچیزی که می‌خواهید در دنیای آن خلق کنید؟ گیم‌پلی بازی Minecraft حتی بیش از چندین ساعت، که روزها و سال‌ها نیز می‌تواند شما را سرگرم سازد. مردم سال‌هاست که در حال تجربه این بازی هستند و هنوز هم همانند روز نخست از تجربه آن لذت می‌برند. اگر به هر طریقی قبلاً اسم این بازی را نشنیده‌اید، لحظه‌ای برای تجربه آن درنگ نکنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع