400 میلیون کاربر در تلگرام حضور دارند؛ روزانه 1.5 میلیون کاربر جدید!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با اعلام تلگرام، ماهانه 400 میلیون کاربر فعال از این پیامرسان استفاده می‌کنند. تعداد کاربران آن‌ها در سال 2019 به عدد 300 میلیون کاربر رسیده بود. ادامه با ارائه برخی آمار در خصوص تلگرام همراه ما باشید.

پیامرسان تلگرام توسط پاول دوروف راه‌اندازی شده است. دوروف در بخش بلاگ ‌وب سایت تلگرام می‌گوید: «هم‌اکنون بیش از 400 میلیون کاربر تلگرام هستند و روزانه حدود 1.5 میلیون کاربر جدید در تلگرام ثبت‌نام می‌کنند. این برنامه اکنون در بیش از 20 کشور جهان استفاده می‌شود.»

400 میلیون کاربر تلگرامامکاناتی مانند پوشه‌بندی‌ها پیام‌ها، فضای ذخیره سازی ابری و پشتیبانی از نسخه دسکتاپ باعث می شود تا Telegram برای کار از راه دور و مطالعه در طول قرنطینه ایده‌آل باشد.

تلگرام در جدیدترین برنامه به‌روزرسانی خود قصد دارد با هدف جلب نظر کاربران و افزایش محبوبیت، مانند دیگر رقبای خود همچون Zoom امکان تماس تصویری ایمن را راه‌اندازی کند. همچنین در آینده کیف پول الکترونیکی که بر بستر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین بوده و قول آن‌ها را در سال 2018 داده است را در اوایل سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.

این شرکت در یک پست وبلاگ خود گفت: «هرچه شکاف محبوبیت بین تلگرام و رقبای قدیمی کمتر  شود، اعتبار بیشتری بین کاربران خواهیم داشت.»

تلگرام با ده‌ها سرویس پیامرسان از جمله WhatsApp که بیش از 2 میلیارد کاربر در سطح جهان دارد، رقابت می‌کند. پیش از این معمولا تلگرام در مواقعی که سرویس‌های دیگر با مشکل روبه‌رو می‌شوند افزایش کاربر داشت.

همچنین نسخه دسکتاپ این پیامرسان نیازی به اتصال همزمان گوشی به اینترنت برای کارکرد ندارد و تعداد زیاد ویژگی‌ها از جمله پوشه‌بندی پیام‌ها و فضای ذخیره سازی ابری، آن را به برنامه‌ای محبوب تبدیل کرده است.

البته از این ویژگی‌ها سواستفاده‌هایی نیز شده است؛ به عنوان مثال کاربران از سرویس ابری آن برای برای انتشار و دانلود نسخه‌های غیرقانونی فیلم‌ها، آهنگ‌ها و برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کنند. همچنین مسئله دزدی نیز در آن بسیار رواج دارد.

این ویژگی ها همچنین باعث سوء استفاده از سیستم عامل آن شده است که حداقل صدها هزار کاربر آن با استفاده از سرویس برای توزیع و بارگیری نسخه های غیرقانونی فیلم ها ، آهنگ ها و برنامه های کاربردی تکیه می کنند. مسئله دزدی دریایی آن امروزه رواج دارد.

در گزارش منتشر شده از تلگرام، یک دسته از دایرکتوری استیکر حضور دارد که در آن بیش از 20000 استیکر لیست شده و تعداد کمی از پیشرفت ها از جمله منوی پیوست جدید در اندروید درج شده است.

20000 استیکر

تلگرام همچنین از قابلیت جدیدی در گزارش خود نام برده است؛ این قابلیت امکان برگزاری آزمون و تست‌های آنلاین برای دانش‌آموزان و دانشجویان است که تلگرام قصد دارد آن را با مبلغ 400هزار یورو در اختیار کاربران قرار دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع