میت پد 10.4 هواوی / Huawei MatePad 10.4 معرفی شد؛ مشخصات و قیمت و تاریخ عرضه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی شب گذشته مراسمی آنلاین برگزار و طی آن از خانواده‌ی نوا ۷ در قالب سه گوشی هوشمند نوا ۷ معمولی،  نوا 7SE و نوا ۷ پرو پرده‌برداری کرد. اما کنفرانس ویژه‌ی هواوی فقط مختص‌به گوشی‌های یادشده نبود و این شرکت به رونمایی تبلتی جدید با نام میت‌پد ۱۰/۴ اینچ (Huawei MatePad 10.4) نیز پرداخت. میت‌پد ۱۰/۴ اینچ را می‌توان نسخه‌ی ضعیف‌شده‌ی تبلت میت‌پد پرو به‌شمار آورد که نوامبر گذشته برای بازار چین معرفی شد.

تبلت هواوی میت‌پد برای به‌تصویر کشیدن محتوای بصری از صفحه‌نمایش ۱۰/۴ اینچ IPS LCD با وضوح ۲٬۰۰۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. میت‌پد ۱۰/۴ اینچ دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی تقریبا ۸۱ درصد است و از نسبت تصویر ۵:۳ بهره می‌گیرد. این تبلت مجهز به تراشه‌ی کرین ۸۱۰ های‌سیلیکون است و از باتری ۷٬۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات از طریق درگاه Type-C بهره‌مند است. تبلت جدید هواوی در کنار موارد یادشده میزبان دو دوربین با حسگر ۸ مگاپیکسلی است که یکی از آن‌ها در پنل پشتی و دیگری در پنل جلویی جای گرفته‌اند.

Huawei MatePad / هواوی میت پد

هواوی میت‌پد ۱۰/۴ اینچ از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و توانایی پشتیبانی از قلم لمسی M-Pencil را نیز دارد

دوربین ۸ مگاپیکسلی قرارگرفته در پنل پشتی میت‌پد ۱۰/۴ اینچ مجهز به فناوری فوکوس خودکار است و از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند و در کنار آن فلاش LED نیز به‌چشم می‌خورد. از طرفی دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را داریم که به‌جای فوکوس خودکار از فوکوس ثابت بهره‌مند است. بدنه‌ی فلزی میت‌پد ۱۰/۴ اینچ هواوی ابعادی معادل ۲۴۵/۲ در ۱۵۴/۹۶ در ۷/۳۵ میلی‌متر دارد و وزن آن ۴۵۰ گرم است. هواوی در کنفرانس مطبوعاتی خود تلاش کرد میت‌پد ۱۰/۴ اینچ را دستگاهی مخصوص استفاده‌های آموزشی جلوه دهد. 

هواوی در تبلت میت‌پد ۱۰/۴ اینچ مجموعه‌ای از ابزارهای خاص را با اهداف آموزشی قرار داده است که رابط کاربری مختص به خود را دارند. این ابزار در کنار قابلیت‌هایی دیگر قرار گرفته‌اند تا بدین ترتیب قشر جوان بتوانند با استفاده از هواوی میت‌پد ۱۰/۴ اینچ به انجام کارهای درسی بپردازند. احتمالا بیشترین میزان استفاده از میت‌پد جدید برای مطالعه‌ی متن خواهد بود؛ به‌همین دلیل هواوی در تبلت موردبحث حالت ویژ‌ه‌ای را برای مطالعه قرار داده است که نور آبی مضر صفحه را از بین می‌برد و باعث می‌شود حس کنید درحال تماشای صفحه‌‌نمایشی تک‌رنگ شبیه‌به کاغذهای الکترونیکی هستید. حالت موردبحث همچنین روی فاصله‌ی چشم کاربر از صفحه‌نمایش نظارت می‌کند. 

Huawei MatePad / هواوی میت پد

مدل پایه‌ی تبلت جدید هواوی ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد

رابط کاربری EMUI در تبلت میت‌پد ۱۰/۴ اینچ همچنین از قابلیت چند پنجره‌ای پشتیبانی می‌کند. نکته‌ی بسیار مهم درمورد میت‌پد این است که تبلت موردبحث از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل بهره نمی‌برد. در کنار موارد یادشده، میت‌پد ۱۰/۴ اینچ هواوی از قلم لمسی ویژه‌ای تحت عنوان M-Pencil استفاده می‌کند. البته قلم لمسی موردبحث در جعبه‌ی دستگاه حضور ندارد و برای تهیه‌ی آن باید به‌صورت مجزا پول پرداخت کنید. این تبلت مجهز به چهار اسپیکر بزرگ تقویت‌شده توسط شرکت هارمن کاردن است و از میکروفون چهارگانه بهره می‌گیرد. داشتن این اسپیکر‌ها و میکروفون‌ها باعث می‌شوند تجربه‌ی صوتی لذت‌بخشی از سوی میت‌پد به کاربر ارائه شود. 

تبلت هواوی میت‌پد ۱۰/۴ اینچ در سه کانفیگ روانه‌ی بازار می‌شود: کانفیگ اول ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد، از وای‌فای پشتیبانی می‌کند و با قیمت ۲۷۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. کانفیگ دوم با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پشتیبانی از شبکه‌های وا‌ی‌فای برچسب قیمت ۳۱۰ دلاری را یدک می‌کشد و در نهایت کانفیگ آخر را داریم که ضمن بهره‌مندی از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کند و ۳۵۰ دلار قیمت دارد. حافظه‌ی ذخیره‌سازی تمامی مدل‌های میت‌پد هواوی را می‌توان ازطریق کارت میکرو SD را ظرفیت حداکثر ۵۱۲ گیگابایت ارتقاء داد. به ‌علاوه میت‌پد ۱۰/۴ اینچ تنها در رنگ سفید در دسترس قرار می‌گیرد. 

 دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد میت‌پد ۱۰/۴ اینچ هواوی چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع