حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نسخه جدید ترامپ برای درمان کرونا با انتقاد شدید متخصصان رو‌به‌رو شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، ایده‌های جنجال‌برانگیزی را برای مبارزه با آن مطرح کرده است. دونالد ترامپ به‌تازگی در جلسه‌ی پرسش و پاسخ روزانه در کاخ سفید پیشنهاد داد که برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹، به بدن آن‌ها مواد ضدعفونی‌کننده تزریق شود. او همچنین گفت برای کشتن ویروس کرونا می‌توان بدن بیماران را تحت تابش فرابنفش قرار داد.

روز پنجشنبه پس از آنکه ویلیام برایان، رئیس اداره‌ی علم و فناوری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در جلسه‌ی پرسش و پاسخ گفت دولت تأثیر نور خورشید و ضدعفونی‌کننده‌ها ازجمله سفیدکننده و الکل را بر نابودی ویروس کرونا روی سطوح در مدت ۳۰ ثانیه آزمایش کرده است، ترامپ با هیجان‌زدگی به پشت تریبون بازگشت و گفت «فرض کنیم بدن را درمعرض میزان چشمگیری از پرتو فرابنفش یا صرفا نور خورشید قرار دهیم.» سپس خطاب به برایان افزود «تصور می‌کنم گفتید این را بررسی نکرده‌اید؛ اما این را آزمایش می‌کنیم؟ فرض کنیم نور را به درون بدن ببریم، چه ازطریق پوست یا روشی دیگر.»

ترامپ که ظاهرا اطمینان داشت آزمایش‌هایی که پیشنهاد داده بود، انجام خواهد شد، سپس احتمال مزایای پزشکی ضدعفونی‌کننده‌ها در مبارزه علیه ویروس کرونا را مطرح کرد. او گفت «می‌بینم که مواد ضدعفونی‌کننده ویروس را در یک دقیقه ازبین می‌برد. آیا می‌توانیم با تزریق به بدن، چنین کاری انجام دهیم؟ زیرا ویروس را درون ریه‌ها می‌بینیم و به شمار فراوانی از ریه‌ها نفوذ کرده؛ بنابراین جالب است این ایده را آزمایش کنیم.»

متخصصان از مدت‌ها پیش هشدار داده‌اند که لامپ‌های فرابنفش درصورت استفاده‌ی نامناسب می‌توانند به انسان آسیب بزنند؛ اما بطری‌های سفیدکننده و دیگر ضدعفونی‌کننده‌ها حامل هشدارهایی شدید درباره‌ی خطر مصرف هستند. ضدعفونی‌کننده‌ها نه‌تنها میکروب بلکه می‌توانند انسان را بکشند. با وجود فقدان شواهد علمی، ترامپ از مدت‌ها پیش به طیفی از درمان‌های احتمالی برای ویروس کونا از نور خورشید تا دمای گرم‌تر تا برخی داروها امید بسته است.

در ادامه بخوانید:

پس از اظهارنظر تازه‌ی ترامپ، پزشکان هشدار دادند که ایده‌ی جدید او ممکن است پیامدهای مرگبار به‌همراه داشته باشد. دکتر وین گوپتا، متخصص ریه به ان‌بی‌سی نیوز گفت «مطرح‌کردن ایده‌ی بلعیدن یا تزریق هرگونه محصول تمیزکننده به بدن، غیرمسئولانه و خطرناک است. افرادی که می‌خواهند خودکشی کنند، به‌طور معمول از این روش استفاده می‌کنند.» کاشف محمود، پزشک از شهر چارلستون در ویرجینیای غربی نیز در توییتی نوشت «به‌عنوان پزشک، نمی‌توانم تزریق مواد ضدعفونی‌کننده به ریه‌ها یا به‌کارگیری تابش فرابنش به درون بدن را برای درمان کووید ۱۹ توصیه کنم. از ترامپ توصیه‌ی پزشکی نگیرید.»

جان بالمس، متخصص ریه در بیمارستان عمومی زاکربرگ سان‌فرانسیسکو هشدار داد که حتی تنفس بخار سفید‌کننده می‌تواند موجب مشکلات سلامتی شدید شود. او به خبرگزاری بلومبرگ گفت «استنشاق سفیدکننده‌ی کلر قطعا بدترین کار برای ریه‌ها خواهد بود. مجاری تنفسی و ریه‌ها به‌گونه‌ای ساخته نشده‌اند که حتی درمعرض ذرات ریز معلق ضدعفونی‌کننده‌ها قرار گیرند. حتی مقدار کم سفیدکننده یا ایزوپروپیل الکل ایمن نیست. این مفهومی به‌کلی مسخره است.»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع