حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت ورد وجود دو فاصله پشت سر هم را هشدار می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گویا مایکروسافت تصمیم گرفته است که به نزاعی دیرینه خاتمه دهد و اعلام کند که پس از نقطه نیاز به استفاده از تنها یک فاصله وجود دارد. درصورتی‌که به‌روزرسانی جدید مایکروسافت برای سری برنامه کاربردی آفیس را دریافت کنید، زمانی‌که دو فاصله پشت سر هم به کار ببرید، هوش مصنوعی برنامه آن را اشتباه نگارشی اعلام می‌کند.

پس از اعلام اشتباه نگارشی نیز برنامه به کاربر پیشنهاد خواهد داد که آن را به یک فاصله، کوتاه کند. چندی است که مایکروسافت آزمایش اعلان اشتباه نگارشی دو فاصله پشت سر هم را در نسخه دسکتاپ مایکروسافت ورد شروع کرده و گویا چنین حالتی را به اپلیکیشن‌های مختلف مایکروسافت ورد نیز اضافه خواهد کرد.

درصورتی‌که ازجمله کاربرانی هستید که از دو فاصله پشت سرهم استفاده می‌کنید، می‌توانید اعلان اشتباه نگارشی جدید را نادیده بگیرید یا قسمت مرتبط با اعلان اشتباهات نگارشی را غیرفعال کنید. در حال حاضر اعلان اشتباه نگارشی جدید مرحله آزمایش خود را پشت سر قرار داده است و گویا همراه‌با آپدیت جدید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

در ادامه بخوانید:

این ویژگی از سوی کاربران با بازخورد مثبت مواجه شده است؛ زیرا در هنگام تایپ متون طولانی ممکن است به اشتباه از دو فاصله پشت سرهم استفاده شود و اعلان چنین اشتباهی به کاربر در نگارش بهتر متن خود کمک می‌کند. کیرک گرگرسن، یکی از مقامات بلندپایه مایکروسافت طی ارسال بیانیه‌ای به رسانه‌ها گفت:

ما متوجه هستیم که سلیقه‌ها در استفاده از مایکروسافت ورد متفاوت است؛ به همین علت، اعلان جدید را به‌نحوی طراحی کرده‌ایم که به‌سادگی توسط کاربر پذیرفته، رد یا غیرفعال شود.

استفاده از دو فاصله پشت سر هم پس از نقطه انتهای خط، عادتی رایج میان برخی از نویسندگان متون انگلیسی بوده است که گویا مایکروسافت سعی دارد به این عادت خاتمه دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع