حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

160 هزار اکانت نینتندو هک شدند و اطلاعات آنها فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در جدیدترین اخبار کنسول های بازی، نینتندو اخیرا در اطلاعیه‌ای رسمی از افشای اطلاعات شمار درخورتوجهی از حساب‌های کاربری خود خبر داده است. نینتندو به‌دنبال اطلاع از هک‌شدن سرورها و افشای اطلاعات، امکان لاگین‌کردن در حساب‌های کاربری را ازطریق Nintendo Network ID (یا NNID) فعلا غیرفعال کرده است. این شرکت می‌گوید در تلاش‌های اخیر هکرها ۱۶۰ هزار حساب کاربری متأثر شده‌اند. نینتندو در اطلاعیه‌ی خود اعلام می‌کند هکرها نام کاربری و رمزعبور حساب‌ها را به‌دست آورده‌اند.

ظاهرا اطلاعات حساس حساب‌های کاربری نینتندو از اوایل آوریل امسال فاش شده‌اند. این شرکت ژاپنی که در حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی فعالیت می‌کند و در بین گیمرها نامی آشنا و محبوب به‌شمار می‌آید،‌ در اطلاعیه‌ی خود می‌گوید تحقیقاتش را آغاز کرده است. ظاهرا از مدتی پیش شماری از کاربران با نینتندو تماس گرفته و گفته‌اند فرد دیگری در حساب کاربری‌شان وارد شده و حتی ازطریق حساب پی‌پل (PayPal) لینک‌شده به حساب نینتندو، آیتم‌هایی دیجیتالی نظیر وی‌باکس‌های بازی فورتنایت را خریده است. 

تحقیقات نینتندو نشان می‌دهد احتمالا هکرها به اطلاعات شخصی موجود در حساب‌های کاربری نظیر نام مستعار، تاریخ تولد، کشور محل سکونت و حتی آدرس ایمیل دسترسی پیدا کرده‌اند. به‌علاوه، کاربرانی درمعرض خطر بیشتری قرار دارند که از رمزعبور برای NNID و حساب معمولی نینتندو استفاده کرده‌اند. نینتندو به این کاربران هشدار می‌دهد ممکن است پول موجود در حساب یا اطلاعات مربوط به کارت اعتباری یا حتی حساب پی‌پل لینک‌شده، در فروشگاه‌های آنلاین My Nintendo Store و Nintendo eShop استفاده شود. 

هکرها به اطلاعات حساس حساب‌های کاربری نظیر نام مستعار، تاریخ تولد، کشور محل سکونت و آدرس ایمیل دسترسی پیدا کرده‌اند

نینتندو افزون‌بر غیرفعال‌کردن امکان لاگین در Nintendo Network ID، ازطریق فرستادن ایمیل با کاربران متأثر از هک اخیر ارتباط برقرار و رمزعبور آن‌ها را نیز تعویض کرده است. نینتندو همچنین به‌شدت به کاربرانش پیشنهاد می‌کند قابلیت احرازهویت دومرحله‌ای (Two-Step Authentication) را روی حساب کاربری‌شان فعال کنند. نینتندو از کاربرانی که در حساب آن‌ها تراکنش‌های مالی عجیب انجام شده، درخواست می‌کند با این شرکت تماس بگیرند تا سرویس‌های خریده‌‌شده لغو و مبالغِ خرج‌شده به حساب آن‌ها بازگردانده شود. 

سیستم NNID نوعی پلتفرم خاص است که پیش‌تر در کنسول‌های بازی 3DS و Wii U استفاده شد و امروزه در نینتندو سوئیچ، از سیستمی جدید استفاده می‌شود. تا جمعه‌ی گذشته، کاربران می‌توانستند حساب‌های کاربری قدیمی‌شان را به حساب کاربری جدید نینتندو سوئیچ لینک کنند. در یکی‌دو ماه گذشته، شمار تراکنش‌های مالی فروشگاه‌های آنلاین نینتندو رشدی درخورتوجه تجربه کرده است. این موضوع تا حد زیادی به خانه‌نشین‌شدن مردم در پی همه‌گیری ویروس کرونا مربوط می‌شود. افرادی که در خانه هستند، تلاش می‌کنند با انجام بازی‌های ویدئویی خودشان را سرگرم کنند. ظاهرا میزان فروش بازی جدید Animal Crossing: New Horizons در مارس ۲۰۲۰ از هر بازی دیگری بیشتر بوده است. در هفته‌های اخیر نیز، به‌دفعات از این بازی در شبکه‌های اجتماعی مختلف شنیده‌ایم. 

آمار نشان می‌دهند میزان فروش سخت‌افزار گیمینگ نینتندو در یک سال اخیر رشدی ۶۳ درصدی تجربه کرده که عمده‌ی این میزان به فروش درخورتوجه کنسول سوئیچ مربوط می‌شود. میزان فروش نینتندو سوئیچ در یک سال اخیر دوبرابر شده است. سوییچ مارس ۲۰۱۷ توانسته بود رکورد فروش خیره‌کننده‌ای برجای بگذارد. اخبار جدید نشان می‌دهد میزان فروش این کنسول در مارس ۲۰۲۰ از مارس ۲۰۱۷ نیز بیشتر بوده است.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درباره‌ی این موضوع دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع