برترین خواص دمنوش زعفران برادران حسینی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فروشگاه اینترنتی برادران حسینی در این مقاله به بررسی خواص دمنوش زعفران خواهد پرداخت. برای خرید زعفران حتما از برندهای معتبر اقدام کنید.

همان‌طور که می دانید مصرف انواع دمنوش های گیاهی در طب سنتی بسیار توصیه شده است. در خیلی از موارد به‌جای مصرف داروهای شیمیایی می‌توان از خواص دمنوش های گیاهی بهره برد.

دمنوش زعفران یکی از این دمنوش های پرخاصیت بوده که علاوه بر اینکه می‌توانید از خود زعفران در انواع غذاها برای ایجاد یک طعم و مزه خوش استفاده کنید، از دمنوش آن نیز می‌توانید در طول روز برای رفع خستگی و سایر مسائل بهره ببرید.

خواص دمنوش زعفران

۱. ضد افسردگی

به زعفران لقب ادویه آفتاب داده‌اند. این فقط به خاطر رنگ قرمز و زرد این محصول نیست. اعتقاد بر این است که زعفران می‌تواند خاصیت تقویت کنندگی خلق و خو را داشته باشد.

یک مطالعه قدیمی در ژورنال Ethnopharmacology نشان داد که زعفران به اندازه داروی فلوکستین در درمان افسردگی خفیف تا متوسط مؤثر است.

همچنین چندین مطالعه دیگر با موضوع بررسی تأثیر مصرف زعفران بر افسردگی بزرگسالان بالای ۱۸ سال انجام شده است. محققان نتیجه گرفته‌اند زعفران علائم را در افراد دارای اختلالات اساسی افسردگی بهبود بخشیده است.

۲. سلامت قلب

زعفران دارای چندین ماده شیمیایی مختلف است. برخی از این ترکیبات به کاهش فشارخون و محافظت بدن در برابر بیماری های قلبی کمک می‌کند.

در چندین مطالعه حیوانی این خاصیت زعفران مورد بررسی قرار گرفته است. در یک مطالعه تحقیقاتی معتبر روی موش ها، زعفران باعث کاهش فشارخون در موش ها شد.

تحقیق دیگری که روی خرگوش ها صورت گرفته بود نشان داد که مصرف زعفران در کاهش سطح کلسترول بد خون و تری گلیسیرید مؤثر است.

همچنین در یک مطالعه انسانی در ژورنال علوم پزشکی هندوستان نشان داد که مصرف زعفران احتمال اینکه کلسترول بد خون باعث آسیب به بافت ها شود را کاهش می‌دهد. محققان بر این باورند که خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران باعث همچین عملکرد محافظتی می‌شود.

۳. درمان PMS

PMS درواقع بیماری به‌نام سندروم قبل از قاعدگی است که علائمی همچون نوسانات خلقی و ناراحتی های جسمی را برای زنان به‌همراه دارد. برخی از زنان بیشتر از بقیه تحت تأثیر قرار می‌گیرند. زنانی که نمی خواهند به داروهای شیمیایی اعتماد کنند می‌توانند از زعفران استفاده کنند.

یک بررسی در مجله زنان و زایمان، استفاده از درمان های گیاهی برای بهبود PMS را مورد بررسی قرار داد. این بیماری در یک یا دو هفته قبل از شروع دوره برای خانم ها ایجاد ناراحتی می‌کند. زعفران در این بررسی به‌عنوان یک درمان مؤثر برای کاهش علائم ذکر شده است.

یک مطالعه دیگر در ژورنال بین‌المللی زنان و زایمان، زعفران را به‌عنوان درمانی برای علائم PMS در زنان ۲۰ تا ۴۵ سال بررسی کرده است. محققان دریافتند که ۱۵ میلی گرم زعفران دو بار در روز برای تسکین علائم PMS مؤثر است.

۴. حافظه را تقویت می‌کند

زعفران حاوی دو ماده شیمیایی به‌نام های کروسین و کروستین است که محققان معتقدند ممکن است به یادگیری و عملکرد حافظه کمک کند. یک منبع معتبر از تحقیق انجام شده روی موش ها دریافت که زعفران قادر به بهبود مشکلات یادگیری و حافظه است.

 این تحقیقات امیدوارکننده نشان می‌دهد که زعفران ممکن است در درمان بیماری هایی که بر مغز انسان تأثیر گذارند مانند آلزایمر و پارکینسون پتانسیل خوبی داشته باشد.

۵. پیشگیری از سرطان

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فلاوونوئیدها است. آنتی اکسیدان‌ها از بدن در مقابل مواد مضر محافظت می‌کند. فلاوونوئیدها مواد شیمیایی موجود در گیاهان بوده که از آن‌ها در مقابل قارچ و بیماری‌ها محافظت به عمل می‌آورد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ در ژورنال طب سنتی و مکمل نشان داد که ترکیب شیمیایی زعفران ممکن است در پیشگیری و درمان چندین سرطان مختلف مؤثر باشد. اما محققان خاطر نشان كردند كه باید مطالعات بيشتري درباره انسان صورت گیرد.

زعفران

از کجا زعفران بخریم؟

یکی از مهم ترین مسائل در مورد زعفران خرید زعفران اصل است. اما گاهی اوقات تشخیص زعفران اصل و تقلبی کار بسیار سختی است و همه افراد این قدرت تشخیص را ندارند. به همین جهت توصیه می‌کنیم از برندهای معتبر و فروشگاه‌های مطمئن اقدام به خرید زعفران بکنید.

یکی از برترین برندها در زمینه عرضه زعفران اصل، زعفران برادران حسینی است که به‌صورت فیزیکی و آنلاین اقدام به عرضه زعفران در وزن‌های مختلف کرده است. شما برای خرید زعفران می‌توانید به سایت برادران حسینی به آدرس www.hosseinibrothers.ir مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع