حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بهترین مدل لپ تاپ لنوو کدام است؟ با انواع مدل‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنا شوید.

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر به‌دنبال خرید لپ‌تاپ باشید، قطعا لپ‌تاپ لنوو یکی از اولین پیشنهادهایی است که از اطرافیان دریافت می‌کنید و در جست‌وجوهای اینترنتی نیز بیش از همه به‌نام این شرکت چینی برخورد خواهید کرد. لنوو بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی کامپیوتر شخصی در جهان محسوب می‌شود که لپ‌تاپ‌های خود را بسته به کارایی و بازار هدف، در دسته‌های متنوع با نام‌گذاری‌های گوناگون به بازار عرضه می‌کند.

در نگاه اول، نام‌گذاری لپ‌تاپ لنوو شاید برای شما کمی عجیب به‌نظر برسد و توانایی انتخاب نمونه‌ی مناسب را از میان گزینه‌های متعدد نداشته باشد. برای حل این چالش ابتدا و پیش از انتخاب لپ‌تاپ مورد نظر، باید تفاوت دسته‌های گوناگون لپ‌تاپ لنوو را درک کنید. محصولات شرکت چینی در دسته‌های اصلی Thinkpad, Ideapad, Yoga, Legion و Essential عرضه می‌شوند که هرکدام، کارایی و بازار هدف خاص خود را دارند (البته ل. در ادامه‌ی این مطلب تک تایمز، هریک از دسته‌های مذکور را معرفی و تفاوت‌ انواع مدل‌های موجود در آن را بررسی می‌کنیم.

لپ‌ تاپ لنوو Ideapad

لپ‌تاپ‌های آیدیاپد در دسته‌ی کاربری عمومی قرار می‌گیرند

لپ‌تاپ‌های لنوو در دسته‌ی Ideapad را می‌توان گزینه‌های عمومی و مناسب انواع کاربران دانست. اگر شما کاربری بازی معمولی یا تنها کارهای روزمره مانند مرور وب و پیام‌رسانی و موارد مشابه داشته باشید، Ideapad گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. لپ‌تاپ‌های Ideapad در مدل‌های گوناگون با نام‌گذاری متنوع عرضه می‌شوند که هرکدام، کارایی متفاوتی دارند. این لپ‌تاپ‌ها به‌اندازه‌ی خانواده‌های دیگر همچون Thinkpad و Legion سنگین و قدرتمند نیستند، اما تنوع زیادی دارند. در ادامه تفاوت زیرمجموعه‌های Ideapad را شرح می‌دهیم:

لپ‌تاپ لنوو Ideapad 700: این لپ‌تاپ‌ها گران‌ترین دسته‌ی محصولات Ideapad محسوب می‌شوند. لپ‌تاپ‌های سری Ideapad 700 بالاترین قدرت و کارایی را دارند و در انواع ۱۵ تا ۱۷ اینچی به بازار عرضه می‌شوند. لپ‌تاپ Ideapad 700، بهترین مدل لپ‌تاپ لنوو برای نیازهای روزمره و همچنین وظایف پردازشی نه‌چندان حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

لپ‌تاپ لنوو Ideapad 500: این مدل از لپ‌تاپ‌های خانواده Ideapad با قیمتی نسبتا پایین‌تر از مدل‌های ۷۰۰ به بازار عرضه می‌شوند و قدرت پردازشی کمتری دارند. لپ‌تاپ‌هایی با طراحی مرسوم و ساده که در دسته‌ی میان‌رده قرار می‌گیرند و انتخاب‌های مناسبی هم برای کودکان هستند.

Lenovo IdeaPad 330

لپ‌تاپ لنوو Ideapad 300: مدل‌های اقتصادی لپ‌تاپ Ideapad با عدد ۳۰۰ به بازار عرضه می‌شوند که انواع ۱۷ و ۱۵ و ۱۴ اینچی دارند. اگرچه مشخصات فنی لپ‌تاپ‌های Ideapad 300 عالی نیست، اما آن‌ها گزینه‌هایی قابل‌توجه و مقرون‌به‌صرفه برای دانش‌آموزان و دانشجویان محسوب می‌شوند.

لپ‌تاپ لنوو Ideapad 100: آخرین مدل از لپ‌تاپ‌های خانواد‌ی Ideapad، ارزان‌ترین نمونه‌ها هستند که برای مشتریان اقتصادی بهترین گزینه به شمار می‌روند. این لپ‌تاپ‌ها با قیمت پایه‌ی حدود ۲۵۰ دلار، کارایی نه‌چندان عالی، اما برطرف کردن نیازهای روزمره را برای شما به ارمغان می‌آورند.

لپ‌تاپ لنوو Yoga

همان‌طور که از نام دسته‌ی Yoga بر می‌آید، با لپ‌تاپ‌هایی کاملا انعطاف‌پذیر و چندکاره روبه‌رو هستیم. کیبورد لپ‌تاپ لنوو یوگا به‌راحتی تا زاویه‌ی ۳۶۰ درجه می‌چرخد و به‌نوعی یک لپ‌تاپ دوکاره را در اختیار شما قرار می‌دهد. نمایشگر لمسی، از مشخصات اصلی خانواده‌ی یوگا به‌شما می‌رود که آن‌ها را به گزینه‌های جالب‌توجه برای طرفداران تبلت نیز تبدیل می‌کند.

لپ‌تاپ لنوو Yoga 900: در این دسته هم از بالارده‌ترین لپ‌تاپ شروع می‌کنیم. سری یوگا ۹۰۰ گران‌ترین نسخه از لپ‌تاپ‌های Yoga محسوب می‌شود که طبیعتا کارایی و قدرت بیشتری را هم به کاربر ارائه می‌کند. محصولات این دسته در بازه‌ی قیمتی ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در بازار عرضه می‌شوند. لپ‌تاپ یوگا ۹۰۰ به‌لطف قدرت پردازشی بالا، برای انجام وظایفی همچون ویرایش محتوای ویدیویی در کنار قابلیت حمل آسان و طراحی چشم‌نواز بهترین مدل لپ‌تاپ لنوو در دسته‌ی یوگا به شمار می‌رود.

لپ‌تاپ لنوو Yoga 700: لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی یوگا ۷۰۰ نیز در کنار قابلیت حمل آسان و کاربری دوگانه، قدرت پردازشی قابل‌قبولی را به کاربر ارائه می‌کنند. انجام فعالیت‌های چندوظیفگی از مرور وب تا مصرف محتوای رسانه‌ای و ویرایش تصویر، به‌راحتی با لپ‌تاپ‌های یوگا ۷۰۰ انجام می‌شود. یکی از حرفه‌ای‌ترین محصولات در این دسته، Yoga 720 نام دارد که در دو نسخه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی، قابلیت‌هایی همچون حافظه‌ی ذخیره‌سازی سریع و نمایشگر لمسی 4K را به کاربر ارائه می‌کند.

لپ تاپ آیدیاپد 330 لنوو / Lenovo Ideapad 330

لپ‌تاپ لنوو Yoga 500: دسته‌ی پایین‌رده از خانواده‌ی یوگا، وظایف روزمره‌ی کاربر را به‌خوبی انجام می‌دهد و مشکلی بابت انجام فعالیت‌هایی همچون مرور وب، پردازش متن و پیام‌رسانی ندارد. از نمونه‌های موجود در بازار می‌توان به Yoga 530 و 510 اشاره کرد که با پردازنده‌های اینتل و AMD در دسترس قرار دارند.

لپ‌تاپ لنوو Yoga 300: ارزان‌ترین اعضای خانواده‌ی یوگا برای انجام ساده‌ترین وظایف پردازشی طراحی شده‌اند. لپ‌تاپ‌های این دسته در ابعاد کوچک ۱۱ اینچی هم در بازار وجود دارند که با قیمت ۲۰۰ دلاری، گزینه‌هایی قابل‌توجه برای مشتریان اقتصادی هستند.

لپ‌تاپ لنوو Yoga Book

دسته‌ی Yoga Book به‌نوعی مشتق از لپ‌تاپ‌های دوکاره‌ی یوگا محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ‌ها انواع کاربری لپ‌تاپ و تبلت را به کاربر ارائه می‌کنند. کیبورد مورد استفاده در سری یوگا بوک، کارایی چندمنظوره دارد و می‌توان انواع فعالیت‌های خلاقانه را با آن انجام داد. اگر بخواهید برای کاربری عادی تایپ کردن از کیبورد یوگا بوک استفاده کنید، دکمه‌های لمسی آن نیاز شما را برطرف می‌کنند. کاربری دیگر، طراحی با قلم در پنل کیبورد است که با کوچک کردن رابط کاربری کیبورد در صفحه‌ی لپ‌تاپ، می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

یوگا بوک With Windows لنوو / Lenovo Yoga Book With Windows

از قابلیت‌های جذاب لپ‌تاپ Yoga Book می‌توان به ترکیب آن با کاغذ برای کاربری‌های نوشتاری اشاره کرد. برای این کار تنها باید یک برگه کاغذ را روی پنل کیبورد دستگاه قرار دهید و شروع به نوشتن یا طراحی کنید. قلم دستگاه مانند یک قلم عادی متن و تصویر مورد نظر شما را روی کاغذ می‌کشد و البته، نسخه‌ی دیجیتالی آن را نیز در نمایشگر لپ‌تاپ نشان می‌دهد.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad

شاید لپ‌تاپ ThinkPad را بتوان مشهورترین خانواده‌ی لپ‌تاپ‌ها لنوو دانست. محصولات این خانواده که نام خود را از برند IBM یدک می‌کشند، در دسته‌ی اداری قرار دارند. البته بسیاری از کاربران عادی هم برای کاربری‌های ساده تا حرفه‌ای خود، به سراغ لپ‌تاپ‌های تینک پد می‌روند. این محصولات در برخی نمونه‌ها قابلیت‌های امنیتی قابل‌توجهی را به کاربر ارائه می‌کنند و کیفیت ساخت آن‌ها نیز نشان‌دهنده‌ی مقاومت قابل‌قبول در شرایط گوناگون است.

سری تینک پد با تمرکز بر طراحی اداری طراحی و ساخته می‌شود

اغلب لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد از تراشه‌ی TPM بهره می‌برند که فایل‌های ذخیره‌شده در لپ‌تاپ را رمزنگاری می‌کند. اکثر آن‌ها نیز مجهز به حسگرهای بیومتریک همچون اثر انگشت هستند که ورود به حساب کاربری را آسان‌تر می‌کنند. از قابلیت‌های مرسوم دیگر در لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad می‌توان به ویندوز ۱۰ پرو اشاره کرد.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X: لپ‌تاپ‌های سری تینک پد ایکس، قابلیت جابه‌جایی بسیار عالی را با کارایی پردازشی قابل‌قبول تا حرفه‌ای، به کاربر ارائه می‌کنند. از نسخه‌های مشهور آن‌ها می‌توان به X1 Carbon اشاره کرد که همیشه به‌خاطر وزن پایین و قدرت مناسب، در میان کامپیوترهای شخصی تحسین‌شده قرار می‌گیرد. از حرفه‌ای‌ترین نمونه‌ها نیز می‌توان X1 Extreme را نام برد که قابلیت‌های پیشرفته‌ی گیمینگ و نمایشگر لمسی 4K و پشتیبانی از دالبی ویژن را هم به کاربر ارائه می‌کند.

تینک پد X1 کربن لنوو / Lenovo ThinkPad X1 Carbon

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad T: لپ‌تاپ‌های سری T بهترین مدل لپ‌تاپ لنوو از لحاظ دوام و بازدهی بالا به‌شمار می‌روند. البته برخی از آن‌ها قابلیت حمل مناسبی را به کاربر ارائه نمی‌کنند. از نمونه‌های مشهور می‌توان به T580 اشاره کرد که باوجود طراحی نه‌چندان قابل حمل، مقاومتی عالی را در شرایط گوناگون از خود نشان می‌دهد و عمر باتری ۲۷ ساعته برای آن عنوان می‌شود.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad P: این سری از لپ‌تاپ‌های تینک پد، لقب ورک‌استیشن‌های قابل حمل را یدک می‌کشند. لپ‌تاپ‌های سری P نیز مانند سری T دوام بالایی دارند، اما قردت و قیمت آ‌نها کمی بیشتر از برادران است. از مدل‌های مشهور می‌توان P52 را نام برد که به‌عنوان اولین لپ‌تاپ ورک‌استیشن لنوو با قابلیت حرفه‌ای VR شناخته می‌شود.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad E: سری اقتصادی از خانواده‌ی تینک پد، گزینه‌ی مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچک محسوب می‌شود. لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad E با قیمت‌هایی حدود ۵۰۰ دلار نیز در بازار یافت می‌شوند و بدون کاهش آن‌چنان زیاد قدرت‌ و کارایی، مقرون‌به‌صرفه‌تر از نسخه‌های دیگر هستند.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad L: سری L از خانواده‌‌ی تینک پد هم در میان گزینه‌های اقتصادی جای می‌گیرد که در مدل‌های ۱۳ تا ۱۵ اینچ، کارایی قابل‌قبولی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تینک پد لنوو ایکس 13 / Lenovo ThinkPad X13

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad A: کسب‌وکارهایی که به‌دنبال لپ‌تاپ با کارایی متنوع و میان‌رده هستند، سری A را انتخاب می‌کنند. این دستگاه‌ها با پردازنده‌های AMD Ryzen به بازار عرضه می‌شوند.

لپ‌تاپ لنوو Thinkpad 13: این دسته تنها یک عضو به‌نام Chromebook 13 دارد که در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های مناسب دانش‌آموزی و دانشجویی قرار می‌گیرد. علاوه بر مدارس و دانشگاه‌ها، کسب‌وکارهای متعددی نیز خرید انبوه لپ‌تاپ سری تینک پد ۱۳ را در دستور کار قرار داده‌اند.

لپ‌تاپ لنوو Thinkpad 11e: سری 11e را می‌توان اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌های تینک پد دانست که به‌عنوان دستگاه دوم یا لپ‌تاپ مناسب کودکان، گزینه‌ی قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ لنوو Legion

لپ‌تاپ‌های سری Legion به‌صورت اختصاصی برای گیمرها طراحی شده‌اند. انواع گروه‌های آماتور تا حرفه‌ای دنیای بازی، می‌توانند از گزینه‌های متعدد موجود در این خانواده بهره ببرند. لپ‌تاپ‌های سری Legion به آخرین نسخه‌ی موجود از پردازنده‌های لپ‌تاپ مجهز هستند و با بهره‌برداری از حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع PCIe SSD، سرعت قابل‌توجهی را در بارگذاری بازی‌ها ارائه‌ می‌کنند. لپ‌تاپ‌های Legion به سری Y نیز شهرت دارند.

لپ‌تاپ لنوو Legion Y520: ارزان‌ترین عضو خانواده‌ی Legion با پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1050 عرضه می‌شود که قابلیت اجرای بازی‌ها با کیفیت قابل‌قبول را دارد. البته نسخه‌ی مجهز به GeForce GTX 1060 نیز قابل خرید است که قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته‌تر مانند پشتیبانی از واقعیت مجازی دارد. از قابلیت‌های دیگر این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل و نور پس‌زمینه‌ی کیبورد با طراحی خاص قرمزرنگ اشاره کرد.

Legion Y520 لنوو  / Lenovo Legion Y520

در ادامه بخوانید:

لپ‌تاپ لنوو Legion Y720: لپ‌تاپ Y720 با مشخصات سخت‌‌افزاری کمی بهتر از مدل قبلی به بازار عرضه می‌شود. این نسخه به‌صورت پیش‌فرض با پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1060 در دسترس قرار دارد که قابلیت‌های واقعیت افزوده و بازی با بالاترین کیفیت و تنظیمات را در اختیار شما می‌گذارد. از قابلیت‌های دیگر نیز می‌توان به نور پس‌زمینه‌ی RGB برای کیبورد با قابلیت برنامه‌ریزی اشاره کرد.

لپ‌تاپ لنوو Legion Y920: حرفه‌ای‌ترین محصول خانواده‌ی Legion امکان اجرای جدیدترین بازی‌‌های ویدئویی را بالاترین تنظیمات گرافیکی به کاربر ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ به پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1070 مجهز است و همچنین کیبورد مکانیکی RGB، کارایی آن را در بازی چند برابر می‌کند. به‌علاوه، کاربران امکان اورکلاک کردن پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی این لپ‌تاپ را هم دارند.

لپ‌تاپ‌های بالا، مشهورترین دسته‌ها از لپ‌تاپ‌های شرکت لنوو بودند. درمیان محصولات این شرکت می‌توان لپ‌تاپ‌های دیگری را هم یافت که در هیچ‌یک از دسته‌بندی‌های بالا قرار نمی‌گیرند. به‌عنوان مثال می‌توان لپ‌تاپ‌های Lenovo N را نام برد که در دسته‌ی کروم‌بوک‌های دانش‌آمزی قرار می‌گیرند و دستگاه‌های دوکاره هستند. خانواده‌ی دیگر، لپ‌تاپ‌های Lenovo V نام دارند که در نسخه‌های ۱۵ و ۱۴ اینچی با انواع قابلیت‌های اتصال و ذخیره‌سازی داده، مخصوص کسب‌وکارها طراحی شده‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع