آموزش رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی های اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با توجه به وجود بیش از 2.5 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال، در بعضی از مواقع کاربران با مشکلات مختلفی با گوشی اندرویدی خود روبرو می شوند. البته، خبرهایی مبنی بر آزاردهنده بودن برنامه های شخص ثالث، گرمای بیش از حد باتری ها یا عملکرد کند هم وجود دارد.

اگرچه این مشکلات معمولاً با ترفند های ساده ای قابل حل هستند، اما خرابی مکرر و راه اندازی مجدد اندرویدی باعث می شود تا کاربر دچار کلافگی شود.

آموزش رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی های اندروید

به دلایل مختلفی از قبیل برنامه های مضر، مشکلات سخت افزاری، مشکل حافظه پنهان و … ممکن است Android شما به طور مکرر خراب و مجدداً راه اندازی شود. البته قابل ذکر است که راه حل های گوناگونی وجود دارد که می تواند به گوشی اندرویدی شما کمک کند. در ادامه ما به شما یکسری از راه حل های مهم و کاربردی را خواهیم گفت.

1. اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل Android شما به روز باشد

یکی از ضروری ترین راه حل ها برای رفع مشکل گوشی اندرویدی این است که جدیدترین به روزرسانی سیستم عامل را بارگیری و نصب کنید تا گوشی شما در بهترین حالت کار کند. بروزرسانی گوشی باعث بهبودهایی خواهد شد، ویژگی های جدیدی را معرفی کرده و از آخرین تهدیدات امنیتی محافظت می کند. هنگامی که گوشی خراب و بحث راه اندازی مجدد گوشی شما به میان می آید، ممکن است بروزرسانی سیستم عامل گوشی شما دقیقا باعث رفع این مشکل شود.

برای بروزسانی گوشی این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • تنظیمات Android خود را باز کنید.
  • به پایین بروید و بر روی به روزرسانی های سیستم تک تایمز کنید.
  • در اینجا، می توانید به روزرسانی ها را بررسی کنید.
  • تاریخچه به روزرسانی گوشی خود را مشاهده کنید و در صورت لزوم از ارتقاء نرم افزار استفاده کنید.

آموزش رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی های اندروید

2. در صورت لزوم، فضای ذخیره سازی گوشی را بررسی کنید

اگر Android شما به روز است، ممکن است بخواهید حافظه را بررسی کنید و اگر کامل یا تقریباً کامل پر است، فضای آن را پاک کنید. حذف پرونده های غیر ضروری و داده های ذخیره شده بلااستفاده به عملکرد صحیح گوشی شما کمک می کند.

برای انجام اینکار مراحل زیرا انجام دهید:

تنظیمات گوشی را باز کرده و روی ذخیره سازی ضربه بزنید. در اینجا می توانید فضای موجود و خرابی را برای هر دسته از جمله برنامه ها، تصاویر، فیلم ها، صوتی و … را مشاهده کنید. هر کدام از برنامه ها را که احساس می کنید به آن دیگر نیازی ندارید را می توانید حذف کنید.

آموزش رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی های اندروید

3. به روزرسانی برنامه های گوشی

 در صورت مشاهده برنامه خاصی که مسئولیت خرابی و راه اندازی مجدد Android شما است را می توانید پیدا کنید، آن را به روز کنید یا برنامه مورد نظر را متوقف کنید. این مرحله می تواند کمک کننده در راستای رفع مشکل راه اندازی مجدد گوشی شما باشد.

برای به روزرسانی برنامه های Android، به برنامه Play Store بروید، روی منوی سه خط ضربه بزنید و برنامه ها و بازی های من را انتخاب کنید. اگر چندین برنامه هست که به همه ی آنها نیاز دارید، بر روی Update کلی تک تایمز کنید.

آموزش رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی های اندروید

اگر متوجه شدید گوشی شما هنوز خراب و راه اندازی مجدد می شود، فکر می کنید که مشکل از این برنامه است و مجبور هستید که برنامه را متوقف کنید. تنظیمات را باز کنید، روی برنامه ها تک تایمز کنید، روی برنامه مشکل ساز ضربه بزنید و Force Stop را انتخاب کنید.

4. ببینید که آیا راه اندازی مجدد خودکار گوشی فعال است یا خیر؟

برخی از گوشی های اندروید مانند گوشی های Samsung دارای یک گزینه Device Care هستند که می توانند در صورت لزوم به افزایش عملکرد گوشی هوشمند شما کمک کنند. برای بررسی اینکه آیا راه اندازی مجدد خودکار به عنوان علت خرابی و راه اندازی مجدد گوشی شما فعال است، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

تنظیمات گوشی را باز کرده و روی مراقبت از دستگاه ضربه بزنید. روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست تک تایمز کرده و راه اندازی مجدد خودکار را انتخاب کنید. اگر گزینه فعال است، آن را غیرفعال کنید و ببینید که آیا این مسئله مشکل شما را برطرف می کند یا خیر.

5. گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

اگر با انجام هر یک از مراحل بالا باز هم گوشی دچار ریستارت خودکار می شود، تنها راه باقی مانده گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. از آنجا که این فرآیند تمام برنامه ها و داده ها را از Android شما حذف می کند، ضروری است که از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای تنظیم مجدد گوشی هوشمند به تنظیمات پیش فرض، به تنظیمات بروید و روی مدیریت عمومی ضربه بزنید. روی گزینه Reset تک تایمز کنید و سپس بر روی گزینه Factory data reset تک تایمز کنید. بعد از خواندن هشدار، به پایین بروید و روی تنظیم مجدد ضربه بزنید.

آموزش رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی های اندروید

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع