حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بی ‌ام ‌و M340i واگن با تیونینگ داهلر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بی‌ام‌و M340i در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین خودرو نزد شرکت‌های تیونینگ است. این خودرو بی‌ام‌و در حالت استاندارد نیز قدرتی بسیار بالا دارد، با این وجود بسیاری از خریداران اقدام به تقویت M340 می‌کنند. از سوی دیگر بی‌ام‌و هنوز نسل جدید M3 اتاق G80 را رونمایی نکرده است و همین سبب شده برای خریدارانی که خواهان سری ۳ قدرتمند هستند چاره‌ای جز تیونینگ M340i باقی نماند. 

bmw m340i by dahler

داهلر، یکی از شرکت‌های  بسیار فعال در تیونینگ محصولات بی‌ام‌و است. این تیونر سوئیسی به‌تازگی از پکیج تیونینگ خود برای خودرو بی‌ام‌و M340i رونمایی کرده که شامل مراحل و قدرت‌های مختلفی است. 

bmw m340i by dahler

در کیت اول که Stage 1 نام دارد قدرت M340i به مدل فعلی M3 موجود در بازار می‌رسد. این یعنی پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربو این خودرو حالا می‌تواند ۴۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در کیت Stage 2 با استفاده از تغییرات در ECU خودرو، قدرت موتور به ۴۶۸ اسب‌بخار و گشتاور به ۶۸۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند. در این کیت سیستم محدود کننده سرعت نیز از روی بی‌ام‌‌و سری ۳ حذف می‌شود. 

bmw m340i by dahler

متاسفانه داهلر هیچ اطلاعاتی از توانایی‌های حرکتی این مدل‌ها اعلام نکرده است. مدل استاندارد M340i با قدرت ۳۶۹ اسب‌بخار می‌تواند در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. پیش‌بینی می‌شود مدل‌های تقویت شده با کمک سیستم چهار چرخ محرک xDrive بتوانند به زمانی در حدود ۴ ثانیه یا کمتر دست پیدا کنند. 

bmw m340i by dahler

 کیت تیونینگ موتور داهلر، قابلیت نصب روی مدل سدان و استیشن واگن M340i دارد. داهلر در کنار تقویت موتور موارد دیگری مانند سیستم اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضد زنگ، کمک فنرهای اسپرت، فنرهای کوتاه‌تر و غیره را نیز برای M340i عرضه می‌کند. داهلر اسپویلر جلو و رینگ‌های بزرگی را نیز برای سری ۳ عرضه می‌کند که البته جدید نیستند و قبلا نیز توسط این تیونر عرضه می‌شدند. در انتها نیز مشتریان می‌توانند آنتن کوسه‌ای بی‌ام‌و را با طرح پرچم سوئیس سفارش دهند.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع