حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سامسونگ ظاهرا روی یک گوشی با دوربین سلفی بیرون‌جهنده کار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اکثر سازندگان گوشی هوشمند که از دوربین سلفی بیرون‌جهنده برای ارائه هندستی با درصد بالای نمایشگر به بدنه استفاده می‌کردند، اکنون به سمت فناوری هول پانچ حرکت کرده‌اند. چند دلیل برای این کار می‌تواند وجود داشته باشد. یکی از آن‌ها این است که طراحی دوربین بیرون‌جهنده هزینه زیادی را برای سازندگان در پی دارد. همچنین این دوربین می‌تواند گرد و خاک را وارد داخل گوشی کند. ضمن اینکه استفاده از دوربین بیرون‌جهنده، دستگاه را در برابر آب آسیب‌پذیر می‌کند، به همین خاطر، هندست‌های مجهز به آن معمولا از استاندارد IP پشتیبانی نمی‌کنند.

رندرها نشان می‌دهند سامسونگ روی اولین گوشی خود با دوربین بیرون‌جهنده کار می‌کند

در حالیکه دوربین سلفی بیرون‌جهنده برای کسانی که فکر می‌کنند نمایشگر باید دست‌نخورده باقی بماند عالی است، اما تا زمانی که دوربین زیر نمایشگر به‌طور گسترده قابل دسترس شود، دوربین هول پانچ فعلا محبوب‌ترین روش پیاده‌سازی دوربین جلو است. این حفره‌ها، کوچک هستند و فضای بسیار کمی از نمایشگر را اشغال می‌کنند، ضمن اینکه مشکلات دوربین بیرون‌جهنده را ندارند و سازندگان می‌توانند برای آن استاندارد IP بگیرند.

اما به نظر می‌رسد که سامسونک برای اولین بار می‌خواهد از دوربین بیرون‌جهنده در یکی از گوشی‌های آینده خود استفاده کند. وب‌سایت Pigtou و منبعی به نام OnLeaks@ به تازگی رندری را منتشر کرده‌اند که یک گوشی جدید سامسونگ را نشان می‌دهد که دارای دوربین سلفی بیرون‌جهنده است.  حدس اولیه این است که این دستگاه بخشی از سری بسیار موفق گلکسی A خواهد بود. در فوریه ۲۰۱۹، منبعی به نام Ice Universe گفت که گلکسی A90 اولین هندست سامسونگ با دوربین بیرون‌جهنده خواهد بود، اما بعدا معلوم شد که این‌گونه نیست. بنابراین شاید سامسونگ تصمیم گرفته باشد استفاده از این فناوری را تا الان به تعویق بیندازد. ضمنا باید خاطر نشان کنیم که هیچیک از جدیدترین پرچمداران سامسونگ دوربین بیرون‌جهنده ندارند و همگی از هول پانچ استفاده می‌کنند.

گزارش وب‌سایت Pigtou می‌گوید که گوشی مذکور دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی بدون ناچ، دوربین سه‌گانه در پشت، طراحی نمایشگر تمام‌صفحه و یک حسگر اثرانگشت در قاب پشت است. همچنین در پایین هندست یک درگاه USB-C، یک میکروفون نویز کنسلینگ و اسپیکر وجود دارد و خبری از جک هدفون ۳.۵ میلیمتری روی آن نیست. ابعاد دستگاه ۱۸۳.۵x۷۷x۹.۲ میلیمتر است که با در نظر گرفتن برآمدگی ماژول دوربین، ضخامت آن به ۹.۷ میلیمتر می‌رسد.
سامسونگ تاریخ مشخصی را برای معرفی چنین هندستی اعلام نکرده، اما معرفی آن ممکن است چندین ماه به طول بکشد و شاید سامسونگ منتظر است که شیوع ویروس کرونا کاهش یابد و قرنطینه‌ها پایان پذیرد. همچنین هنوز معلوم نیست که این هندست از اتصال ۵G پشتیبانی خواهد کرد یا نه.

سری میان‌رده گلکسی A با داشتن قیمت مقرون به‌صرفه، دوربین‌های نسبتا خوب و باتری‌های بزرگ، موفقیت بزرگی برای سامسونگ کسب کرده‌اند. این سری که برای اولین بار در مارس ۲۰۱۹ در هند معرفی شد، در طول ۷۰ روز اول، بیش از ۵ میلیون دستگاه فروش کرد که ارزشی معادل ۱ میلیارد دلار داشت. مدتی بعد، سامسونگ عرضه جهانی این گوشی‌ها را شروع کرد و تعدادی از آن‌ها را هم در ایالات متحده عرضه نمود.

نسل بعدی دوربین‌های سلفی، در زیر نمایشگر تعبیه خواهند شد. قرار دادن سنسورهای لازم در زیر نمایشگر، به سازندگان اجازه خواهد داد تا ناچ‌ها و هول پانچ‌ها را حذف کنند و یک نمایشگر دست‌نخورده بدون سیستم مکانیکی برای مشتریان فراهم کنند. در ماه ژوئن سال گذشته، شرکت چینی اوپو یک دوربین زیرنمایشگر را به نمایش گذاشت و یک روز بعد هم شیائومی این کار را انجام داد. اوایل این ماه، Ice Universe در توییتی گفت که سامسونگ استفاده از دوربین زیرنمایشگر را برای سری گلکسی اس۲۱ در نظر دارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، ما احتمالا در ماه‌های آینده چیزهای زیادی درباره آن خواهیم شنید. سری جدید گلکسی اس۲۰ تازه کمتر از دو ماه است که روانه بازار شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع