حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دودل های گوگل / Google Doodles برای سرگرمی در قرنطینه ویروس کرونا / کووید 19

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل به‌مناسبت‌های مختلف نظیر تولد و سالگرد و رویدادهای خاص لوگو صفحه‌ی اصلی خود را تغییر می‌دهد. لوگو‌های تغییریافته و موقتی گوگل با نام دودل (Doodle) شناخته می‌شود و به‌طورکلی جذاب است. گوگل گاهی اوقات بازی‌های تعاملی و کوتاهی را در قالب دودل دردسترس قرار می‌دهد تا کاربران برای لحظاتی سرگرم شوند. تمامی مینی‌گیم‌هایی که پیش‌تر در قالب دودل دردسترس قرار گرفته‌اند، هم‌اکنون در وبلاگ رسمی گوگل وجود دارد.

امروزه به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) بسیاری از افراد به خانه‌نشینی مجبور شده‌ و خودشان را در منزل قرنطینه کرده‌اند. ماندن در خانه باعث ایجاد کسالت می‌شود و گوگل نیز قصد دارد در مسیر سرگرم‌کردن مردم قدم بردارد. مدیران گوگل برای کمک به مبارزه‌ی بیشتر علیه کسالت به‌دلیل قرنطینه‌ی ناشی از شیوع ویروس کرونا، دست به اقدامی جالب زده‌اند. از‌این‌پس به‌مدت دو هفته، گوگل قصد دارد بازی‌های محبوبی را روزانه دردسترس قرار دهد که پیش‌تر ازطریق دودل منتشر کرده بود. 

روند انتشار دودل‌های یادشده از امروز آغاز شده است. گوگل تصمیم گرفته در روز نخست، بازی جالبی را در قالب دودل منتشر کند. همان‌طور‌که اشاره کردیم، این بازی‌ها پیش‌تر دردسترس قرار گرفته‌ بودند؛ به‌همین‌دلیل، ممکن است برایتان آشنا به‌نظر برسند. نخستین بازی ارائه‌شده‌ی گوگل در قالب‌ دودل، Coding for Carrots نام دارد که در سال ۲۰۱۷ دردسترس قرار گرفته بود. گوگل این بازی سرگرم‌کننده را به‌مناسبت تولد ۵۰ سالگی لوگو (Logo) منتشر کرد. لوگو نخستین زبان برنامه‌نویسی دنیا است که به‌طورویژه برای کودکان طراحی شده و رابط کاربری جالبی دارد. 

در بازی Coding for Carrots بازیکن باید دستورهایی ساده خلق کند تا به‌کمک آن‌ها خرگوش را به‌حرکت درآورد و هویج‌ها را جمع کند. اگر کودکان علاقه‌مند به این بازی را می‌شناسید، بهتر است زبان برنامه‌نویسی Scratch را نیز به آن‌ها معرفی کنید. Scratch نوعی زبان برنامه‌نویسی با محوریت کودکان به‌شمار می‌آید که Coding for Carrots تا حد زیادی براساس آن ساخته شده است.

اگر نشانگر ماوس را روی دودل امروز نگه دارید،‌ این پیغام به‌صورت شناور ظاهر می‌شود: «در خانه بمانید و با بازی‌های دودل قدیمی محبوب گوگل بازی کنید». این نخستین‌باری نیست که قدم‌برداشتن گوگل برای سرگرم‌کردن مردم در خانه را شاهد هستیم؛ زیرا اهالی مانتین‌ویو پیش‌تر اعلام کرده بودند سرویس بازی مبتنی‌بر فضای ابری استیدیا به‌‌رایگان به‌مدت دو ماه دردسترس همه قرار می‌گیرد. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز در این زمینه چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع