گلکسی A سامسونگ با دوربین سلفی پاپ آپ در خبری جدید فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی A سامسونگ تنوع بسیار بالایی دارند تا انواع سلایق و بودجه‌های مختلف را پوشش دهند. سامسونگ در این سری محصولات به‌طور عمده از صفحه‌نمایش دارای بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده کرده است. بااین‌حال شایعه‌ای جدید می‌گوید مدلی از گلکسی A در حال ساخت است که از دوربین سلفی بالاجهنده (پاپ‌آپ) استفاده می‌کند. این نوع دوربین سلفی باعث می‌شود با دستگاهی تمام‌صفحه سر و کار داشته باشیم که نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بالایی هم دارد.

درصورتی‌که این شایعه حقیقت داشته باشد، گوشی موردبحث به نخستین گوشی سامسونگ با دوربین سلفی پاپ‌آپ تبدیل خواهد شد. از آن‌جایی که سامسونگ به‌طور معمول در پرچمدارانش از نمایشگر خمیده استفاده می‌کند، به‌احتمال بسیار زیاد رندرهای این مقاله به موبایلی از خانواده‌ی گلکسی A مربوط هستند.

گلکسی A سامسونگ با دوربین سلفی پاپ آپ

درضمن فراموش نکنید سامسونگ طی چند سال اخیر نشان داده است قابلیت‌های جدید را ابتدا به میان‌رده‌هایش می‌آورد تا بازخورد مناسبی از کاربران بگیرد. سپس این شرکت سعی می‌کند قابلیت‌های جدید موردبحث را به‌شکلی بهتر در پرچمدارانش اعمال کند. این موضوع را پیش‌تر برای مواردی نظیر حسگر اثر انگشت و ماژول دوربین بزرگ در پنل پشتی، دیده بودیم. 

آن‌لیکس (OnLeaks) یکی از شناخته‌شده‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری است که سابقه‌ی درخشانی دارد و تاکنون توانسته اطلاعات صحیح متعددی را فاش کند. این رسانه اخیرا از احتمال ساخت گوشی میان‌رده‌ی مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ توسط سامسونگ سخن به میان آورده است.

سامسونگ در زمینه‌ی استفاده از حفره در بالای نمایشگر پیش‌گام است و محصولات زیادی در دسته‌ی میان‌رده‌ها و پرچمداران با این نوع نمایشگر روانه‌ی بازار کرده است. بااین‌حال در بین محصولات کره‌ای‌ها گوشی‌های دیگری نیز با دوربین سلفی منحصربه‌فرد به‌چشم می‌خورند. برای مثال می‌توانیم به گلکسی A80 اشاره کنیم که سال گذشته عرضه شد. گوشی هوشمندی که دوربینش توانایی چرخیدن دارد و پیش‌تر توسط تک تایمز موردبررسی قرار گرفته است.

گلکسی A سامسونگ با دوربین سلفی پاپ آپ

میان‌رده‌ی جدید سری گلکسی A را تا حدی می‌توان مدل جدید گلکسی A80 به‌شمار آورد که بهبودهایی خاص به‌خود دیده تا عملکرد بهتری داشته باشد. اطلاعات جدید منتسب‌به گلکسی A مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ احتمالا توسط یکی از فایل‌های CAD سامسونگ فاش شده‌اند. آن‌لیکس تلاش کرده با استفاده از داده‌های فایل CAD رندرهایی دقیق تولید کند تا بتوانیم به‌خوبی با جنبه‌های مختلف گوشی موردبحث سامسونگ آشنا شویم.

در این رندرها به‌وضوح می‌بینیم که مدل جدید گلکسی A قرار است دارای نمایشگر تمام‌صفحه،‌ دوربین اصلی سه‌گانه، حسگر اثر انگشت در پنل پشتی و البته، دوربین سلفی پاپ‌آپ باشد. متأسفانه به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد استفاده از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون را در گوشی موردبحث ندارد. رندرها نشان می‌دهند گوشی جدید سامسونگ در لبه‌ی بخش پشتی خمیدگی اندکی دارد؛ پیش‌تر این نوع طراحی پنل پشتی را در دیگر گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی A مشاهده کرده بودیم. 

ظاهرا سامسونگ در گوشی تمام‌صفحه‌ی سری گلکسی A از نمایشگری ۶/۵ اینچ استفاده کرده است. همچنین طبق ادعای آن‌لیکس، این دستگاه ابعادی معادل ۱۸۳/۵ در ۷۷ در ۹/۲ میلی‌متر دارد؛‌ اگر برآمدگی اندک ماژول دوربین پنل پشتی را نیز حساب کنید، احتمالا ضخامت دستگاه به ۹/۷ میلی‌متر می‌رسد. در بخش زیرین دستگاه درگاه USB Type-C به‌همراه اسپیکر و میکروفون به‌چشم می‌خورند. آن‌لیکس می‌گوید میکروفون دستگاه از فناوری لغو نویز (Noise Cancellation) به‌منظور حذف صداهای اضافی محیط، پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه در بخش بالایی دستگاه احتمالا فرستنده‌ی مادون قرمز (IR Blaster) قرار دارد.

دوربین سلفی پاپ‌آپ روشی کاملا در جدید گوشی‌ها برای افزایش نسبت نمایشگر به بدنه نیست و پیش‌تر در محصولاتی دیگر شاهد استفاده از آن بوده‌ایم. عمده‌ی شرکت‌های چینی از این دوربین استفاده کرده‌اند؛ یکی از شناخته‌شده‌ترین گوشی‌های دارای این دوربین سلفی، وان‌پلاس ۷ پرو است که سال گذشته عرضه شد. 

شیائومی می 9 تی / Xiaomi Mi 9T

مکانیسم دوربین سلفی پاپ‌آپ در گوشی می 9T شیائومی

در حال حاضر مشخص نیست که این گوشی چه سخت‌‌افزاری دارد؛ درضمن آن‌لیکس تاکنون به پشتیبانی یا عدم پشتیبانی آن از فناوری 5G اشاره‌ای نکرده است. به‌علاوه فعلا نمی‌دانیم که این گوشی نهایتا قرار است تحت چه نامی در دسترس قرار گیرد. گفته می‌شود گوشی موردبحث سری گلکسی A سامسونگ قرار است طی ماه‌های پیش‌رو و معرفی و روانه‌ی بازار شود.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد گوشی جدید سامسونگ چیست؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات تک تایمز بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع