رسیدگی به شکایات کاربران درخصوص تخلف اپراتورهای اینترنتی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

 پیمان قره داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شکایت‌های اخیر مردمی از تخلف اپراتورهای ارتباطی در سامانه ۱۹۵ در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

به گزارش تک تایمز از مهر، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: شکایت‌های اخیر مربوط به تخلف اپراتورها درباره ارائه نشدن کامل خدمات خریداری شده که در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ درج شده‌اند با دقت بررسی و در کمترین زمان پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر حفظ حقوق مشترکان به عنوان مهمترین اولویت رگولاتوری افزود: با توجه به شکایتهای دریافتی، یک تیم ویژه برای بررسی موضوع در رگولاتوری تشکیل شده است.

وی گفت: از مشترکین درخواست می‌کنیم درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همچنین رعایت نکردن تعرفه‌های ترجیحی برای سایتهای داخلی و پیام‌رسانهای بومی از سوی اپراتورها، موضوع را به طور سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس https://۱۹۵.cra.ir ثبت کنند.

قره داغی افزود: همچنین مشترکان علاوه بر مراجعه به این سامانه می‌توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

به گزارش مهر، در چند روز اخیر کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی نسبت به اتمام زودهنگام بسته های اینترنت و عدم تفکیک حجم بین الملل از حجم داخلی به وزیر ارتباطات اعتراض کردند.

در این رابطه محمدجواد آذری جهرمی گفت: شکایتهایی در این خصوص دریافت کردم. دادستان کل کشور هم در ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع مشابهی را طرح کرده بودند. تیمی را مامور ارزیابی میدانی کردم. اگر تخلفی رخ داده باشد، حتما برخورد خواهیم کرد.

در همین زمینه روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت نیز گفت: موضوع کم فروشی یکی از اپراتورها در عرضه بسته های اینترنتی به دستور وزیر ارتباطات در حال پیگیری است؛ اگر این موضوع اثبات شود حقوق مردم استیفا و مبالغی که هزینه کرده اند به آنان بازپرداخت می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع