قیمت احتمالی و مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی فولد ۲ فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گلکسی فولد سامسونگ یکی از جذاب‌ترین و نوآورانه‌ترین گوشی‌های معرفی‌شده در سال گذشته بود. سامسونگ هم اکنون در حال توسعه نسخه جدید آن است و حالا جزئیات بیشتری درباره گلکسی فولد ۲ به بیرون درز پیدا کرده است.

گلکسی فولد ۲ دارای دوربین سه‌گانه خواهد بود

راس یونگ (Ross Young)، مدیر اجرایی موسسه مشاوران زنجیره تامین نمایشگر می‌گوید سامسونگ گلکسی فولد ۲ مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه خواهد بود و ظاهرا تعدادی از سنسورهایش را از گلکسی اس۲۰ به عاریت خواهد گرفت.

دوربین اصلی آن یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) خواهد بود. در کنار آن، از یک دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر و یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی نیز استفاده خواهد شد.

دو دوربین سلفی هم وجود خواهد داشت که یکی از آن‌ها در بالای نمایشگر داخلی و دیگری در بالای نمایشگر کوچکتر ثانویه قرار خواهد گرفت.

قیمت و زمان معرفی گلکسی فولد ۲

راس یونگ انتظار دارد که گلکسی فولد ۲ در رویداد سالانه آنپک در اوایل ماه آگوست امسال معرفی گردد. در کنار آن، از سری گلکسی نوت ۲۰ هم رونمایی خواهد شد.

علیرغم شیوع پاندمی ویروس کرونا، سامسونگ تا الان با هیچ تاخیری مواجه نشده است. این بدین معنی است که عرضه گلکسی فولد ۲ به احتمال زیاد مطابق برنامه‌ریزی در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.

در رابطه با قیمت، یونگ انتظار دارد که نسل بعدی گوشی تاشو سامسونگ کمی ارزان‌تر از مدل قبلی خودش باشد. محدوده قیمت ۱۷۸۰-۱۹۸۰ دلار برای آن پیش‌بینی شده، اما حدس زده می‌شود که قیمت آن ۱۸۸۰ دلار خواهد بود (۱۰۰ دلار کمتر از قیمت گلکسی فولد).

انتظار ارتقا‌های بزرگ برای نمایشگر گلکسی فولد ۲ می‌رود

گلکسی فولد ۲ علاوه بر دوربین‌های ارتقایافته، از نمایشگرهای به‌روزشده هم استفاده خواهد کرد. نمایشگر اصلی آن احتمالا ۷.۶ اینچی با رزولوشن ۲۲۱۳x۱۶۸۹ پیکسل و دانسیته پیکسلی ۳۷۲ppi خواهد بود که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، نمایشگر گلکسی فولد اصلی یک پنل ۷.۳ اینچی با رزولوشن ۲۱۵۲x۱۵۳۶ پیکسل و دانسیته ۳۶۲ppi بود که رفرش ریت ۶۰ هرتز داشت.

سامسونگ برای فراهم آورن تجربه نمایشی خوب روی گلکسی فولد ۲ ظاهرا قصد دارد ناچ گوشه را با فناوری دوربین هول پانچ جایگزین کند. سامسونگ ابتدا می‌خواست از دوربین زیر نمایشگر در آن استفاده کند، اما مهندسان شرکت گفته‌اند که این فناوری هنوز آماده نیست.

گلکسی فولد ۲ هم مانند گلکسی زد فلیپ، برای نمایشگر خود از شیشه بسیار نازک (UTG) استفاده خواهد کرد تا در برابر خراش‌ها مقاومت بهتری داشته باشد. ضمن اینکه دارای قلم S Pen هم خواهد بود.

اما در مورد نمایشگر بیرونی انتظار می‌رود که گلکسی فولد ۲ مجهز به یک صفحه‌نمایش ۶.۲۳ اینچی با رزولوشن ۲۲۶۷x۸۱۹ پیکسل و رفرش ریت ۶۰ هرتز شود که از طراحی هول پانچ و حاشیه های باریک بهره می‌برد.

بنابراین نمایشگر ثانویه گلکسی فولد ۲ بسیار کاربردی‌تر از صفحه‌نمایش ثانویه گلکسی فولد اصلی خواهد بود. اما سامسونگ برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، به جای پنل Super AMOLED از یک پنل LCD برای آن استفاده خواهد کرد.

سایر مشخصات گلکسی فولد ۲ شامل چیپست اسنپدراگون ۸۶۵، ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت و اتصال ۵G می‌شوند. نرم‌افزار گوشی احتمالا اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2.1 خواهد بود. درباره ظرفیت باتری آن هنوز اطلاعاتی وجود ندارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع