حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کاراتدریس؛ موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان به عملکرد دبیران ریاضی وابسته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ریاضی از درس‌هایی است که اغلب دانش‌آموزان با بهانه‌های مختلف از آن گریزان هستند. دانش‌آموزان برای بی‌علاقگی به ریاضیات دلایل گوناگونی مانند دشواری مباحث، خشکی مفاهیم، پیچیدگی فرمول‌ها و… را عنوان می‌کنند؛ اما اگر تخصصی به این موضوع نگاه کنیم، خواهیم دید مشکل اصلی در شیوه‌ی آموزش مباحث درسی است. به‌عبارت‌دیگر، ایراد از تدریس دبیرانی است که همچنان با استفاده از روش‌های سنتی مفاهیم را انتقال و ریاضی را آموزش می‌دهند. درادامه، با تیم کاراتدریس همراه باشید تا بیشتر با نقش دبیران ریاضی در کیفیت آموزش دانش‌آموزان و موفقیت‌های تحصیلی آن‌ها آشنا شوید.

کیفیت تدریس مفاهیم پایه ریاضیات در مدارس

طبیعتا کیفیت آموزش ریاضی در هر مدرسه‌ای با مدارس دیگر متفاوت است. در نگاه کلی، می‌توان گفت مدارس غیرانتفاعی سطح علمی و کیفیت آموزشی بهتری از مدارس دولتی دارند؛ اما درمجموع، قاعده‌ی ثابتی وجود ندارد. گاهی ممکن است دبیران ریاضی مدرسه‌ای با وجود شهرت و اعتبار آن، آموزش رضایت‌بخشی نداشته باشند و گاه معلمان ریاضی مدارس دولتی کیفیت آموزش درخورتوجهی دارشته باشند. به‌همین‌دلیل، پرس‌وجو و تحقیق درباره‌ی دبیران مدارس، تنها راهی است که والدین می‌توانند با تکیه به آن تا حدودی درباره‌ی کیفیت آموزش و تدریس ریاضی در هر مدرسه اطمینان‌خاطر پیدا کنند.

اگر پدران و مادران پیش از ثبت‌نام فرزندشان تحقیق نکنند، ممکن است بخت هم با آن‌ها یار نباشد و درنهایت، دبیرانی با شیوه‌های آموزشی نادرست آموزش ریاضی به فرزندشان را به‌عهده بگیرند. دبیرانی که از شیوه‌های سنتی استفاده می‌کنند، خلاقیتی ندارند و با آموزش‌های خشک و خسته‌کننده، دانش‌آموزان را از ریاضیات فراری می‌دهند. این نقص سیستم آموزشی باعث شده گروه بسیار بزرگی از دانش‌آموزان از لذت مباحث ریاضی محروم باشند و از مباحث محاسباتی احساس ترس و اضطراب بگیرند.

بعضی خانواده‌ها درباره‌ی این موضوع عملکرد خاصی ندارند؛ اما خانواده‌هایی هم هستند که برای جبران ضعف درسی فرزندشان، سراغ دبیران تدریس خصوصی ریاضی می‌روند. استفاده از راهکار تدریس خصوصی ریاضی با همکاری مدرسان حرفه‌ای و باتجربه‌ی کاراتدریس، نه‌تنها مشکلات ریاضیات دانش‌آموزان را به‌خوبی برطرف می‌کند؛ بلکه می‌تواند زمینه‌ی مناسبی برای رشد بیشتر دانش‌آموز فراهم کند؛ چراکه تیم جوان دبیران کاراتدریس برای تدریس خصوصی ریاضی، خلاقیت زیادی دارند و از شیوه‌های آموزشی نوین بهره می‌برند.

بسیاری از دانش‌آموزان به‌مرور‌زمان با کمک دبیران تدریس خصوصی ریاضی کاراتدریس، ضمن رفع اشکالات پایه‌ی ریاضی، مباحث پیچیده‌تری یاد می‌گیرند. این مباحث هم سطح علمی آن‌ها را از همکلاسی‌هایشان بالاتر می‌برد و هم دری برای رقابت‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر مانند قبولی در مدرسه‌ی تیزهوشان به روی آن‌ها بازمی‌کند؛ چراکه مدرسان ریاضی کاراتدریس به‌تدریج با رشد علمی دانش‌آموز، مباحث پیشرفته‌تری به او می‌آموزند تا بتواند کم‌کم برای آزمون تیزهوشان آماده شود.

معلمان تدریس خصوصی کاراتدریس هم ارتباط خوبی با دانش‌آموز برقرار می‌کنند و هم توانایی کافی در تدریس ریاضیات پایه و از آن مهم‌تر تدریس ویژه‌ی قبولی در مدارس تیزهوشان را دارند؛ بنابراین، می‌توانند به‌خوبی تشخیص دهند هریک از دانش‌آموزان چه زمانی آماده‌ی یادگیری مباحث پیشرفته‌تر است. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که دبیران تدریس خصوصی تیزهوشان کاراتدریس چه ویژگی‌هایی دارند؟

معلمان کاراتدریس در این زمینه تجربه و توانایی کافی دارند، به کتاب ریاضی ویژه‌ی مدارس تیزهوشان مسلط هستند، شرایط و شیوه‌ی طراحی سؤالات آزمون مدارس تیزهوشان را می‌دانند، تکنیک‌های پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون مدارس تیزهوشان را به‌خوبی می‌شناسند، حین تدریس خصوصی تیزهوشان قوت‌ها و ضعف‌های دانش‌آموز را شناسایی و روی آن‌ها کار می‌کنند و مهم‌تر از همه، اعتماد‌به‌نفس دانش‌آموزان را برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان تقویت می‌کنند؛ چراکه کنار آموزش و یادگیری مفاهیم ریاضیات، دانش‌آموزان به همراهی و همدلی معلمی نیاز دارند که به آن‌ها خودباوری و مهارت مدیریت زمان و مدیریت استرس را آموزش دهد. تنها با رشد چنین توانمندی‌هایی است که دانش‌آموزان می‌توانند علاوه‌بر پشت‌سر‌گذاشتن آزمونی مانند تیزهوشان، خود را برای آزمون‌های بزرگ‌تر مانند کنکور آماده کنند.

پذیرش در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان تضمینی برای قبولی در کنکور نیست؛ اما می‌تواند دل‌گرمی بزرگی برای دانش‌آموزان باشد. تدریس خصوصی تیزهوشان و یادگیری مباحث پیچیده‌ی ریاضی باعث می‌شود دانش‌آموزان با پایه‌ای قوی بتوانند برای رقابت در آزمون کنکور آماده شوند. با‌این‌حال، شکی وجود ندارد که قبولی در کنکور نیازمند برنامه‌ی‌ درسی دقیق، مطالعات جدی و هدفمند، تمرین و تکرار و آموزش‌های حرفه‌ای است. پس باردیگر مدرسان حرفه‌ای کاراتدریس برای تدریس خصوصی ریاضی کنکور برای دانش‌آموزان راهگشا هستند.

کارا تدریس

مدرسان ریاضی کنکور کاراتدریس مهم‌ترین عامل موفقیت دانش‌آموزان کنکوری هستند؛ چراکه ضریب این درس در کنکور زیاد است و حل آزمون‌‌های ریاضی می‌تواند رتبه‌ی‌ درخشان را برای دانش‌آموزان تضمین کند.

دبیران تدریس خصوصی کنکور کاراتدریس کنار ارائه‌ی برنامه‌ی درسی مشخص، آموزش مباحث مختلف ریاضیات، دوره دروس، تکرار و تمرین سؤالات کنکور سال‌های پیش، رفع اشکال، تکنیک‌های تست‌زنی و… می‌توانند مهارت‌های دیگری در دانش‌آموز پرورش دهند. همچنین، این دبیران می‌توانند برای انتخاب مسیر پیش ‌رو برای ادامه‌ی تحصیل، مشاوره‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه کنند تا آن‌ها بتوانند بهترین تصمیم را برای آینده تحصیلی‌شان بگیرند.

همین رسیدگی‌ها در طول سال‌های تحصیلی، کافی است تا دانش‌آموزان به‌جای غول‌ساختن از دروس ریاضی و فرار از آن، ریاضی را نردبانی برای رشد و ترقی ببینند و با اشتیاق و علاقه دنبال یادگیری سطح پیشرفته‌تری از مفاهیم آن باشند. پس باتوجه‌به اهمیت نقش دبیران ریاضی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، پیشنهاد می‌کنیم اگر احساس کردید معلمان ریاضی فرزندتان در مدرسه، آموزش و تدریس باکیفیتی ندارند یا فرزندتان با وجود برخورداری از آموزش حرفه‌ای، به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارد، این موضوع را جدی بگیرید و با همراهی دبیران خصوصی ریاضی کاراتدریس مسیر پیشرفت فرزندتان در همه‌ی مقاطع تحصیلی را هموار کنید.

تیم کاراتدریس با سال‌ها تجربه درزمینه‌ی تدریس خصوصی ریاضی و تدریس ویژه تیزهوشان و کنکور یکی از برترین مشاوران تحصیلی برای برنامه‌ریزی و مطالعات درسی هستند که با مدیریت مهندس پژمان ابراهیمی به دانش‌آموزان زیادی برای موفقیت و قبولی در مدارس برتر و دانشگاه‌های سراسری کمک کرده‌اند. شما هم می‌توانید برای مشاوره و آموزش با تیم کاراتدریس (https://karatadris.com/) تماس بگیرید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع