قوانین جدید واتساپ فوروارد پیام‌های وایرال را ۷۰ درصد کاهش داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

واتساپ ماه گذشته، قوانین جدیدی برای فوروارد پیام‌های وایرال‌شده در این پیام‌رسان اعمال کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این قوانین باعث کاهش ۷۰ درصدی نرخ فوروارد این پیام‌ها شده است. واتساپ برای کاهش نرخ انتشار اطلاعات غلط درباره‌ی ویروس کرونا این قوانین جدید را وضع کرده است. براساس قوانین جدید، پیام‌هایی که پنج کاربر به کاربران دیگر فوروارد کنند، تنها قابلیت فوروارد به یک شخص یا یک گروه واتساپی را خواهند داشت.

هرچند کاربران واتساپ همچنان می‌توانند پیام مدنظر خود را به‌صورت دستی به هر تعداد کاربر یا گروه دلخواه فوروارد کنند، قوانین جدید به واتساپ کمک کرده نرخ فوروارد پیام‌های وایرال را کاهش دهد. باوجوداین، همچنان امکان تشخیص این‌ موضوع وجود ندارد که پیام‌های وایرال‌شده حاوی اطلاعات غلط یا پیام‌هایی حاوی پیام‌های بی‌خطر هستند. 

در ادامه بخوانید:

واتساپ یکی از شرکت‌هایی بود که در جریان همه‌گیری ویروس کرونا با انتقادهای بسیار زیادی درباره‌ی گسترش اطلاعات غلط مواجه شد. هر گروه واتساپی امکان حضور ۲۵۶ نفر را دارد و این یعنی یک پیام می‌تواند خیلی سریع و بین گروه بزرگی از کاربران این پیام‌رسان پخش شود. ماه گذشته، CNN گزارش داد اطلاعات نادرستی درباره‌ی ویروس کرونا در حال انتشار روی واتساپ است. دولت هند هم از واتساپ و شبکه‌های اجتماعی درخواست کرد تلاش برای کنترل اطلاعاتی را افزایش دهند که در این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

واتساپ بیانیه‌‌ای برای اعلام تغییر قوانین منتشر و در آن اعلام کرد:

کاربران اعلام کرده‌اند نرخ فوروارد پیام‌هایی که ممکن است آسیب‌زا یا حاوی اطلاعات گمراه‌کننده باشد، به‌شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده ‌است. برای ما بسیار مهم است که نرخ انتشار این پیام‌ها را کاهش دهیم تا واتساپ نیز پلتفرمی برای گفت‌وگوهای شخصی باشد.

این نخستین‌بار نیست که واتساپ قوانین خود را برای کاهش نرخ انتشار اطلاعات گمراه‌کننده تغییر می‌دهد. این پیام‌رسان در سال ۲۰۱۸ الصاق نام صاحب پیام فورواردشده را به قوانین خود اضافه کرد. همچنین سال گذشته، امکان فوروارد گروهی یک پیام را به امکان فوروارد یک پیام به پنج نفر به‌صورت هم‌زمان را محدود کرد. واتساپ در همه‌گیری ویروس کرونا ربات سازمان بهداشت جهانی را دراختیار کاربران قرار داده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع